אלכסנדר הגדול 2003 – כוכב הערב

בערב רב משתתפים, רובם ככולם מוזמנים מחברי מועדון הלקוחות של היקב, הגיעו הנאספים לחגוג במסעדת ביסטרו תמרה ברחוב החשמונאים 95 בתל-אביב, עם יורם שלום, איש יקב אלכסנדר, את חנוכת יין הדגל אלכסנדר הגדול 2003 של היקב

בערב רב משתתפים, רובם ככולם מוזמנים מחברי מועדון הלקוחות של היקב, הגיעו הנאספים לחגוג במסעדת ביסטרו תמרה ברחוב החשמונאים 95 בתל-אביב, עם יורם שלום, איש יקב אלכסנדר, את חנוכת יין הדגל אלכסנדר הגדול 2003 של היקב.

במהלך הערב נפתחו לטעימה בזה אחר זה בקבוקי יין ממגוון יינות היקב.
לפתיחה, בסמוך לעמדת הכניסה, הטעימו זוג מלצרי יין חביבים את הסוביניון בלאן 2005 ששמו "ליזה". היין מיוצר מ- 100% ענבי סוביניון בלאן, צבעו צהבהב זהוב בגוון קש, עם ארומת פרי הדר מבושם קלות, חמיצות מרעננת ולימוניות קלה. היין הוגש קר וצונן, וקצת חטא לארומותיו לנוכח היותו קר מדי.
עוד טעמנו את הסנדרו 2005 – בלנד מעניין של קברנה סוביניון, מרלו וסוביניון בלאן, עם ניחוח פרי יער וחבית מעט מורגשת וחמיצות טובה.

כ-45 דקות מאוחר יותר הוטעמו אלכסנדר סירה 2005, אלכסנדר גסטו 2004 – בלנד של מרלו, סירה, וגרנאש. זהו יין הפונה לשוק צרכני היין בקנדה, וטעמיו מזכירים יינות צרפתיים מעמק הרון. היין עדיין צעיר, עם חמיצות מעט בולטת וסערת אדי אלכוהול מטפסת במעלה האף, ארומות של מוקה – אולי שוקולד, ופרי שחור בשל.
בהמשך בא תור טעימת חבית של אלכסנדר הגדול 2004 – אהבתי את טעימת החבית. היין היה עגול, טוב ומאוזן, עם טאנינים מעודנים וחמיצות לא גבוהה מדי.

סמוך לשעה 22:00, כשעתיים מתחילת הערב, נפתחו לטעימה בקבוקי כוכב הערב – אלכסנדר הגדול 2003. שוב אני סבור שיין גדול הוא יין גדול. ניכר כי ההשקעה בפרי והאיכויות הנלוות לסדרת יינות הדגל הנקראת "הגדול", מעניקה ליינות הללו מבנה מלא עם מורכבות ואלגנטיות, וגוף מלא צבע ועומק; אם כי את ה-2003 ניתן בשקט להשכיב לאיזה שנתיים שלוש, ולפניו נכונה דרך ארוכה ולדעתי מובטחת של התיישנות, ומכאן גם השתבחות.

ראויה לציון עם תור ארוך וממושמע, הייתה עמדת הטעמת גבינות איכות משובחות של חנות מרתף הגבינות של רן בוק מרחוב סוקולוב 81 ברמת השרון – מומחה עולמי לגבינות ומחבר הספר גבינות.
בדוכן ההטעמה ניתן היה לקבל פיסות גבינה ריחנית וחריפה לבנות או צהובות, שנחתכו בנדיבות רבה והוגשו ביד מיומנת על צלוחיות או על גבי פיסות לחם כפרי כהה ודשן, לצד קערת זיתים ירוקים מצוינים וקערית שמן זית עם שמן בלסמי ומלח גס לצידה.

לערב ההשקה הציע יקב אלכסנדר מחירים מיוחדים לקנייה של 6 בקבוקים תוך מתן אפשרות לשלב ממגוון היינות. לקוחות לא מעטים ניצלו את ההצעה, וביצעו רכישות של בקבוקים רבים.
כמו באירועים קודמים, פלח לא קטן מחברי מועדון הלקוחות מנצלים את האירוע לרכישה עתידית של יינות מטעימת חבית, כאשר ההזמנה ליין עתידי מותנית ברכישת ארגז של 6 בקבוקים לפחות, וברכישת שני ארגזים מקבל הרוכש בקבוק מתנה.
על מנת לסבר את האוזן, מחיר ארגז קברנה סוביניון אלכסנדר הגדול (כשר) מבציר 2004,2005,2006 אותו תרכשו עתה בהזמנה עתידית ותקבלו את היין בחודשים פברואר/מרץ 2008, 2009,2010 , הנו 660-680-750 ₪ בהתאמה.


יקב אלכסנדר
בית יצחק
טל. 09-8822956, 054-4350180
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר