אנהמיה – הפתעה לטובה בערד

העיר ערד סיפקה אוויר צלול פותח ריאות ומזג אוויר סתווי נפלא, ואדווה ובעלה מאיר הכינו שולחן ערוך מכל טוב עם סוגי גבינה רבים, לאבנה, זיתים, ממרחים, סלט קצוץ קטן, חמאה, לימונדה, ומה לא

הנסיבות הביאו אותי לעיר ערד דווקא ביום שישי, למרות שהמליצו לי לוותר על הביקור במועד זה ולקבוע יום אחר, מפני שבשישי מבחינה תיירותית העיר מנומנמת למדי. התושבים, החרדים ואלו שלא, מפנים את מאמציהם ביום קצר זה בעיקר לסידורים ולהכנות לקראת שבת.

בכניסה לערד. צילום אורי שלזינגר
בכניסה לערד. צילום אורי שלזינגר

למרות כל האמור, הודעתי שאני מגיע, והציפיות שלי מהביקור בערד 'גירדו את התחתית'. המליצו לי לנסות את ארוחת הבוקר של אדווה גולן, המוגשת מדי יום ו' בין השעות 09:00-12:00 בביתה שבערד. החיים דינמיים, והם טומנים לנו הפתעות, לעיתים טובות ולעיתים פחות – גם כאן, כגודל הציפיות הנמוכות כך גדולה הייתה ההפתעה לטובה.

אדווה ובעלה מאיר ערכו שולחן גדוש מכל טוב. צילום אורי שלזינגר
אדווה ובעלה מאיר ערכו שולחן גדוש מכל טוב. צילום אורי שלזינגר

כשהגעתי לביתה קיבלה אותי אדווה בחיוך ענק ושולחן ערוך מכל טוב בחצר ביתה. היא הסבירה ששם העסק הוא אנהמיה, על שם הבת שלה – אנה מיה, והאוכל אותו היא מבשלת ומגישה הוא טבעוני וצמחוני, המבוסס על תוצרת עונתית וחומרי גלם מן האדמה. אדווה הוסיפה והסבירה שמרבית מרכיבי הארוחה מוכנים מידית לסועדים על ידה. ,העיר ערד סיפקה אוויר צלול פותח ריאות ומזג אוויר סתווי נפלא.

כוס עם ענף זוטה לטעם - יצירת אמנות. צילום אורי שלזינגר
כוס עם ענף זוטה לטעם – יצירת אמנות. צילום אורי שלזינגר

אדווה ובעלה מאיר ערכו שולחן גדוש מכל טוב עם סוגי גבינה רבים, לאבנה, זיתים, ממרחים, סלט קצוץ קטן, חמאה, לימונדה, ומה לא. מיד כשהסבתי לשולחן נשאלתי לסוג הקפה אותו ארצה לשתות. את תשומת לבי משכה כוס הזכוכית שבתוכה היה ענף זוטה לטעם – הכוס נראתה לי ממש כמו יצירה אמנותית.

חביתת ירק עם בצל. צילום אורי שלזינגר
חביתת ירק עם בצל. צילום אורי שלזינגר

הלחם בארוחת הבוקר היה פוקצ'ה מיוחדת העשויה מקמח לבן, סולת וקמח תירס. טעמה היה מיוחד, קלילה ולא העיקה על הבטן כמו כשאוכלים לחם רגיל. חביתת הירק עם הבצל, אותה הכינה אדווה בהתאם לבקשֹתי, הייתה טעימה להפליא, וניתן היה לחוש בטריות הביצים ובפטרוזיליה שהעצימה את הטעמים של החביתה.

בורקס תפוחי אדמה זהובים – הרגשה קלילה. צילום אורי שלזינגר
בורקס תפוחי אדמה זהובים – הרגשה קלילה. צילום אורי שלזינגר

בורקס תפוחי האדמה הזהובים היו טעימים מאוד, ולאחר אכילה מהם, בניגוד לאכילה של בורקס נותרה הרגשת קלילות. הממרח האדום העשוי מפלפלים קלויים בתנור יחד עם טימין, מעשה ידי אדווה, היה עשיר, ובלוטות הטעם בלשוני התמוגגו. ממרח הפסטו הכיל פטרוזיליה, בזיליקום, שקדים ושמן זית. גם טעמו של ממרח זה היה ייחודי ועשיר, והלימונים הכבושים שהוגשו היו עוצמתיים בטעמם, ואדווה ציינה שמקורם בעץ שבחצר.

מנה אחרונה שנתנה טאץ' מתוק. צילום אורי שלזינגר
מנה אחרונה שנתנה טאץ' מתוק. צילום אורי שלזינגר

את ארוחת הבוקר העשירה סיימה מנה אחרונה שהכילה ריבת תאנים ויוגורט, עם מוזלי תפוח עץ גרנולה דבש ורימון, שנתנו בדיוק את הטאץ' המתוק המתאים לסיים ארוחה חוויתית כזו. אדווה הדגישה את שאת ריבת התאנים הנפלאה מכינה אימה מהתאנים מהעץ שבחצרם. מיד ביקשתי לקנות צנצנת של ריבה מעולה זו, אך לאכזבתי היא ענתה שכרגע אין בידיה צנצנות למכירה, והיא מתכננת בעתיד למכור לסועדים במקום ריבות ומטבלים מעשה ידיה, אך גם תוצרת מקומית מעשה ידי המקומיים בערד, כמו סבונים, קרמיקה, תכשיטים ועוד.

המחיר לארוחת בוקר 60 ₪ לסועד. בנוסף לארוחות בוקר, אדווה מזמינה לביתה אורחים ביום שישי בערב לארוחות ערב מפנקות משותפות. אני בטוח כי בפעם הבאה שאשאר ללון בערד, אבקש להגיע לארוחה כזו.

המתכון של אדווה למאפינס תפוחים טבעוני

אנהמיה – אדווה גולן, חלמונית 6 שכונת שקד ערד. 054-5821483 – לשאלות, לתיאום ארוחות בוקר גם באמצע השבוע ולבקשות מיוחדות. [email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר