אורנה צ'ילאג נוטעת כרם ציוני במצפה רמון

אורנה צ'ילאג, ייננית ובעלים יקב צ'ילאג, נטעה במדבר בגובה של 950 מטרים עם הבדלי טמפרטורות גדולים בין יום ולילה, גפני גראנש, שנין בלאן ומורבדר. הנטיעות התבצעו בתוך ואדי שהיה קיים לפני אלפי שנים כאשר היו יותר גשמים במדבר

לפני ט"ו באב התקיימה מטיעת כרמים המונית של יקבי ישראל באזור בה"ד 1 ליד מצפה רמון. היקבים הגדולים נטעו זנים כמו קברנה סוביניון ומרלו, ובעלי יקבי הבוטיק נטעו זנים מיוחדים.
כך למשל, אורנה צ'ילאג, ייננית ובעלים יקב צ'ילאג, נטעה במדבר בגובה של 950 מטרים עם הבדלי טמפרטורות גדולים בין יום ולילה, גפני גראנש, שנין בלאן ומורבדר. הנטיעות התבצעו בתוך ואדי שהיה קיים לפני אלפי שנים כאשר היו יותר גשמים במדבר, לצד הטרסות העתיקות, ולא רחוק מעיר הנבטית עבדת.

אורנה צילאג אומרת: "באזור היו כרמים, והענבים נחשבו לאיכותיים ביותר, אני מחזירה עטרת גפנים ליושנן. התחזיות והציפיות טובות ומעניינות, אבל שום דבר לא בטוח. הנטיעות הן לפי התאמות ממקומות אחרים בעולם. לא היה מחקר אילו זנים מתאימים לואדי שהיה לפני אלפי שנים במדבר".

את הבציר הראשון מאזור מצפה רמון אורנה תבצור בספטמבר – ענבי פטיט סירה וגרנאש, בכרם שנטוע כבר חמש שנים. את פוטנציאל הנטיעות החדשות ניתן יהיה להעריך עוד ארבע שנים.

יקב צ'ילאג
רח' שבזי 12 אזור תעשייה יהוד
מומלץ לתאם ביקור מראש: 054-4562057
דף הפייסבוק של היקב

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר