איך נשכנע ילדים שאינם אוכלים ירקות, לאכול ירקות

ילדים קטנים אוהבים את המוכר והידוע: יעדיפו את אותו הספר, לארח אותו חבר, או ללבוש תמיד אותה החולצה. כך גם באוכל.

כדי לשמור על יחסי האכלה חיוביים, יש לשים לב לחלוקת אחריות בין ההורים לילדים.
ההורים אחראים על מה שיוגש לילדים, איך ומתי. אחריות הילדים היא על כמה לאכול ואם בכלל. פיקוח על כמות האוכל אינו אפקטיבי, חשוב להתמקד במה שמוגש ולא בכמה שנאכל.

שינוי בהתנהגות לא רצויה באוכל, יש לעשות בהדרגה. כדי להגיע לקבלת מזון חדש ע"י ילד, נדרשים לעתים עשרה ניסיונות.

הנה מספר כלים וטכניקות לקבלת מזון חדש:
היכרות ויזואלית – שהמזון יהיה בארון/ במקרר, שההורים יאכלו ממנו וכו', רק אחר כך להציע
מנות קטנות – להציע חצי עגבניית שרי בתור התחלה, ולא עגבנייה שלמה
בתחילת הארוחה – כשעוד רעבים יחסית
בחברת ידידים – השפעה חברתית חיובית, לברר שהחבר או החברה אליהם מוזמנים לארוחת ערב אוהבים חביתה, למשל.
הגשה מגוונת – חתוך לקוביות, פרוסות, מבושל, טרי, חם, קר וכו'.
הגשה עם מזון אהוב
"כמו שאסף אוהב…" – דמות נערצת על הילד שאוהבת את אותו מאכל
• לא בזמן התרגשות או עייפות
"כשתגדל בטח תאהב את זה" – לילדים רצון לגדול ולהיות בוגרים ומהר. מעלה את המוטיבציה להתנסות.
להתחיל בגיל צעיר – יפה שעה קודם, ככל שנתחיל מוקדם יותר הסיכוי להצלחה גדול יותר.
להכין יחד את האוכל – קילוף, חיתוך, תיבול, ערבוב, קישוט – דורש סבלנות, זמן, אנרגיה ומוטיבציה של ההורים.

לקידום קבלת הירקות וגיוון הירקות האהובים על ילדים, מוצעים שפע של מוצרי ירקות קפואים בצורות שונות וידידותיות להורים ולילדים כאחד.
ההורים מציעים אוכל מזין, מחומרי גלם איכותיים, המוכנים בסטנדרטים בינלאומיים גבוהים. המשתלבים בקצב המהיר של חיינו, כי הם זמינים ומוכנים להגשה.
לילדים מבחר אפשרויות: ברוקולי, כרובית, תרד, אפונה וגזר ועוד, במספר צורות וטעמים מפתים.

נאוה רוזנפלד היא דיאטנית קלינית, מנהלת תחום התזונה בקבוצת אסם






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה