אוסף המתכונים של ליהיא לפיד

ליהיא, שמספרת על עצמה שהצליחה לשרוף "אפילו סלט", התבקשה על ידי עורכי העיתון לכתוב טור לנשים ולהוסיף בסופו מתכון. הרעיון זעזע אותה בהתחלה, אבל היא החליטה לנסות. בהתחלה שרפה עשרות תבשילים וסירים, עד שיום אחד זה הצליח (מתכון מנצח של פשטידת בצל). מאז עברו במטבחה עשרות מתכונים ותבשילים, וליהיא למדה לקחת את הכל בקלות ואפילו ליהנות מזה

אוסף המתכונים של ליהיא לפיד
מאת ליהיא לפיד
עיצוב גרפי: טל טנא-צ'צקס
צילומים: ליהיא לפיד (תמונת שער: משה שי)
הוצאת ידיעות אחרונות – ספרי חמד
המחיר: 118 ש"ח


את ליהיא לפיד כולם מכירים – החל מהיותה רעייתו של יאיר לפיד, ועד הישגיה העצמאיים כצלמת בעבר והיום כבעלת העמוד הפופולרי ביותר בכל העיתונים המקומיים של ידיעות אחרונות בימי שישי.
וספר זה אכן מביא את מתכוניה של ליהיא לפיד – שחלקם נתרמו לה ע"י שפים ידועים, אך ייחודם בהיותם מתכונים עבור כולנו.
ויותר מכך: מי שאוהב את העמוד השבועי ייהנה מריכוז של התובנות והתבונות שהופיעו בטורים של ליהיא, כך שיש כאן שילוב רב קסם של מתכונים פשוטים לצד הערות והגיגים על החיים, המשפחה, הבעל ובכלל.
את התמונות בספר צילמה ליהיא בעצמה, ואת המתכונים המופיעים בו היא אספה ממשפחה, חברים, שפים מוכרים או מקוראים של המדור.

ליהיא, שמספרת על עצמה שהצליחה לשרוף "אפילו סלט", התבקשה על ידי עורכי העיתון לכתוב טור לנשים ולהוסיף בסופו מתכון. הרעיון זעזע אותה בהתחלה, אבל היא החליטה לנסות. בהתחלה שרפה עשרות תבשילים וסירים, עד שיום אחד זה הצליח (מתכון מנצח של פשטידת בצל). מאז עברו במטבחה עשרות מתכונים ותבשילים, וליהיא למדה לקחת את הכל בקלות ואפילו ליהנות מזה.

את הספר פותח הפרק "חמשת המופלאים" – חמישה מתכונים קלים להכנה ומרשימים להגשה: סלט כרוב, פשטידת בצל, קינוח שוקולד, עוגת תפוחים וקאיפירינייה. אחריו מובאים פרקים על סלטים, מנות ראשונות, מאפים, פסטות, עיקריות, תוספות, מנות אחרונות ותבשילי חגים, וגם פרק מיוחד המוקדש לבישול עם ילדים ועבורם- כולם מתכונים קלים ולא מתחכמים, כאלו שכל אחד יכול להכין.

על אף שזהו ספר מתכונים, הוא מאוד אישי, וכל פרק נפתח בטקסט על משפחתה וחבריה של לפיד: על ההבדלים בין גברים ונשים, על הדרך להטעין מחדש את הזוגיות עם הבעל, הכוללת הצעה מעניינת לכתיבת כתוּבָּה חדשה בין בני הזוג, על הדאגה הנוראית שחוותה כשהזאטוט יצא לראשונה לטיול וישן מחוץ לבית, על אבא ואמא שלה והזוגיות המופלאה שלהם, על חברות טובות ועל אכזבה הנגרמת מהן, על האחות הקטנה שמתחתנת, ולבסוף מקנחת ליהיא ב"מגילת החירות שלי" – המכילה את כל הדברים שהחליטה לוותר עליהם כדי לשמור על שפיות דעתה- נעליים לא נוחות, בית מצוחצח בכל רגע נתון, התלבשות לפי צו האופנה או הרצון להיות "אם השנה".

עוד בספר: "חמישה דברים ש.." – מבחר משפטים מצחיקים כמו חמישה דברים שפמיניסטיות עדיין אוהבות שגברים עושים (להפתיע), חמישה דברים שגברים חושבים בטעות (המלצרית הזאת עושה לי עיניים), חמישה דברים שכדאי להסביר לחתן לפני החתונה (תלבש מה שאומרים לך), ועוד ועוד.

ובאשר למתכונים: הידד, אפילו השמות פשוטים בגובה העיניים ובגובה הכיריים: ספגטי בולונז, שעועית ירוקה, תבשיל עוף חורפי, עוגת גזר – לא שמות מתייפייפים, ולא מתכונים השולחים אתכם לשדות מרוחקים או למעדניות יוקרתיות כדי לרכוש מוצרים בעלי שמות מפוצצים.

יופי של ספר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר