איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים: ירידה זניחה בהוצאות משפחה על מזון

ב-12 החודשים האחרונים חלה ירידה ריאלית קלה ביותר של 0.6% בהוצאות משפחה על מזון. משק בית בישראל מוציא כיום על קניית מזון כ-2,057 שקלים בממוצע לחודש. כך מסר דודי מנביץ, יו"ר ועדת השיווק באיגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, משנה למנכ"ל אסם ומנכ"ל קבוצת אסם סחר, בהסתמכו על סקר שערך לאחרונה איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים.

מנביץ ציין, כי הירידה המתונה בצריכה נובעת משינוי בהרגלי הצריכה המדווחים ע"י 48% ממשקי הבית. דרכי החיסכון המועדפות ע"י הקונים היו צמצום כמות (23%) וקניית אריזות חיסכון (12%); ירידה בתדירות הקנייה כמו גם ירידה של כ-10% במספר נקודות המכירה בהן עורכים משקי הבית בישראל את קניות המזון.

מנביץ ציין, כי הקטנת כמות הביקורים, כמו גם צמצום כמויות נקודות המכירה בהן קונים, נעשות כחלק מכוונת הצרכן לצמצם את הוצאותיו על רכישת מזון.

מהסקר שנערך באמצעות מכון המחקר גאוקרטוגרפיה,,מתברר כי כ-65% ממשקי הבית עורכים קנייה מרכזית של מזון אחת לשבוע. עוד בסקר: חלה ירידה במספר סוגי נקודות המכירה בהו עורכים משקי הבית את קניות המזון, מ – 3.3 סוגים בספטמבר 2008, ל – 3 סוגים בסקר הנוכחי.

מנביץ מציין, כי 8% ממשקי הבית מוציאים עד 850 שקל בממוצע בחודש על מוצרי מזון; 10% מוצאים בין 851 ל-1,250 שקל בחודש על מזון; 11% מוציאים על מזון בין 1,251 שקל ל-1,700 שקל לחודש; 21% מוציאים בין 1,701 ל-2,100 שקל על מזון בממוצע לחודש; 17% ממשקי הבית מוציאים בין 2,101 שקל ל-2,500 שקלים בממוצע לחודש על מזון, 11% מוציאים על מזון בין 2,501 שקל ל-3,000 שקלים בחודש ו-22% ממשקי הבית בישראל מוציאים על מזון יותר מ-3,000 שקל בחודש.

עוד מתברר מסקר איגוד המזון בהתאחדות התעשיינים, כי חלה ירידה באחוז החדירה המוצהר של המותג הפרטי – 45% ממשקי הבית בישראל נוהגים לרכוש מותגים פרטיים של הרשתות – זאת בהשוואה ל- 50% שנהגו כך לפני שנה.
עם זאת, קוני המותג הפרטי הגדילו בממוצע את סל  הקניה. הסיבה העיקרית לקניה של מותגים פרטיים היא המחיר.






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה