איגוד לשכות המסחר: לא להוריד מע"מ על מוצרי מזון; כן להפחית מכס על יבוא מזון

אוריאל לין: קיימת דרך אפקטיבית להוזלת מחירי מוצרי המזון, והיא הפחתת המכס על יבוא מוצרי מזון עממיים כגון פירות, ירקות, שימורים, מוצרי חלב, בשר, ועוד

"קיימת דרך בדוקה ובטוחה להוזלת המחירים על מוצרי מזון עממיים, והיא הפחתת מסי המגן הפנטסטיים על יבוא מוצרי מזון בסיסיים". כך אמר אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, בתגובה להצעת שר הרווחה, יצחק הרצוג, להוריד את המע"מ על מוצרי מזון.

מבדיקת אגף יבוא, מכס ותקינה באיגוד עולה כי שיעורי המכס על מוצרי חלב ושמנת מרוכזים מגיעים עד 212%; על יבוא תפו"א טריים או צוננים – עד 230%. על מלפפונים טריים – עד 170%; תירס מתוק, שאף הוא מוצר עממי, עד 128%; שיעורי המכס על יבוא עגבניות טריות או צוננות מגיעים עד ל- 272%; שיעור המכס על יבוא בשר בקר טרי או צונן – 190%.

לדברי לין:"שיעורי מכס גבוהים אלה גורמים לכך שהיצרנים המקומיים כמעט ולא חשופים לתחרות. ביטול המע"מ לא יביא בהכרח להוזלת מוצרי המזון. המחירים בשוק המקומי מתיישרים תמיד עד לנקודת התחרות מול מחירי המוצרים המיובאים. הדרך הנכונה ביותר להוזלת מחירי המוצרים, היא לחשוף אותם לתחרות בייבוא".

לין ציין כי ההצעה להורדת המע"מ אינה מועלית בפעם הראשונה. הצעות דומות הועלו ונדחו בעבר משיקולים נכונים. "מס ערך מוסף הינו מערכת המס הטובה ביותר שנבנתה בישראל. אם נתחיל לקבוע באופן סלקטיבי שיעורי מס שונים, אנו נקעקע את יסודות מערכת יעילה זו, והמע"מ יהפוך בהדרגה לדיפרנציאלי".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר