אל אל יפתחאל

צביקה אופיר, הבעלים של יקב יפתחאל הוא אחד הבודדים מתושבי המקום שנשאר חקלאי, ומקיים בנוסף ליקב גם מכוורת שעל פי הסדר קדמה לו

יקב יפתחאל שוכן ביישוב הקהילתי אלון גליל ,הממוקם על אחד משני הצירים המרכזיים לצפון. מיקומו מקל מאוד על הנוסעים צפונה להגיע אליו.

צביקה אופיר, הבעלים של יקב יפתחאל הוא אחד הבודדים מתושבי המקום שנשאר חקלאי, ומקיים בנוסף ליקב גם מכוורת שעל פי הסדר קדמה ליקב. צביקה אופיר, יפתחאל
את התוצרת של היקב והמכוורת אפשר לראות בבקתה השוכנת על השטח של צביקה. הבקתה, נבנתה במקור בשנת 1840 בהרי האפלצ'ים בארה"ב, ושימשה שם למגורים, עשויה מעץ אלון וערמון.
אלן רדלי פירק אותה, הביא אותה לארץ, ובשנת 2004 בנה אותה שוב באלון הגליל, בתנאי שהקהל הרחב יוכל ליהנות ממנה. המיוחד בבקתה הוא שאין בה ולו מסמר אחד.
בבקתה אפשר לראות את שלל המוצרים של המשק של צביקה, סוגים שונים של דבש, על פי האזור בו מוצבות הכוורות. בעינינו מצא חן מאוד דבש החרובים. אפשר לטעום ולקנות דבש תלתן, הדרים שיזף ודבש פרחי בר.
בעודנו משוחחים עם צביקה, הוא קיבל שיחת טלפון ממגדל שקדים, שעכשיו שיא הפריחה שלהם ושניהם התלבטו בעניינים מקצועיים.

מי שטיפלה בנו עתה בבקתה, הייתה הבת של צביקה, שבמקרה זה דווקא הלכה בדרכי אימא לעבודה סוציאלית, נושא מאד אקטואלי בימים אלה, ורק מסייעת לאביה מדי פעם. למרות זאת גילתה הבת בקיאות וסבלנות רבה, סיפרה וענתה על שאלות ברצון.

צביקה מגדל מספר זנים של גפנים, ומהם הוא מייצר יין. בהתחלההיו אלה  קברנה סוביניון ומרלו, ועם הזמן נוספו זנים כמו פטיט סירה, סנג'ובזה ושיראז.
טעמנו מספר יינות, אך במיוחד שבה את חכנו הסנג'ובזה 2007. יין מצוין.
מרלו הוא יין הבית אצלנו, כך שמבחינתנו כבר יש ליקב שני יינות מנצחים. 
עיקר מכירת היינות של היקב היא במכירה ישירה ובמכירה דרך מסעדות ייחודיות בארץ.
זכינו לביקור במבנה המשכן את חביות היין. אדי היין מכים באף מייד בכניסה, וזו הרגשה נהדרת ומהנה.

היקב והכוורת מופעלים על ידי צביקה ועוד שני עוזרים, וזהו הצוות כולו. את הכרם אפשר לראות לצד הדרך המובילה דרומה מצומת המוביל. יפה לראות איך אדם אחד עם חזון, אומץ וחריצות; בונה מפעל של כמעט אדם אחד, מפתח את המקום צעד אחר צעד עם הרבה אמונה, וכמובן גם הצלחה.

האזור כולו מקסים, ונושק לגן לאומי גוש אלונים ולנחל ציפורי, שבקטע זה הוא גם חלק משביל ישראל. 
לבאים מדרום לצומת המוביל, פנו שמאלה בצומת ושוב שמאלה לאלון הגליל, ושם לפי השילוט תגיעו לבקתה של יקב יפתחאל. השאר תלוי בכם.

הבקתה של יקב יפתחאל פתוחה לקהל בימי ו' בין 10:00-14:00 ובשבתות בין 10:00-17:00 . בימים אחרים, יש לתאם טלפונית עם צביקה: 052-2824644

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר