איך להכין לאטקעס, ספינג' וסופגניות בחנוכה – בלי כאבי ברכיים וגב

כאבי גב במהלך הבישול אינם חייבים להיות חלק מעסקת החבילה של ההכנות לחג. על מנת שתוכלו ליהנות מחג האורים עם הילדים, לפניכם 10 טיפים להקלה על כאבי הגב בזמן בישול:

1. ארגנו את סביבת העבודה ואת המצרכים הנחוצים מבעוד מועד, על מנת למנוע התרוצצות מארון לארון.

2. בזמן עמידה ממושכת במטבח, העבירו את המשקל מרגל אל רגל. ניתן לשים מדרגה קטנה (או ספר טלפונים עבה) ולהניח לסירוגין כל רגל בנפרד.

3. בזמן שטיפת כלים או עמידה מעל הכיור, מומלץ לפתוח את הארון שמתחת לכיור ולהניח עליו את הרגל. תחושת ההקלה תהיה מיידית.

4. הימנעו מלהתכופף או להימתח אל משטח העבודה. קרבו אותו אליכם עד כמה שניתן.

• אם אתם נמוכים, מומלץ לנעול נעלי ספורט או נעליים סגורות, המעניקות גובה ותמיכה מלאה לכף הרגל.

• אם אתם גבוהים, מומלץ לנעול במטבח נעליים שטוחות ותומכות.

• הגביהו את המשטחים, לדוגמא: לחיתוך ירקות הניחו קרש על קרש. בשטיפת כלים הניחו הגבהה פנימית, כמו קערה הפוכה. כך תתכופפו פחות לעומק הכיור.

5. חייבים להתכופף למדיח או לתנור או למגירת הירקות במקרר? עשו זאת באמצעות כיפוף ברכיים וירכיים ולא כיפוף הגב.

6. עבודות קילוף/ גירוד/ קישוט מומלץ לעשות בישיבה.

7. למה להרים כשאפשר להסיע?השתמשו בעגלת התה (למי שיש עדיין) לשינוע כלים.

8. אם בכל זאת צריך להרים כלי כבד כמו סיר, קערה או תבנית, קרבו אליכם עד כמה שניתן, במטרה להקטין את העומס הפועל על שרירי הגב.

9. סיימתם את מרתון בישולי החג? בצעו תרגילי מתיחות ותנועות שחרור. עמדו מול השיש והימתחו (ראו איור). שלבי המתיחה: עמדו במרחק של כחצי מטר מול השיש. רגליים ברוחב, אגן הניחו ידיים על השיש, הטו את משקל הגוף לאחור בתנועה איטית, שטחו את הגב בעדינות, הרימו את עצמות הישיבה לתקרה, הצמידו עקבים לרצפה עד כמה שניתן ושהו כך מבלי לזוז כ- 20 שניות. תחושת המתיחה אמורה להופיע בחלק האחורי בירכיים/שוקיים. חזרו על התנועה מספר פעמים בעדינות ובאיטיות.

10. במידה והנכם סובלים מכאבי גב כרוניים, מומלץ לפנות לאיש מקצוע מוסמך להתאמה אישית של תרגילי מתיחה.

שביט אנוש הוא  מנהל מחלקת הדרכה בחברת אפוס – צוות הפיזיותרפיסטים של טיפול אפוסתרפיה






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה