אסם רוכשת בשיתוף פעולה עם נסטלה חברת תחליפי בשר אמריקאית

קבוצת אסם הודיעה על חתימת הסכם לרכישת פעילות חברת פודטק האמריקאית תמורת כ- 20 מיליון דולר. על-פי ההסכם, תרכוש נסטלה את הקניין הרוחני של פודטק תמורת כ- 9.4 מיליון דולר ואסם, באמצעות טבעול, תרכוש את יתרת הפעילות תמורת 10.6 מיליון דולר

קבוצת אסם הודיעה על חתימת הסכם לרכישת פעילות חברת פודטק האמריקאית תמורת כ- 20 מיליון דולר. על-פי ההסכם, תרכוש נסטלה את הקניין הרוחני של פודטק תמורת כ- 9.4 מיליון דולר ואסם, באמצעות טבעול, תרכוש את יתרת הפעילות תמורת 10.6 מיליון דולר.

עסקי פודטק, העוסקת בפיתוח, ייצור ומכירה של תחליפי בשר מצוננים, ינוהלו במסגרת חטיבת המזון המוכן בראשותו של עמרי לוטן. חטיבה זו כוללת את פעילות טבעול, סלטי צבר, בונז'ור, טבעול אירופה ועתה גם את הפעילויות בארה"ב של פודטק וטרייב, שנרכשה בחודש שעבר. החטיבה הוקמה במטרה להאיץ את צמיחת הקבוצה בזירה הבינלאומית ולמנף את הצלחת טבעול וסלטי צבר בישראל ובאירופה – גם לשוק האמריקאי.

עם חתימת ההסכם אמר מנכ"ל אסם, גזי קפלן, כי רכישת פעילות חברת תחליפי הבשר בארה"ב, מצטרפת לרכישת פעילות חברת הסלטים טרייב ומהווה נדבך מרכזי במימוש אסטרטגיות הצמיחה של קבוצת אסם. אסטרטגיה זו נשענת על גידול בשוק הישראלי באמצעות חדשנות וכניסה לתחומים נוספים ובמקביל על התפתחות בינלאומית בתחומים שבהם יש לה יתרון מובהק בשווקי חו"ל: סלטים ותחליפי בשר.

קפלן ציין כי גם במהלך זה היה שיתוף פעולה בין אסם ונסטלה שבעקבותיו תרכוש נסטלה את הידע והמותג של פודטק. מעורבותה זו של נסטלה העולמית באה בהמשך לשיתוף הפעולה שלה בהקמת מפעל טבעול בצ'כיה, רכישת מותג הלסנס קוק בשבדיה, החדירה לשוקי מערב אירופה ורכישת טרייב בארה"ב.

עומרי לוטן, המשנה למנכ"ל הקבוצה ומנהל חטיבת המזון המוכן , ציין כי רכישת פודטק היא המשך טבעי לאסטרטגיית ההתרחבות של טבעול בעולם. לדבריו, כבר כיום מתבצעים כ- 60% ממכירות החברה מחוץ לתחומי ישראל, אך בשוק האמריקאי, שהוא השוק הגדול והמפותח ביותר לתחליפי בשר, לא הייתה לטבעול נוכחות עד כה. רכישת פודטק תבטיח לטבעול פלטפורמה שתאפשר לה לפרוץ לשוק תחליפי הבשר המצוננים והקפואים בארה"ב, שהיקפו נאמד בכ- 600 מיליון $. למטרה זו תרחיב טבעול את סל המוצרים של פודטק באמצעות ייצוא ממפעלי טבעול בישראל ובצ'כיה.

בנוסף יוכלו פודטק וחברת הסלטים טרייב, ליהנות מהיתרונות של סינרגיה הדדית היות ושתיהן מתמחות במוצרים מצוננים ופועלות מאתרים קרובים יחסית.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר