אז כמה יין ואלכוהול נשתה הפסח? 1.1 מיליארד ש"ח או 300 מיליון ש"ח?

נתונים מבלבלים וסותרים על היקף שוק היין והמשקאות האלכוהולים לפני הפסח ובשנה כולה, מעלים את השאלה מי צודק, והאם אנחנו שותים כל כך הרבה

תחילה הגיעה מהחברה הסקוטית ידיעה האומרת כי צפי סך מכירות היינות והמשקאות האלכוהוליים לחג הפסח עומד על 1.1 מיליארד ₪ (מחירי מדף). נכון שלהערכת החברה הסקוטית, לפחות 15% מהיינות שיימכרו לחג אינם כשרים, ובעצם מיועדים לשתייה לפני ואחרי החג.

עתה מודיע איגוד לשכות המסחר כי שווי מכירות היינות והמשקאות החריפים הצפוי בפסח הקרוב הוא 300 מיליון ₪. האמת, סכום הנראה ריאלי יותר מאשר 1.1 מיליארד ש"ח, והמהווה גידול של כ- 10% לעומת פסח 2007.

והנה סכום קרוב ל- 1.1 מיליארד ש"ח של החברה הסקוטית: איגוד לשכות המסחר אומר כי בשנת 2007 כולה הסתכמו מכירות היינות והמשקאות החריפים בכ-1.3 מיליארד ₪, כאשר החגים הגדולים (ראש השנה ופסח) תופסים כ-40% מהמכירות.
אז האם בחברה הסקוטית התבלבלו או טעו? מן הסתם נדע בהמשך.

דב פיינטוך מחברת י.ד. עסקים, ויו"ר חטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, אומר כי "מכירות המשקאות החריפים כגון וויסקי, וודקה, שמפניה וליקרים לא צפויות להשתנות לעומת פסח 2007. לעומת זאת ישנה עליה של כ- 10-15% במכירות יינות. הגידול המשמעותי הינו ביינות ישראלים בטווח מחירים של 25- 30 ₪ לבקבוק".

ואילו דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית וחבר בחטיבת המשקאות האלכוהוליים באיגוד, אומר כי המכירות לקראת החג הקרב מאופיינות בגידול צפוי של כ-10% במכירת יינות תוצרת הארץ.
לדבריו, כ-65% מהיינות הינם בטווח מחירים של עד 35 ₪, כ-25% בטווח מחירים של בין 35 ₪ ל-80 ₪, וכ- 10% בטווח של בין 80 ₪ ל-130 ₪. ליאור אומר כי מחירי יינות תוצרת הארץ התייקרו בשנה האחרונה בכ-4%-5%, בעיקר עקב עלייה במחירי תשומות כגון אריזה (בקבוקים, פקקים) ומחירי הובלה (דלקים).

כ-75% מהיינות אשר צפויים להימכר בפסח הקרוב הינם אדומים והיתר לבנים או מקבוצת היין הלבן, כשר הלהיטים צפויים לפסח הקרוב הינם יין רוזה ויינות קינוח.
כ- 15% מהיינות הנצרכים בפסח הינם יבוא, בעיקר מאיטליה, צרפת, צ'ילה, אוסטרליה וארה"ב.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר