איך לסיים את חג הפסח והמימונה בלי להעלות את הכולסטרול?

המשפחתיות, השפע, החגיגיות, האביב – כל אלה חוברים יחד בחג הפסח למקבץ של ארוחות חגיגיות ופיקניקים בפארקים ובחיק הטבע, ולצד החברותא, האווירה והנועם יש גם (הרבה) אוכל.
לפניכם כמה טיפים שיאפשרו לנו הנאה, כיף ושמירה על מסורת מחד, ואוכל טעים ושמירה על הבריאות מאידך.

ערב חג
המסורת המשפחתית היא להגיש בערב החג צלי ברוטב או רוסטביף.
רוסטביף – אם עד היום נהגנו להכינו מאנטריקוט, סינטה או פילה בלבד, נוסיף לרזומה הקולינרי שלנו נתחי איכות דלי שומן כמו כף ושייטל, המכילים כ- 3% שומן בלבד. צלייה היא שיטת בישול המשמרת את הערכים התזונתיים ואינה מוסיפה קלוריות משומן, שכן העסיסיות מתקבלת ממעטה השומן הטבעי של הנתח. את השומן הגלוי מסירים לאחר הצלייה, ומתקבל בשר איכותי, דל שומן וקלוריות, כ- 110 קלוריות בלבד למנה.
צלי ברוטב מכינים בדרך כלל מאחד מנתחי הכתף (4-6: כתף מרכזי, צלי כתף או פילה מדומה). נתחים אלה מכילים 5% שומן בלבד, ועל כן לא נמליץ להחליפם באחרים, אך נעדיף בשר טרי על פני קפוא. כמו כן, נשים את הדגש על הרוטב, שלא יהיה עתיר מדי בשומן, ולא נוותר על ירקות לצד הצלי.

חוה"מ – פיקניקים
סטייקים זה לא רק אנטריקוט. על האש או במחבת הצלייה אפשר (וגם יותר טעים) לצלות נתחי פרימיום. אלו נתחים איכותיים ביותר ורכים במיוחד, המכילים גם כמות שומן מועטה ביותר. הסטייקים המשובחים ביותר הם מהנתחים שפיץ-צ'אך, סינטה, שייטל (rump סטייק) המכילים עד 4% שומן בלבד ובאיכות מעולה. אין צורך להוסיף מלח. נתחים אלה מוכשרים, ולכן יש להם מליחות טבעית.
קבאב – במקום לקנות קבאב מוכן, או בשר טחון מוקפא שכולל בסביבות 20% שומן, נבקש מהקצב לטחון עבורנו נתחים טריים דלי שומן. הנתחים: נתחי הכתף (4-6: כתף מרכזי, צלי כתף או פילה מדומה), כף, חזה או אווזית. רצוי להעשיר את הקבאב בפטרוזיליה, בצל ושום – אלה טובים לבריאות ומוסיפים לטעם.

אפשרי לעבור את חג הפסח בהנאה ובילוי, תוך שמירה על בריאות ומשקל.
כוסית יין ליום תורמת לבריאות, ובכל ארוחה לאכול לפחות סוג אחד של ירקות כבר אמרנו?
והמצות? כזית, בשביל המצווה.

חג שמח!


הדיאטנית טליה לביא היא יועצת תזונה לבקר תנובה








היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה