ארבעה ימי ביקור קסומים בבורגון – בציר 2014

בורגון, או בורגונדי, נחשב לאחד מאזורי היין החשובים ביותר של צרפת והעולם בכלל. סך כל שטח האזור ארוך הוא 25,000 הקטר, 250,000 דונם. לשם השוואה, סך הכרמים כישראל הוא כ-45,000 דונם

לפני מספר חודשים, בציר 2014, ביקרתי במשך ארבעה ימים קסומים באזור יין מהיוקרתיים בעולם, חבל בורגון בצרפת.

תקופת הביקור נקבעה מראש, בעיקר בשל התאמת מזג האויר והסמיכות לחגים.
ההימור הגדול היה בכך שזו בדיוק הייתה עונת הבציר, מועד בו מרבית היקבים, ובעיקר הקטנים, אינם מוכנים לקבל מבקרים כלל, גם לא בתיאום מראש. הם פשוט עסוקים מבוקר עד לילה בבציר עצמו. תקופה שהיא מהחשובות ביותר עבור אנשי יין, ובעיקר בחבל יין שכזה.

 

למרות זאת, ובעזרה מוערכת של אנשי רשת "דרך היין" ופניות אישיות שלי ליקבים, הצלחנו לתאם ביקור בחמישה יקבים. לדעתי זו כמות מצוינת למספר ימים בודדים, בפרט אם רוצים ליהנות מיתר הדברים הקסומים שיש לבורגון להציע: ערים עתיקות, אתרי אמנות והיסטוריה, מפעלים וחנויות של תוצרת מקומית כמו חרדל, גבינות וקרם דה-קסיס, בילוי במסעדות משובחות, אשר גם בהן חווית היין היא עולם ומלואו, וקצב שפוי של חופש.

בורגון, או בורגונדי, נחשב לאחד מאזורי היין החשובים ביותר של צרפת והעולם בכלל. סך כל שטח האזור ארוך הוא 25,000 הקטר, 250,000 דונם. לשם השוואה, סך הכרמים כישראל הוא כ-45,000 דונם.

מיקומו של חבל בורגון נוח לבאים מפריז: בחלק המרכזי מזרחי של צרפת, מקביל לגבול עם שוויץ. הוא מתחיל בצפון באזור שאבלי, ודרומה לו העיר דיז‘ון, ומגיע עד העיר ליון בדרום. בירת המחוז היא בון.
החלק המפורסם ביותר הוא הקוט ד'אור, הנחלק לקוט דה בון וקוט דה נואי.
בהקשר לגידול ענבים ועשיית יין, לבורגון חמישה אזורים עיקריים (מצפון לדרום):
שאבלי – עם Auxerrois, Tonnerrois, Joigny, Vézelay.
קוט דה נואי – קוט דה נואי, הוט קוט דה נואי, ו- Châtillonnais.
קוט דה בון – Côte de Beaune ו- Hautes-Côtes de Beaune.
קוט שלונייז ו- Couchois.
אזור מקון – Mâconnais.

 

בבורגון מייצרים יינות אדומים ולבנים. עיקר היין האדום מענבי פינו נואר (בבוז‘ולה – גאמיי), והיין הלבן מיוצר מענבי שרדונה (בעיקר שאבלי). עיקר העניין בבורגון, כמאפיין חבלי יין עולם ישן, הוא הטרואר. בבורגון החלוקה הטרוארית היא נדירה ומעוררת התפעמות. סך כל באזור כ-400 סוגי קרקע, וכולם מוצאים ביטוי ביינות.

 

יום ההגעה משדה התעופה בפריז ברכב, הוקדש להתארגנות ולסיור אחר הצהרים קצר בעיר העתיקה דיז'ון.
כדי להיכנס היישר לעניינים ולאווירה, הזמנו לערב ארוחה במסעדת שני כוכבי מישלן מצוינת בעיר: Chapeau Rouge. המסעדה אמנם יקרה, אך אין מה להשוות למסעדה מקבילת כוכבים בפריז או בכל מרכז עירוני מערבי. מעבר לכך, הביטוי הטרוארי של האוכל, היין וכל מה שמסביב, הנו במיטבו. למי שמבקר באזור, שווה להשקיע לפחות במסעדה אחת מקטגוריית המישלן או מסעדת שף יוקרתית. זו חוויה קולינרית – ומה שלצדה – בלתי נשכחת.
רק בשביל פלטת הגבינות טרום-קינוח, שנבחרה מתוך עגלת גבינות מדהימה במבחר, בעיקר גבינות מהאזור, היה שווה להגיע.
בחירת היין נעשתה בעצה אחת עם הסומלייה רב הידע: לבן כמתבקש לארוחה שהושתתה על דגים ופירות ים. היה זה יין שאבלי צעיר ואיכותי משנת 2012 מיקב בוטיק מצוין, שאין סיכוי להשיג כדוגמתו במסעדות בארץ. אפילו לחובבי יין רציניים אני ממליצה להקשיב להמלצת הסומלייה.
 
בוקר המחרת הוקדש לסיור בעיר העתיקה של דיז'ון. העיר ערוכה למטיילים עצמאיים, ומאפשרת תוך שעה וחצי עד שלוש שעות, לפי העדפה, לעבור באתרים המומלצים. מסלול ההליכה מסומן במעין סימון שבילים, ועם מפת תיירות מלווה מלל, שמקבלים בלשכת התיירות, מגיעים לאתרים השונים ולומדים על האתר מהכתוב בחומר הנלווה.

 

הגענו לחנות גבינות מצוינת ולחנות מפעל של יצרן חרדל מהמובילים באזור. שם חוויתי בפעם הראשונה טעימות חרדל מתוך ברזים מהם אפשר למלא חרדל בכוסות פלסטיק קטנות. היו שם לפחות 20 סוגי חרדל, כמו חרדל קסיס, חרדל טימין, חרדל כמהין, ורק הטעימה היא חווית טרואר מיוחדת במינה.

 

אחרי הסייסטה בין שתים עשרה לשתיים, ביקרתי, בתיאום מראש, ביקב מהמפורסמים בחבל, לואי ז'אדו (Louis Jadot). יקב זה מייצר כ-150 סוגי יינות, כולם בכמויות מצומצמות של מאות בקבוקים בלבד. חווית הביקור בו מהווה דוגמא מיטבית לחשיבות החלקות ותת החלקות בחבל יין זה.
כאמור, זו תקופת הבציר. כבר בכניסה ראינו את הבוצרים עם הפרי הגולמי, ורק מהריחות והמראה מבינים מהר את חשיבות הבציר ליקבים בחבלי יין עולם ישן, מושתתי טרואר.

ההפתעה הגדולה היתה ברעיון המקורי של המארחת, מנהלת השיווק, שהזמינה אותנו לרדת למרתפי היקב לטעימת חביות בלתי מוגבלת, והכל לפי בחירתנו. במשך כשעתיים טיילנו בין החביות, ובחרנו סך הכל 11 יינות לטעימה – אדומים ולבנים, תוך קבלת הסברים ממנה על החלקות ואופיין. הפיתוי לבלות במקום כזה יום שלם הוא רב, אך באילוצי הזמן הסתפקנו בכך. בפעם ראשונה טעמתי יין מחביות מחלקה ספציפית שעושים ממנה לא יותר משלוש חביות יין. ואם לא די בכך, לסיום הוזמנו לטעום בחדר הטעימות שני יינות מתיישנים, שהפגינו מהו יין מושלם.
בציר 2013 בלואי ז'אדו מעורר הרבה ציפיות כשייצא לשוק בעוד כמה שנים. אני כבר מחכה להשקות. 
 
חלקו השני של אחר הצהרים הוקדש לביקור ביקב בושאר. היקב מייצר כשלושה מיליון בקבוקים בשנה, קרוב למיליון מהם מחלקות היקב.
Bouchard Pere et Fils ("בושאר אב ובן") ממוקם בעיר בון, בירת בורגון. אזור זה ידוע בשמו: קוט דה-בון. היקב נוסד בשנת 1731, וב-1746 הבן החל למכור יינות ולרכוש כרמים. כיום יש ליקב כ-130 הקטר כרמים לאורך חבל בורגונדי. 12 הקטר בקטגוריה המובחרת פרמייה קרו. בשנת 1995 נמכר היקב לג'וזף הנרואה, משפחה ידועה באזור שמפיין המייצרת גם שמפניה ביקב שבבעלותה.

בתום יום ארוך ועתיר חוויות יין קסומות, התבקשה נחיתה במלון מפואר הבנוי בארמון עתיק: Château de Cîteaux. נשארנו במלון לארוחת הערב בחדר האוכל המלכותי, בו הוגשה ארוחת ערב צרפתית בורגונדית קלאסית, עם נגיעות שף עדכניות. כך קיבלתי מנת דג שלצדה הוגשו פירות יער טריים מקומיים. פלטת גבינות מקומיות מובחרות, יין סנט אובן 2012 מובחר, בהמלצת אוצר היין. יין זה התאים למזג האויר הכמעט קייצי, לסגנון המנות ולאווירה, בעיקר אחרי טעימת הרבה יינות אדומים במשך היום. 

כבר יום שישי – היום השלישי שלנו בבורגון. את הבוקר התחלנו בביקור ביקב ג'וזף דרואין  (Maison Joseph Drouhin), בבון.
יקב דרוהין (בצרפתית מבטאים 'דרואה' עם ן' מרומזת), נחשב יקב גדול וחזק בבעלות משפחתית, המחזיק למעלה מ- 90 אפלסיונים (חלקות) בבורגון, ומקיים שלוחה גם באורגון, ארה"ב.
הביקור שלי ביקב היה יחד עם נציגת השלוחה, ובכך הרווחתי טעימה משודרגת ובליווי הבעלים, מר דרוהין.

 

במהלך השנים, עם ההתעצמות של דרוהין והתחזקות מערכי השיווק בעולם, רכשו הבעלים הרבה מאוד חלקות 'פרמייה קרו' ו'גראן קרו', המיוחסות והיוקרתיות ביותר. ביקב דרוהין עובדים בשיטות אורגניות וביו דינמיות; מקפידים על בציר ידני, ואת יינות שאבלי הבסיסיים שלהם אינם מיישנים בחביות, כדי לשמור על טעמי הפרי בלא התערבות העץ.

ללילה השלישי בחרנו מלון ראלה-אה-שאטו, Hostellerie de Levernois, באזור בון, כ-15 דקות נסיעה מהעיר. זהו מלון המוקף גנים ירוקים ומטופחים, ומהווה אטרקציה לבילוי לתיירים גם לצורכי רגיעה ונופש ספא.

 

במהלך הארוחה במסעדת השף המדהימה, בליווי יין שאבלי מתיישן ובעל טעמי חך מהמיטביים של הזן, הגיע אלי מנהל המלון, צעיר כבן 35 שכבר צבר שנות ניסיון רבות בניהול מלונות איכותיים. המנהל, ששמע שאני כתבת יין מישראל, הזמין אותי אישית לסיור במלון ובמטבח. זו היתה חוויה מרגשת מאין כמותה, בעיקר בעיתוי מתאים בין המנות בארוחה לשם הפוגה. צוות המטבח עבד כמו תזמורת בהרמוניה מושלמת. סך הכל כ-20 איש, לכל אחד תחום אחריות ספציפי ופינת עבודה אישית. עם אוכל כזה טוב, ולאחר שנכנסתי למטבח, לעמדת הבישול, הזמנתי כבר להיות שם סו שף בביקורי הבא. 

השבת הוקדשה לסיור משלים בעיר העתיקה של בון, ומשם נסיעה של כשעתיים לכפר העתיק VEZELAY לכנסיה המשומרת שזכתה להכרה מאונסקו, משהו מיוחד מאוד שהתאים לבילוי אחר הצהרים.

בערב, לא רחוק מהכנסיה, לנו במלון היוקרתי L'Espérance Marc Meneau, ובו מסעדת מישלן שני כוכבים. בורגון הוא אחד החבלים עתירי מסעדות מישלן בצרפת, הישג מרשים בהתחשב בגודלו ובתמחור מעולה לתמורה. ארוחת הערב במלון, מתפריט טעימות עונתי של המטבח המקומי, הייתה חלומית. התלווה אליה יין שאבלי צעיר, לא מהרמות הגבוהות אך בעל חך ומאפיינים איכותיים שיזכו להערכת חובבי יין רציניים. יין רענן שהשתדך באופן מקסים למנות וליצירת ערב קסום מהאגדות. אני מוכנה להתמכר בקלות לסופי שבוע כאלה. 

 יום הביקור הרביעי והאחרון הגיע בלי שארגיש בכך. יום זה הוקדש במחציתו הראשונה לסיור בעיר העתיקה Auxerre, הממוקמת במקום פסטורלי למרגלותיו של נהר, וכחצי שעה נסיעה מכפר היין הנודע שאבלי.
הסיור נמשך כשעתיים, וכלל ביקור בשתי קתדרלות עתיקות, כיכר העיר, וטיול ברחובות המדרחוב הקטנים עם חנויות צבעוניות של גבינות ומוצרים אזוריים משובחים לפני החזרה לפריז.

בצהרים, מיד בתום ההפסקה היומית, נקבע לי ביקור ביקב William Fevre הנודע בכפר שאבלי. התקבלתי שם על ידי מנהל השיווק, דובר אנגלית מצוינת, ובבר הטעימות טעמנו את כל יינות הבצירים האחרונים, כולם כמובן לבנים – שאבלי.

כמה מילים על סודם של יינות שאבלי, שכמובן טמון במונח טרואר, המסביר את קסמו וייחודו של כל אזור יין מובחר.
את הקסם המיוחד ביינות שאבלי מעניקה להם שכבת הגיר של מאובנים, שרידי פירות ים, במיוחד צדפות ורכיכות אשר נוצרו שם בכמויות עצומות ובריכוז מאוד גבוה בעידן היורה, לפני כ- 200 מיליון שנה, כאשר הים כיסה את כל האזור הזה במשך עשרות מיליוני שנים. גם במרכז המבקרים ביקב רואים דוגמאות של מאובנים שכאלה, ומפה טופוגרפית ממחישה את מאפייני האזור.

גם כאן, כמו בחבל בורגון בכלל, זוהו תתי אזורים השונים בגילם ובמאפיינים הגאוגרפיים והטופוגרפיים. הבדלים אלה גרמו גם לשוני בין יינות שאבלי המופקים מהכרמים והיקבים השונים שבאזור.
אזור שאבלי, הכולל את העיירה עצמה, מחולק היסטורית
לארבע רמות: Petit Chablis, Chablis, Chablis Premier Cru ו-Chablis Grand Cru. עיקר היינות הם ברמת Chablis.

יינות Domaine William Fevre הם מהמוערכים באזור שאבלי, ובעיקר בעשור האחרון עבר היקב התקדמות מרשימה למתן ביטוי טרוארי מיטבי ביינותיו.
לא פחות חשובה היא ההערכה הרבה שניתנת לכך שהיקב מציע יינות במחיר עם תמורה מעולה, בדרך שתאפשר לחובבי יין רבים ליהנות מיינות ברמות הגבוהות ביותר. בהחלט שווה להגיע ליקב, לא רק לטעימה אלא גם לרכישת יינות לשתיה עתידית בארץ.

במהלך הטעימה סיפר לי נציג היקב, כי בסך הכל יש לדומיין כ-470 דונם, מהם 152 דונם בכרמי גרנד קרו וכן 120 דונם בכרמי פרמייה קרו. על מנת להשלים את מגוון היינות, היקב קונה ענבים ממגדלים אחרים מכרמי גרנד קרו ופרמייה קרו, תוך פיקוח הדוק על הנעשה בכרם.

משפחת Fevre חיה באזור שאבלי כבר מעל 250 שנה. אביו של וויליאם פאבר היה יינן בפני עצמו כאשר הקים וויליאם את הדומיין בשנת 1959, וכבר אז החל לקנות את החלקות הטובות ביותר. כל היינות על טהרת ענבי שרדונה. לכולם צבע צהוב קש בהיר, צלול מאוד. הניחוחות והטעמים די דומים, אבל לכל אחד מהם ייחוד משלו ,בהתאם לתת האזור ומיקום החלקה בכרם.

 

דבר אחד הבנתי היטב בתום הטעימה, שכללה שישה יינות: כאשר כל היינות ברמה כה גבוהה, ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי בדקויות שאפשר לרדת לעומקן רק תוך טעימת כמה יינות במקביל.
הרגשתי היטב את הדקויות האלה, אך עדיין יצאתי עם מסקנה אחת עיקרית: ההבדלים אינם מעידים איזה יין טוב יותר ואיזה פחות. כולם טובים, והטעם האישי של כל אחד יכריע בבחירה. ההבדלים הם של הטרואר על כל גווניו.

סיור קצר ברחוב הראשי בשאבלי אפשר כניסה לעוד מספר חנויות יין, המציעות גם מגוון יינות לטעימה ולקניות אחרונות. קנייה וטעימה כזו מומלצת רק למי שלא מגיע ליקבים עצמם.

בשעת הצהרים הרדומה הגיעה פתע אל מרכז הכפר שיירת רכבים בליווי צפצופי צופרים וקריאות שמחה ושירה של האנשים. אז הסתבר לי שזהו טקס סיום בציר של אחד היקבים. כמיטב המסורת המקומית, כל יקב שמסיים בציר מוציא שיירת רכבים למרכז העיירה ,כשהרכב הראשי מעוטר בפרחים, וכל אנשי היקב ברכבים שרים וצוהלים.

חגיגת סוף בציר שנת 2014 בשאבלי, בורגון, עוררה בי חשק רב וציפיה להגיע לכאן שוב לטעום את היינות שיצאו משנה זו.
תודה והערכה אישית לאנשי "דרך היין", ובעיקר להילה סהר-רונן, על הסיוע בתיאום הביקור ביקבים המובחרים באזור בתקופה הכי משוגעת של השנה, עונת הבציר.

כתובות ופרטי מידע שימושיים לארגון תכנית טיול ותיאום ביקורים:
מפאת עומס העבודה בבציר לא אושר לי ביקור, אבל מומלץ מאוד לנסות לבקר ביקב Anne Gros. יש שם גם אפשרות לינה במלון המשפחתי.
Domaine Anne GROS, 11 rue des Communes, 21700 Vosne-Romanée
Tél. 03 80 61 07 95
[email protected]

מלון 5 כוכבים בדיז'ון, למי שרוצה פינוק אמיתי:

Grand Hotel Le Cloche

14 Place Darcy, 21000 Dijon, France
+33 3 80 30 12 32

 

 

ארוחת ערב במסעדת כוכב מישלן, צרפתית בדגש מטבח בורגון מקומי עדכני. מקסימה בעיצוב, בשרות ובסגנון ההגשה. תפריט יין עשיר ביינות בורגון איכותיים וסומלייה בעל ידע נרחב על יינות ויקבי האזור:
Best Western Hostellerie du Chapeau Rouge

 rue Michelet 5, 21024 Dijon, Tél: +33 3 80.50.88.88
[email protected]   www.chapeau-rouge.fr

אתרים לסיור בעיר העתיקה דיז'ון:
מסלול סיור רגלי: ארמון הדוכס ו-Tour Philippe le Bon , ,Musee des Beaux Arts כנסיית נוטרדאם.

מפעל יצור גבינות מהמפורסמים באזור:
Fromagerie Gaugry; פתוח 14:00-18:00 ו-09:00-12:00.
Isabelle BILLER, Fromagerie GAUGRY, RD 974, 21220 BROCHON
tél: +33 (0)3 80 34 00 00 (05)
[email protected]     www.fromageriegaugry.com

יקב בוטיק, משפחתי איכותי:
Domaine Gerard Quivy ב-Gevrey Chambartin
Gerard QUIVY,7 Rue Gaston Roupnel 
21220 GEVREY-CHAMBERTIN
Tél: 03 80 34 31 02, 
[email protected]

יקב Domaine Compte Senard בכפר Aloxe Corton
Emilie Jolivet, Sommelière – Responsable Caveau et Table d’Hôtes
Domaine Comte Senard, Dégustation – Table d'Hôtes
1 rue des Chaumes, 21420 Aloxe-Corton
Tel: + 33 (0) 3 80 26 41 65
 [email protected]

 

מלון 4* באזור כפרי סמוך לבון:
Hostellerie de Levernois, Rue du Golf – 21200 Levernois/Beaune
Tel: (+33) 3.80.24.73.58
[email protected]    www.levernois.com/uk

מומלץ להישאר לארוחת ערב במסעדת השף במלון. תפריט עונתי מקומי ומטבח מצוין. תפריט היינות נהדר והאווירה והשירות לבביים. בעיקר אחרי יום ארוך בביקור ביקבים כיף להיות במסעדה במלון בו ישנים, ללא צורך בנהיגה.

יקב Bouchard Pere et Fils
Bouchard Père & Fils, 15 Rue du Château, 21200 Beaune
POC: Isabelle PHILIPPE, Responsable des Relations Exterieures
Phone: +33 (0)3 80.24.80.24
 [email protected]
www.bouchard-pereetfils.com/en/home-page

אתרים לסיור ב-Beaune:
Musee de l'Hotel Dieu, סיור בעיר העתיקה וחומותיה

ביקור ביקב Louis Jadot, בבון:
Maison Louis Jadot, 62 Route de Savigny, 21200 Beaune
POC: Manuela MOUROUX
Tel: +33 3 80.26.31.80,
[email protected]
www.louisjadot.com

מומלץ להשקיע בביקור במפעל ליצור קרם דה-קסיס, המפורסם ברמה הבינלאומית ומאפיין את תוצרת החבל:
ביקור ב-Fruirouge (קסיס) ליד Nuits Saint George
Ferme Fruirouge Isabelle et Sylvain OLIVIER
2, place de l'Eglise Hameau de Concœur, 21700 Nuits-Saint-Georges
Téléphone: +33 (0)3 80.62.36.25

 [email protected]  www.fruirouge.fr/accueil_018.htm

 

מלון שאטו 4 כוכבים ב-Meursault
Château de Cîteaux – La Cueillette
18 Rue de Cîteaux, 21190 MEURSAULT

00-33-3-80-20-62-80

ארוחה במסעדת שף המלון. גם כאן, אין פספוסים, ברמת האוכל, היינות, השרות והאוירה המקסימה. מטבח מקומי עדכני, שרות אדיב, פלטות גבינות אינסופית, יינות משובחים בכל טווח המחירים ומשפע יקבים מהאזור, הגדולים והקטנים.

יקב Joseph Drouhin במרכז העיר Beaune.
Maison Joseph DROUHIN, 7 rue d'Enfer, 21200 Beaune
Tel + 33 (0)3 80 24 68 88
[email protected]
www.drouhin.com/en/#/Contact

ביקור מומלץ באתר אונסקו – הקתדרלה העתיקה בכפר Vezelay.
SERVICE DES VISITES: Tel: + 33 3 86.33.39.50

אם יש זמן, שווה לעשות עם רכב סיור בטירות האזור או ב-Avalon. הנסיעה עצמה בכבישים הכפריים משובבת לב והמהנה בנופים הטרוארים.

מלון ב-Saint Pere (ע"י Vezelay) – 5*
L'Espérance Marc Meneau, 89450 St Père – Vézelay
Tél: 03.86.33.39.10 [email protected]
www.marc-meneau-esperance.com

במלון מסעדה עם כוכב מישלן. לא לוותר. שווה להגיע רק למסעדה אם לא ישנים במקום.

סיור בעיר Auxerre, סמוך לכפר שאבלי. הסיור נמשך כשעתיים וכולל ביקור בשתי קתדרלות עתיקות, כיכר העיר וטיול ברחובות המדרחוב הקטנים עם חנויות צבעוניות כולל חנויות של פרודוקטים מקומיים.
אפשר גם לקנות גבינות משובחות בחנות מפורסמת לבאי האזור:
Fromagerie: P. Soufflard, 23 rue Joubert, tel: +33 (3) 86.52/07.07
08:00-12:30, 15:00-19:00

 

ביקור בכפר היין Chablis. סיור בכפר, כולל כניסה לחנויות יין שונות ומקומות פתוחים לטעימות. יש גם ברי יין קטנים שאפשר ליהנות מהם בשעת צהרים מפלייט טעימות יין שאבלי ממגוון יקבים, למי שלא מצליח לבקר ביקבים עצמם.

מקום מומלץ לטעימת יינות ואפשרות קנייה:
Caveau de Fontenilles, Place Margueritte de Bourgogne

יקב William Fevre
Wine shop (Caveau) William FEVRE, 10 rue Jules Rathier – 89800 Chablis
 Alain Marcuello, Responsible Accueil et Caveau
 +33 3 86 18 14 37

 [email protected]
[email protected]
www.williamfevre.fr/en/visit-us/access-and-contact

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר