איך לשמור על תזונה ואורח חיים בריא של הילדים בחופש הגדול

החופש הגדול של ילדי בית הספר טומן בחובו לא מעט פיתויים ושינוי הרגלים לטובת נשנושים, מתוקים וג'אנק-פוד. איך בכל זאת, נשמור על סדר יום תזונתי נכון ובריא לילדינו? 

לפניכם מספר כללים חשובים לשמירה על תזונה ואורח חיים בריא גם כשיוצאים מהשגרה:
* להקפיד על ארוחת בוקר (השוברת את צום הלילה): דגני בוקר מחיטה מלאה עם חלב, סנדביץ' מחיטה מלאה עם פרוסת גבינה צהובה, גבינה לבנה וירק.
* ארוחה חמה אחת ביום, הכוללת מנת בשר או עוף, מנת תוספת פחמימה וירקות בכל צורה.
* להרבות בשתיית מים ולא שתייה מתוקה.
* להגביל את כמות המתוקים לממתק אחד ביום.
* להימנע מקנייה מרוכזת של חטיפים, גלידות וממתקים בבית. עדיף לקנות בחוץ כשרוצים, וכך להימנע מזלילות מוגזמות בבית.
* תחליפים מומלצים לדברי מתיקה יכולים להיות פירות, שלגוני קרח, חטיפי גרנולה, פירות יבשים.
* מומלץ לוותר על מטוגנים כגון צ'יפס, שניצלים, מלווח.
* להימנע מארוחות ליד מחשב וטלוויזיה. יש להקפיד על ארוחות ליד שולחן האוכל.
* להשאיר בהישג יד ובזמינות אוכל בריא ומזין, כמו למשל ירקות ופירות חתוכים, מעדני חלב, לחם קל (ולא פיתות ולחמניות), חטיפי אנרגיה.
* לא להתבטל. העדיפו לילדיכם קייטנת קיץ במתכונת ספורטיבית, בה הפעילות הגופנית מהווה חלק מהותי בלוח הפעילויות.
* שמשו דוגמא אישית. צאו להליכה משותפת של כשעה מדי יום.

מדלן גולדשטיין היא תזונאית רשת בתי הטבע "עידן הטבע", טל. 03-7315665






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה