איך מפסיקים לאכול בלילה?

לא יוצאים מהבית על בטן ריקה גם אם הבוקר שלכם עמוס. צילום pixabay
טיפים ועצות של סוזן באוורמן, דיאטנית קלינית בחברת הרבלייף, כיצד להימנע מאכילה מאוחרת, חיסול קערת פופקורן מול הטלוויזיה או התשוקה למשהו מתוק דווקא לפני השינה

הרבה מאוד אנשים מוצאים עצמם חוזרים מהעבודה אחרי יום שלם בו לא היה להם זמן להכניס משהו לפה, ומתחילים לזלול מכל מה שיש במקרר בלי יכולת לשלוט בעצמם. מי לא מכיר את הערבים כשיושבים מול הטלוויזיה ומחסלים קערת פופקורן, או נזכרים שמתחשק משהו מתוק דווקא לפני השינה?

אם בעבר מחקרים מצאו שאכילה בלילה משמינה יותר מאכילה ביום, היום יודעים שהדבר נכון אך גם תלוי בכמות האוכל שאוכלים לאורך כל היום (הכנסה קלורית לעומת הוצאה קלורית). ובכל זאת, אכילה מרובה בלילה, בעיקר לפני השינה, עלולה להכביד על מערכות הגוף, לגרום לריפלוקס, לצרבות, דלקות שונות, להעלאת השומנים והטריגליצרידים בדם, ולהשמנה בטנית.

העדיפו שייק עם חלבון

במהלך היום אנו הרבה יותר פעילים, כך שהמזון שאוכלים מתפרק לאנרגיה ולדלק שלנו לפעולות היומיומיות. אנחנו מעכלים את האוכל הרבה יותר טוב בשעות היום, וקצב חילוף החומרים יעיל יותר. כשאוכלים בלילה, אנו גורמים לחוסר איזון ברמות הסוכר, להכבדה על ניקוי הרעלים מהכבד, לשינה לקויה, ולאגירת השומן בגוף מחוסר התנועה בלילה. זאת בהנחה שאנחנו ערים בשעות היום ולא פעילים בלילה.אחת הבעיות של רוב האנשים בימינו היא ההתמכרות לעבודה, וחוסר הזמן ועודף המשימות בחיי היומיום מונע מאתנו לפעמים לאכול כמו שצריך. אך עם תכנון נכון של הארוחות ושינוי הרגלים קטנים, אנו יכולים להפוך את התפריט, ולהגיע למצב בו תהיו רעבים ביום ושבעים בערב. איך עושים את זה? קודם כל מחליטים שמפסיקים לאכול כ-4 שעות לפני השינה, ומתחילים לתכנן את הארוחות מהבוקר. לפניכם חמישה טיפים שיעזרו להימנע מאכילה מאוחרת.

הכינו לכם בבית סנדוויצ'ים בריאים
הכינו לכם בבית סנדוויצ'ים בריאים

לא יוצאים מהבית על בטן ריקה – גם אם הבוקר שלכם עמוס, לא תעזו לצאת מהבית בלי לצחצח שיניים. כך אל תצאו מהבית בלי להכניס משהו לבטן. זה יכול להיות יוגורט עם תפוח, שייק בריאות עם חלבון עם פרוסת לחם שיפון עם אבוקדו וביצה. ארוחת הבוקר צריכה לכלול פחמימה מורכבת וחלבון.

אכילה כל שלוש שעות – אכילה כזו תמנע את הרעב המוגבר בסוף היום. הרבה אנשים חוששים מהשמנה אם יאכלו כל שלוש שעות, או חושבים שהם צריכים להיות עסוקים כל היום באוכל ובמטבח, אבל אכילה לאורך היום תשמור על קצב חילוף חומרים תקין, ולא דורשת עיסוק בלתי פוסק באוכל – רק התארגנות מראש.

מכינים אוכל בבית  – כאשר מכינים את האוכל בבית ניתן לשלוט בכמויות, ודואגים לכך שנאכל נכון ובזמן. דוגמאות לדברים שאפשר לקחת מהבית: סנדוויצ'ים מלחם שיפון עם חלבון כמו גבינה, ביצה או ממרח טופו, קופסה עם אנטיפסטי וחזה עוף או עם טונה וביצה, חטיפי ביניים כמו תמרים ושקדים, תפוח או פשטידות קטנות שאפשר לקחת.

מצחצחים שיניים מוקדם – אם מגיעים הביתה מאוחר מהעבודה, דאגו לאכול את ארוחת הערב עוד בעבודה. אם אתם חוזרים בשעה סבירה, אכלו מיד ארוחת ערב – כ-4 שעות לפני שעת השינה שלכם (נסו שזה יהיה בשעה קבועה), ואל תמשכו את האכילה אל תוך הלילה. צחצחו את השיניים מיד לאחר הארוחה הזו, כדי שלא תמשיכו לאכול לאחר מכן.

לא לאכול פופקורן מול הטלוויזיה
לא לאכול פופקורן מול הטלוויזיה

הימנעו מאכילה תוך צפייה בטלוויזיה  – הפרידו את האוכל מהפעולות שלכם. כשאוכלים אוכלים, וכשצופים צופים. אם אתם צריכים להישאר ערים עד מאוחר כדי לעבוד מול המחשב, העדיפו לשתות שייק או מים.

בחרו קל ובריא ללילה – במידה ולא אכלתם מספיק לאורך היום, וחסרה לכם ארוחה, הוסיפו לעצמכם ארוחת לילה בריאה, ולא אכילת נחמה. במקום נשנושים, פופקורן ושוקולדים, הכינו לעצמכם פלטת ירקות קטנה עם גבינות רזות, ביצה אחת ועוד שני חלבונים, עם תרד ושאר ירוקים. אכלו סלט טונה בינוני או פשטידה קלה, פנקו את עצמכם עם שייק חלבון ופירות יער.

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר