אלוף האלופים של טרהוינו 15: יין קינוח של יקב רמת הגולן

כמובן ברכות ואיחולים ליקב רמת הגולן, שגרף את מספר הזכיות הגדול ביותר בתחרות. אין לי כל ספק בצדקת זכייתו של יין זה, אך אני תוהה אם המתיקות האהובה היא זו שניצחה בתחרות

מתוך סך הכל 448 הגשות לתחרות, יותר מ- 250 יינות וכהלים ישראליים הוגשו לתחרות טרהוינו 2015, שהזוכים בה הוכרזו באירוע גאלה חגיגי שהתקיים במלון רמדה נתניה, בנוכחות שגרירים, ייננים מחו"ל ומהארץ ובעלי ועובדי יקבים רבים – קטנים וגדולים.

 

בסך הכל הוענקו בתחרות 14 מדליות זהב כפול, מתוכן 6 ליינות ישראליים.
בתואר ה- Grand Champion הישראלי בתחרות, זכה יקב רמת הגולן, עם יין הקינוח הייטס וויין גוורצטרמינר 2012, עליו כתב הסומלייה אבירם כץ באתר 'סנהדרינק': "זהו למעשה סוג של חיקוי של הדבר האמיתי (ice wine מענבים קפואים) שלא יכול להתקיים במדינה החמה שלנו, אבל התוצאה נהדרת – יין עשיר, מתוק מאוד ומרוכז, שופע פירות טרופיים. חמיצות טובה עוטפת את כל הסיפור, וליד קינוחי פירות או להבדיל – גבינות חריפות, זה יעשה עבודה מצוינת".
היין זכה גם בתואר היין הישראלי הכשר הטוב ביותר בתחרות.

כמובן ברכות ואיחולים ליקב רמת הגולן, שגרף את מספר הזכיות הגדול ביותר בתחרות. אין לי כל ספק בצדקת זכייתו של יין זה, אך אני תוהה אם המתיקות האהובה היא זו שניצחה בתחרות, והאם לא הייתי שמח יותר אם יין אדום איכותי היה זוכה בתואר אלוף האלופים. יינות קינוח מהווים פרומיל מייצור היין בארץ. היקבים ושוחרי יין נאבקים על הגדלת נתח היין הלבן מכלל הייצור. ה-הייטס וויין הנו יין קינוח לבן מבחינת הזן והצבע, אך לא מייצג את היינות הלבנים היבשים, עתרי חמיצות ומתאימים לאוכל, שיקבים בארץ רוצים לייצר ולהחדיר לשוק. כאן בלט בתחרות אסמבלאז' ריחן לבן של יקב ברקן שזכה במדליית זהב כפולה, וחיים גן ציין זאת באופן בולט בדבריו.

שישה יינות ישראליים זכו במדליית על של זהב כפול:
יקב בן חיים, קברנה סוביניון, גראנד רזרב 2009
יקבי ברקן, אסמבלאז', ריחן לבן 2012
יקבי כרמל, מדיטרניאן 2009
יקב רמת הגולן, ירדן, מרלו, כרם קלע 2011
יקב רמת הגולן, הייטסויין גוורצטרמינר 2012
יקב אריאל ביהודה, חכלילי, מרלו 2009

בפרס היינן הטוב ביותר בתחרות זכה צוות יקב רמת הגולן, עם היינן הראשי ויקטור שונפלד.
כיקב הבוטיק הטוב ביותר בתחרות (בין 100,000 ל- 500,000 בקבוקים), הוכתר יקב הר אודם של משפחת אלפסי.
יקב הבוטיק הטוב ביותר עד 10,000 בקבוקים: יקב אריאל ביהודה
היקב הביתי הטוב ביותר בתחרות: יקב ארגוב

 

ועוד נושא הראוי לציון: ברור שלא כל היקבים משתתפים בתחרות כמו טרהוינו, אך אי השתתפותם של יקבים מוכרים וידועים, היא תעודת עניות לאותם יקבים.

לרשימה המפורטת של הזוכים

 

 

תודה לישראל פרקר מאתר יינות ישראל על הצילומים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר