איך לשווק מסעדה בעשרה צעדים

מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינריות של השף, נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על"

מה גורם לאדם ללכת למסעדה ספציפית? האוכל? השירות? העיצוב? היום כבר לא כל כך בטוח. הרבה לפני שנחשפים ליכולות הקולינריות של השף, נחשף קהל המטרה של מסעדות לתופעת ה"שמעתי על". כן, אנו חיים ונושמים את עידן ההמלצה. מרגיש לנו יותר נוח ללכת למקום שמישהו כבר היה בו (ולא קרה לו כלום….) מאשר "לקחת את הסיכון" וללכת למקום חדש.

בתחום המסעדות גם נורא קל לקבל ביקורת שלילית, מכיוון שאוכל הוא עניין של טעם, ומספיק שמישהו לא יאהב אותו למרות שהוא ממש מצוין לטעם אחרים, וכבר הוא מספר לכל מי שהוא מכיר שהוא לא נהנה.

יחד עם זאת, נדמה לכאורה כאילו תחום האוכל הוא פשוט למדיי, אך האמת רחוקה מכך, ומסעדות נפתחות ונסגרות בתדירות גבוהה. על מנת לשווק מסעדה בצורה הטובה ביותר, יש להתמקד במספר פרמטרים חשובים אשר בלעדיהם הכול יכול לרדת לטמיון:

ארכיטקטורה ועיצוב

לאחרונה אנו עדים יותר ויותר לפתיחת מסעדת קונספטואליות, ומכאן אין מנוס מעיצוב ייחודי המאפיין את רוח המקום. לעיצוב צריכה להיות אמירה שתשאיר חותם חוויתי ותגרום להתפעלות ממנו, לעבור הלאה מפה לאוזן, וליצור סקרנות אצל אלה שעדיין לא היו.

אוכלוסייה
מהאוכלוסייה העממית ומעלה או להיפך, לכל אחד יש השפה שלו באוכל: קהל המטרה של תחום האוכל מגוון, והדבר הראשון שעל בעל מסעדה לדעת, זה לזהות מי בדיוק קהל המטרה ולהתאים את סגנון המאכלים עבורו.

השף
לב לבה של מסעדה הוא כמובן השף. בעולם הקולינריה, שמם של השפים הטובים הולך לפניהם, וזיהוי של שף מצליח עם מסעדה מסוימת, מוביל לשגשוגה ולשמה הטוב.

תפריט

עיצובו של התפריט צריך להילקח ברצינות, ולהיות מותאם למיתוג של המקום כולו. מעבר לכך, חשוב מאוד שהתפריט יהיה ברור ומובן, כדי לא ליצור אי נוחות אצל הלקוח, שמרגיש שהוא "מטריד" את המלצרית כל רגע עם שאלה אחרת. תפריט מסובך גם גורם לפעמים ללקוח לחשוב שאין שום דבר שימצא חן בעיניו במקום.

מנת דגל
מנת דגל הכרחית כדי ליצור בידול ממסעדות אחרות. בגלל השוק המוצף באין ספור מסעדות מסוגים שונים, מנת דגל ספציפית למקום, תגרום לכך שאנשים יבואו במיוחד עבורה, ויזהו את המקום בזכותה. מערך שלם של יחסי ציבור נבנה סביב מנת הדגל בעבודה עם מסעדות.

טעימות
כן. תוציאו מהראש את הדיילת בקניון שמבקשת שתטעמו גבינה. מסעדה שמכבדת את עצמה, תוציא טעימות על מנת לצ'פר את הלקוח, ולגרום לו להיחשף לטעמים חדשים שהוא פוחד להזמין מכיוון שאינו מכיר. אנשים מאוד זהירים כשמדובר באוכל.

שיתופי פעולה לאירועים
ייזום אירועים של חברות ובעלי עניין, יוצר סיבה לסיקור תקשורתי ולהבלטת המקום מול קהל המטרה. יום הולדת של מפורסם במסעדה מסוימת, מעניק הוכחה לרמה וטיב המסעדה.

טורים בעיתון ותכניות בישול וריאליטי

בימינו, תכניות האוכל והטורים בעיתון, הפכו לדבר שבשגרה. ייזום של טור שבועי או תכנית אירוח בה ישתתף בעל המסעדה או השף, יביא לחשיפה טובה ומתבקשת עבור המקום.

מיוחד ושונה
היצירתיות בתחום יחסי ציבור, היא הבסיס לכל מערך הוצאת המוצר או הלקוח החוצה. היצירתיות צריכה להיות מגולמת באופן שייבדל את המסעדה המסוימת ממסעדות אחרות. יחסי ציבור נכונים ידגישו ויבליטו את המסעדה, תוך קידום רעיונות מגוונים.

אחריות חברתית
מעורבות ארגונים ועסקים בקהילה, היא תופעה הולכת ומתרחבת, וטוב שכך. כמו בכל תחום אחר, גם בתחום הקולינריה ניתן לשלב פעילות של קשרי קהילה, אם במתן חסות לעמותה מסוימת או תרומת המקום לטובת אירוע. פעילויות אלו ניתן לתקשר החוצה לתקשורת, וליצור מקסימום חשיפה חיובית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר