איך לעבור את החגים מבלי להעלות במשקל

תקופת החגים היא התקופה המסוכנת לעלייה במשקל, בעיקר עבור אלו המצויים בתהליך תמידי של דיאטה המלווה בכושר גופני. הארוחות הענקיות, המנות הרבות והצורך במנוחה משגרת היום יום, יובילו בסופו של דבר לפתיחת כפתור נוסף במכנסיים, וחרטה עמוקה לאחר מכן על הרחבת מלאי הצמיגים שלכם

תקופת החגים היא התקופה המסוכנת לעלייה במשקל, בעיקר עבור אלו המצויים בתהליך תמידי של דיאטה המלווה בכושר גופני. הארוחות הענקיות, המנות הרבות והצורך במנוחה משגרת היום יום, יובילו בסופו של דבר לפתיחת כפתור נוסף במכנסיים, וחרטה עמוקה לאחר מכן על הרחבת מלאי הצמיגים שלכם.
לפניכם מספר טיפים ועצות שימושיות על מנת לעבור את תקופת החגים בשלום:

ארוחות החג:
1. חשוב מאוד לשתות כוס מים גדולה לפני תחילת הארוחה על מנת להפחית את תחושת הרעב.
2. אם כבר מעמיסים את הצלחת, העמיסו ביותר סלט ו/ או ירקות מבושלים – כך, לשאר המטעמים המזיקים יישאר פחות מקום.
3. אל תמליחו את המנות ויהי מה – מלח סופח נוזלים וגורם לתחושה לא נעימה.
4. העדיפו לאכול עוף על פני סוג בשר אחר – שתי מנות עוף לא מזיקות, לעומת זאת, שתי מנות פחמימות בהחלט עלולות לסכן את משקלכם.
5. סרבו בתוקף לאכילת מנה אחרונה – אל תרגישו אי נעימות מאי אכילתה. ניתן כמובן להציע לפני ארוחות החג להתנדב להכין את מנה האחרונה, והביאו עימכם סלט פירות.
6. פתרון נוסף להימנע מאכילת מנה אחרונה – התנדבו לשטוף את הכלים

פעילויות וכושר בחגים:
1. ישיבה בבית גורמת מצד אחד לזלילת יתר, ומצד שני אינה תורמת לשריפת קלוריות. לכן, צאו מהבית. בין ארוחות החג בחרו בפעילות מהנה לכל המשפחה כרכיבה על אופניים או טיול בחיק הטבע. סיבוב גדול בשכונה לפני ארוחת החג יעזור גם כן ל"מלחמה בקלוריות".
2. אם כבר נשארתם בבית, נסו לבצע פעילויות מעבר ל"רביצה" ו"זלילה" – שחקו מסירות בכדור, עלו ורדו במדרגות ולא במעלית, התנדבו להוריד את הזבל ועשו סיבוב סביב הבית.
3. לאחר החגים, חשוב לחזור לשגרת הכושר ובמהרה. קבעו סדר יום ונסו להתמיד בפעילות גופנית – ריצה, הליכה, שחייה, אירובי וחדר כושר. הקפידו שכל אימון כושר כזה יערך לפחות 45 דקות. רצוי לשלב תרגילי חיטוב אותם ניתן לבצע בימים שאינכם עושים פעילות אירובית.

שירלי גולדשטיין היא מנהלת מקצועית ומדריכה ברשת מועדוני הכושר Great Shape

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר