אבוקדו בשירות הקוסמטיקה – לעשות את זה בבית

רקפת פרא מחקלאי גרנות, משווקת אבוקדו גרנות, אומרת כי בנוסף להיותו טעים ובריא ניתן לעשות שימוש באבוקדו גם לשימושים קוסמטיים. אז מה יש באבוקדו שתורם לעור הפנים? וגם מתכונים לתכשירים קוסמטיים עם אבוקדו להכנה בבית

הוא נחשב למלך הפירות ולמזון-על, ותרומתו לבריאות הגוף בזכות יתרונותיו התזונתיים הוכחה במחקרים רבים. חוץ מלמרוח אותו על פרוסה או בכריך, להוסיף אותו לסלט או לסושי, אפשר לעשות בו שימוש קוסמטי, כך שמראה עור הגוף והפנים ישתפר בצורה דרמטית. אבוקדו מכיל אחוז שומן גבוה, ולכן שמן האבוקדו מרענן את העור במהירות, מסייע בחידוש העור ומזין אותו בלחות.

לשמן האבוקדו יש שימושים קוסמטיים רבים: להזנה, לטיפולי אנטי אייג'ינג, לטיפולי שיער, לאיחוי ולהרגעת עור מגורה. בזכות תכונותיו הייחודיות וסגולותיו של האבוקדו הוא חודר לעור בצורה מיטבית, מגן מפני חמצון (רדיקליים חופשיים), מסייע בחידוש הרקמות, מונע התקמטות העור ושומר על לחותו. האבוקדו מעניק לעור חיות וברק, מרכך אותו, מטפל בסדקים וביובש, מטפל במצבי אקזמה ומסייע באיחוי פצעים, מזין את העור בזמן היריון, ומונע סימני מתיחה.

צילום Depositphotos לחקלאי גרנות

להשתמש באבוקדו בשגרת הטיפוח

ניתן ליצור מהאבוקדו, בתוספת של מוצרים טבעיים פשוטים, מסיכות לשימוש עצמי. מסיכה מחצי אבוקדו עם כף של דבש מומס, תוכל לעשות פלאים לעור הפנים בתוך 15 דקות בלבד. ניתן להוסיף כף של שמן זית להוספת לחות. שימוש במסיכה כזו פעם בשבוע יעניק לחות והזנה לעור הפנים, וישאיר את העור חלק ומחוזק.

דוגמה נוספת היא למסיכת פילינג עם חצי אבוקדו, חצי בננה וחלמון של ביצה, שניתן להוסיף להם גם כפית של שקדים טחונים או סוכר חום גס, לעסות את עור הפנים והגוף, ולשטוף עם מים פושרים.

ניתן להשתמש גם בקליפות האבוקדו, ולהניח את הקליפה בצידה הפנימי על עור הפנים וגם על הצוואר ובית החזה למשך רבע שעה. השארית הבשרנית של אבוקדו שנותרת עליה מטיבה מאוד עם עור הפנים, וכך ניתן לנצל את כל הפרי לתועלת אישית ובריאותית.

צילום pixabay

מתכונים לתכשירים קוסמטיים עם אבוקדו להכנה בבית

מסיכת אבוקדו מזינה לפנים

1/2 אבוקדו רך

1 כף מיץ לימון

1 כף טחינה גולמית

1 כף שמן זית

1 כפית דבש

למרוח על עור פנים נקי, להשאיר למשך 15 דקות ולשטוף במים פושרים.

מסיכת אבוקדו מזינה לשיער

1 אבוקדו רך

1 ביצה

1/2 חצי כפית שמן אבוקדו

1 כפית לימון

2 כפיות שמן זית

לערבב היטב את כל החומרים, למרוח על השיער ולהשאיר למשך 30 דקות. לשטוף היטב ולחפוף את השיער.

מסיכת אבוקדו לעור שמן עם פצעים

1 אבוקדו רך

1 כפית שמרים מפוררים

למרוח על עור פנים נקי, להשאיר למשך 20 דקות ולשטוף במים פושרים.

מניעת סימני מתיחה לנשים בהריון

10 טיפות שמן אבוקדו

10 טיפות שמן נבט חיטה

10 טיפות שמן קלנדולה

10 טיפות שמן אתרי לבנדר

למרוח על כל הבטן 5 פעמים ביום.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר