אחרי שנה הפסקה חוזר ברי ססלוב להעביר קורסי טעימת יין

מטרת הקורס בן חמישה מפגשים היא להעניק למשתתפים ידע רחב ומעמיק בעולם היין

אחרי שנה הפסקה חוזר ברי ססלוב להעביר קורסים לטעימת יין.
מטרת הקורס בן חמישה מפגשים היא להעניק למשתתפים ידע רחב ומעמיק בעולם היין.

הקורס הבא יתחיל ביום ראשון 11.12.2005 בשעה 20:00.
מספר המקומות מוגבל. ההרשמה מראש.
מחיר הקורס 880 ₪ (כולל מע"מ)


כל מפגש בקורס מחולק לשני חלקים, החלק התיאורטי והחלק המעשי. במשך כל שיעור יטעמו המשתתפים ויעריכו מספר סוגים של יין. יושם דגש על זיהוי התכונות, הטעמים והריחות של כל אחד. נתאר את ההבדלים בין היינות, את הטכניקות השונות בעשיית כל אחד מהם, ונעריך כל יין בהשוואה ליינות אחרים בני אותו הזן מאזורי גידול שונים בארץ.

השיעור הראשון נועד לתת למשתתפים את התשתית הבסיסית שעליו יבנה הידע המעמיק של יין. בשיעור זה נלמד איך מייצרים יין אדום, מהכרם עד הבקבוק. ההרצאה תלווה בהקרנת תמונות שיסייעו למשתתפים להבין טוב יותר את התהליכים. לאחר מכן נלמד את הטכניקה והטרמינולוגיה של טעימה מקצועית של יין. בשלב זה טועמים מספר סוגים שונים של יין. כך יכיר כל משתתף בעצמו את התכונות של כל יין ויוכל לשוחח עליהם בצורה מושכלת.

בשיעור השני נלמד את עקרונות הכרם בשני היבטים. הראשון, הדברים החשובים לנו לדעת בנטיעת הכרם, כגון מיקום, סוג האדמה, מידרון, וזן. גם נלמד מה עלינו לעשות כדי להכשיר את הכרם אם בכוונותינו לייצר יין כשר. השני, מה הגפן צריך במהלך שנה שלמה כדי לתת תוצאות טובות, ומה יכול להפריע לגפן שבעקבותיו אנו מגדירים את השנה "לא טובה" ואיך זה בא לידי ביטוי ביין. בחלק המעשי אנחנו נבנה טוב יותר את שפת היין שלנו ונטעם יינות העשויים מהזן קברנה סוביניון מאזורי גידול שונים בישראל.

בשיעור השלישי נלמד את השלבים, האופציות והטכניקות בעשיית יין אדום. לאחר מכן נטעם יינות אדומים זניים כמו קברנה סוביניון, מרלו ושירז, ויינות גנרים המורכבים ממספר זנים. גם נטעם יינות שהתיישנו בחביות עץ אלון ויינות שלא.

בשיעור הרביעי נלמד את השיטות השונות בייצור יין לבן. וכמובן נטעם יינות לבנים מזנים שונים ( סוביניון בלאן, שרדונה, ריזלינג וכו'), שיטות עשייה שונות ורמות מתיקות שונות. במפגש זה גם נדבר על משמעות צורת כוס היין, חולצי פקקים, נוהגים בהגשת יין לאורחים אצלנו בבית וגם במסעדות, וחשיבות של טמפרטורת היין בעת מזיגתו. בנוסף נלמד כללי הזמנת יין במסעדות, הגשת יין לאורחים בסעודה, מתן בקבוקי יין כמתנה, התאמת יין עם מנות בארוחה, ומרתף פרטי בבית.

בשיעור האחרון
נלמד את שיטות עשיית יינות מיוחדים (יין מבעבע – שיטת השמפנואז) יינות קינוח, יין קרח, וכו'. במפגש זה נדבר על אחסון יין וקניית יין.

"עד סיום הקורס יטעם כל משתתף ויהיה בקיא במרבית סוגי היין המיוצרים ביקבים בישראל. בעת הטעימה של כל סוג יין, ננהל שיחה על המאכלים המתאימים לתכונות השונות של אותו זן. במהלך הערב מגישים מאכלים שונים, כך יוכל כל משתתף להחליט בעצמו איזה סוג מאכל מתאים ביותר לכל יין. ידע זה יבוא לידי ביטוי בעת ארוחה במסעדה או בבית", אומר ברי ססלוב.


להרשמה:
יקב ססלוב
קיבוץ אייל
טל. 7492697-09, 6498210-03
פקס. 6492712-03
[email protected]
www.saslove.com


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר