איך להימנע ממלכודת ההשמנה בפסח?

לפניכם טיפים כיצד להימנע ממלכודת ההשמנה בחג, ולעבור שבעה ימים מלאים בחגיגות ובאוכל כשר לפסח – בלי להעלות אפילו גרם.

חג הפסח הוא חג האביב ומסמל עבורנו את בואו הקרב של הקיץ. זה הזמן להשיל מאיתנו את הבגדים העבים והגדולים שלבשנו בחורף, ויחד עם זאת להסתכל במראה ולהבין שהגיע הזמן להתחיל בדיאטה.
אך חג האביב גם טומן מלכודת: החג משתרע על פני שבעה ימים שלמים, והוא גדוש במפגשים משפחתיים, בפיקניקים ובטיולים שבמרכזם האוכל. מה עושים?

חכם מה הוא אומר? "עכשיו מתחילים לשמור על תזונה נכונה". רשע אומר: "אחרי פסח נתחיל בדיאטה". תם אומר: "מה, כבר פסח?". וזה שאינו יודע לשאול אומר: "נחכה לשנה הבאה".
הישראלי הממוצע עולה כ-1-2 ק"ג במהלך החג. אז הנה, לחכמים שבנו, כמה טיפים שיעזרו לנו לעבור את הפסח בשלום:

למאכלי הפסח ערך קלורי גבוה (או לחילופין "עשר המכות של פסח"): 130 קלוריות למצה; 80 קלוריות ליחידת קניידלעך; 150 קלוריות לקציצת גפילטע פיש; 100 קלוריות ל-2 כפות כבד קצוץ; 140 קלוריות לפתוח אדמה בינוני; 130 קלוריות לעוגיית בוטנים בודדת; 90 קלוריות לעוגיית קוקוס אחת; 120 קלוריות לכוסית יין יבש (ו-160 לכוסית יין מתוק); 220 קלוריות למצה מטוגנת; ו-110 קלוריות ל-2 כפות חרוסת.

ארוחת ליל הסדר
למבשלים את הארוחה – נסו לא לטעום תוך כדי ההכנה, ואם אין מישהו לסמוך עליו, המעיטו במספר הטעימות בזמן ההכנה. במהלך קריאת ההגדה וותרו על ארבע כוסיות יין. במקום זאת ניתן לשתות כל פעם מספר לגימות, וכך לחסוך כ-300 קלוריות.
אכלו מעט מאכלים בעלי ערך קלורי גבוה: למשל, אם יש מרק עם קנידלעך, בקשו קנידלעך אחד במרק. בהמשך אפשר לאכול סלט ירקות. המתינו בין המנות כ-10 דקות. ניתן לעזור בינתיים לפנות מהשולחן. כך ניתן זמן לתחושת השובע להגיע (וגם נאפשר לחמותנו להתלהב מאיתנו…).

כאשר פונים לאכול את המנה העיקרית, אפשר להשתמש בשיטת "הצלחת האחת". כלומר: לשים בצלחת מעט מכל מאכל שאנחנו אוהבים, כדי שלא נסתובב בתחושה ש"פספסנו" מאכל מסוים. אסור לקחת אחרי כן תוספות. על המנה האחרונה אפשר לוותר (בלי אגוזים, בלי קוקוס), ולהסתפק בשתייה חמה, פירות או סלט פירות.

במהלך החג
כמה חוקים פשוטים יכולים להפוך את חג הפסח למרזה הרבה יותר: לאכול גפילטע פיש רק פעם אחת במשך החג; לאכול רק פעם אחת מצה עם שוקולד או מצה מטוגנת; לא להחזיק בבית עוגיות קוקוס, בוטנים או אגוזים; להימנע ממזון מטוגן; להעדיף מזון מבושל או אפוי; לאכול מצה קלה (ועדיף עשירה בסיבים) במקום מצה רגילה.

נוסף על כך חשוב להקפיד על אכילת שלוש ארוחות ביום. בזמן הארוחות ללעוס לאט, ולתת לתחושת השובע להשפיע. לא חייבים לאכול מצה בכל ארוחה. לדוגמה, ארוחת ערב יכולה להכיל פשטידת ירקות עם תפו"א, גבינה 3% שומן וסלט ירקות. בין הארוחות מומלץ לאכול פרי.
במהלך היום מומלץ להרבות בשתיית מים (כ-12 כוסות), להרבות בהליכה, וכמובן – זה הזמן לטייל בחיק הטבע עם המשפחה.


מלב"י – המרכז לטיפול בהשמנת יתר – הוא מרכז חדשני לרפואת השמנה במתחם אסותא, קבוצה בת של המרכז לכירורגיה, שהוקם בידי רופאים ואנשי מקצוע בתחום, לאור העלייה הדרמטית בהשמנת היתר בישראל בשנים האחרונות, והצורך הגובר במידע רפואי אמין הנמצא תחת קורת גג אחת, שיעניק את מגוון הטיפולים המתקדמים המוצעים כיום ברפואה המודרנית.
מלב"י, המרכז לטיפול בהשמנת יתר, מתחם אסותא ת"א: 03-5228088






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה