אל תתנו לכאבי הגב להרוס לכם את המנגל

יום העצמאות היווה את יריית הפתיחה לעונת הנפנופים הישראלית, כאשר עם ישראל יוצא אל הפארקים הציבוריים ולאורך חופי הים, או שמא בברביקיו מעודן ושליו בסלון או במרפסת. בכל מקום בו תבחרו לנפנף בחיק המשפחה המורחבת, רצוי שתעשו את זה כמו שצריך, ולא תסיימו את החג עם כאבים לא מתוכננים באזור הרגיש היותר בגופנו – הגב. אנו מגישים לכם מספר טיפים כיצד לא לפגוע בעמוד השדרה בעת פעילות, וכיצד לשמור על יציבה נכונה שתשמור על עמוד השדרה שלכם

יום העצמאות היווה את יריית הפתיחה לעונת הנפנופים הישראלית, כאשר עם ישראל יוצא אל הפארקים הציבוריים ולאורך חופי הים, או שמא בברביקיו מעודן ושליו בסלון או במרפסת.
בכל מקום בו תבחרו לנפנף בחיק המשפחה המורחבת, רצוי שתעשו את זה כמו שצריך, ולא תסיימו את החג עם כאבים לא מתוכננים באזור הרגיש היותר בגופנו – הגב. אנו מגישים לכם מספר טיפים כיצד לא לפגוע בעמוד השדרה בעת פעילות, וכיצד לשמור על יציבה נכונה שתשמור על עמוד השדרה שלכם.

היציבה ובריאות הגב
מחקרים רבים שנעשו הצביעו על קשר הדוק בין היציבה למצב הבריאותי הכללי. ליקויים ביציבה של עמוד השדרה אצל רבים מאיתנו נובעים מחוסר מודעות לתנוחות הגוף בחיי היום יום, יציבה לקויה גורמת להפעלת לחצים מיותרים על מערכת השלד ולאורך זמן יתפתחו כאבים ותפקוד הגוף יפגע. במידה והבעיה לא תתוקן, יואצו תהליכי השחיקה והכיוון של עמוד השדרה ויתפתחו בעיות כרוניות במערכת העצבים והשלד. ישיבה בתנוחה לא נכונה במשך הפעילות או הרמה לא נכונה יכולים לגרום לכאבי גב תחתון,עליון ואף כאבי צוואר.

ישיבה
שבו על כסא קשה והצמידו את עמוד השדרה שלכם למשענת. נסו שאחת מברכיכם (אחת מהן או שתיהן) יהיו גבוהות יותר מירכיכם, שרפרף/הדום קטן יכול לעזור. לתקופות מנוחה קצרות, כיסא המעוצב לפי צורת הגוף ייתן תמיכה מעולה.

עמידה
נסו לעמוד כשהחלק התחתון של גבכם שטוח. כאשר אתם עובדים בעמידה (בזמן הנפנוף, לרוב) השתמשו בשרפרף או במדרגה כדי לעזור לגבכם להישאר זקוף. לעולם אל תתכופפו קדימה בלי לכופף את הברכיים.
הערה לנשים: נעליים עם חצי עקב יוצרות פחות לחץ על הגב מנעליים עם עקב גבוה.

הרמה
ודאו שאתם מרימים את החפצים בצורה הנכונה. כופפו את ברכיכם והשתמשו בשרירי הרגליים כדי להרים. הימנעו מתנועות פתאומיות, ואל תנסו להרים משאות כבדים מעל לראשכם.

עמוד השדרה
בעידן המודרני, עמוד השדרה הנו האיבר הסובל ביותר בגוף האנושי. בנוסף לעובדה שהוא צריך לשאת את משקלנו ממקום למקום, אנו מעמיסים עליו מאד בישיבה ממושכת במשרד ובנסיעות, לעיתים עד 12 שעות ביום. עם ההזנחה וחוסר ההתחשבות שלנו בעמוד השדרה, מופיעות תופעות רבות כמו שחיקת הדיסקים בין החוליות, הסתיידות המפרקים ותזוזות של חוליות למקומות לא רצויים.

מקצוע הכירופרקטיקה
הכירופרקטיקה היא המקצוע השלישי הבריאותי בגודלו בעולם המערבי לאחר הרפואה הקונבנציונלית ורפואת השיניים. הכירופרקטיקה מוכרת ע"י משרד הבריאות הישראלי.
בשנים האחרונות, רפואה זו השתלבה בבתי החולים, קופות החולים, צה"ל, אגף השיקום של משרד הביטחון, וכן בביטוחי בריאות שונים.
בישראל פועלים מעל 70 כירופרקטורים החברים באגודה הישראלית לכירופרקטיקה שנוסדה בשנת 1984.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר