אפימילק מקיבוץ אפיקים שוברת שיא בהקמת מערך החליבה הגדול בעולם בטקסס

המערכת תשמש לחליבה יומית בהיקף השווה למחצית מהכמות הנחלבת במדינת ישראל

רפת החלב הגדולה ביותר בעולם שפועלת בטקסס, חתמה עסקה עם חברת אפימילק מקיבוץ אפיקים, להקמת מערכת המאפשרת לחלוב 50 אלף פרות ביממה – מחצית מהפרות של מדינת ישראל, ברפת אחת בבעלות משפחתית. היקף ההשקעה הכולל בפרויקט מגיע לחצי מיליארד דולר.

ביאנה רונה, סמנכ"ל אפימילק, אומרת כי כדי לאפשר את ביצוע החליבה הגדולה בהיסטוריה, מופעלת במכון מערכת ממוחשבת המזהה אוטומטית את הפרות שזקוקות להסתכלות מקצועית של הרפתן ומפנה עד עשירית מהפרות לבדיקה זו באופן אוטומטי לחלוטין. שאר הפרות עוזבות את מכון החליבה במהירות, מה שמאפשר לאוטוסטרדת החלב לזרום ללא היווצרות "פקק" ביציאה מהמכון. בגלל הכמויות הענקיות, ברפת אין כלל מיכלים והחלב מוזרם ישירות לתוך מכלית הקשורה למשאית. כל 4 שעות יוצאת מהרפת משאית מלאת חלב.

הפרויקט מתבצע בשיתוף פעולה של אפיקים עם היזם מטקסס, מהגר מפורטוגל שבמקום לסיים לימודים בבית ספר יסודי עבר לארה"ב לחפש את עתידו והחל לחלוב בקליפורניה למשך 12 שעות ביום בשכר מינימום. כך חסך את הונו הראשוני לרכישת פרה בבעלותו, וכמו בסיפורי האגדות הוא גדל וצמח עד שהקים את הרפת הגדולה בעולם.

ביאנה רונה מוסיף שזו אינה הפעם הראשונה שבאפימילק מלווים את תהליך התפתחות העדר בטקסס. הפרויקט הצומח יוצר אתגר טכנולוגי מתמיד מאחר ויש לעקוב, לרשום ולדווח על מדדים שונים ברפת באופן פרטני לכל אחת מעשרות אלפי הפרות. על המערכות לדעת את הרכב ואיכות החלב של כל פרה בזמן אמת, רמת הפעילות של הפרות והמצב הבריאותי של כל אחת מהן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר