ארה"ב, בשר עם כל דבר

יורם קוהן הוא מומחה לבשר, המציע אירועי בשר לקבוצות, דרך האתר שלו www.meetthemeat.com. לאחרונה חזר יורם ממסע עבודה בארה"ב לרגל עיסוקיו היומיומיים, אמ מי אם לא הוא ימצא הזדמנויות הולמות ליהנות מבשר?

לרגל עיסוקיי השונים קפצתי הפעם לביקור של מספר שבועות בחוף המזרחי בארה"ב. טיסת אל על 001, בשעה 1:00 ליעד עם קידומת 001, ותוך 11 שעות הגעתי לנמל התעופה קנדי. מזג אויר מצוין קיבל את פניי. תחילת האביב, הכול בשלבי תחילת הפריחה, מזג אוויר קריר בבוקר, שמש נעימה וחמימה עד חמה במהלך היום, ממש נפלא.
לא אלאה אתכם בסוגיות של דילמות אסטרטגיות כבדות משקל, או במשחקים אסטרטגיים ועוד, הרי הבשר הוא מענייננו והוא מספיק כבד לכשעצמו, בבטננו.

את רוב זמני העברתי בין לונג-איילנד למנהטן. מהשדרה השביעית לראשונה ומרח` 23 ל- 50. רכבת מלונג איילנד, ותוך חצי שעה אתה ב- Pann Station בליבה של השדרה השביעית, יותר נכון בליבו של העולם. כן, כזו היא ההרגשה. המסה, הגודל, העוצמה. נכון שמטרת ביקורי הייתה למשהו אחר, אבל איך אפשר בלי בשר על מנת לגוון, והרבה.
ביקרתי גם בקונטיקט, בבוסטון, ובעוד בערים שונות עם חוויות בשר רבות בדרכים, וגם חוויות של קניית בשר וצלייה על הגריל המקומי בבית על שפת הבריכה בלונג איילנד.

פריים ריב אצל סמית` אנד ווילנסקי – אכזבה
פתחתי את תאבוני, יותר נכון את שיניי, בסניף של Smith & Wollensky הממוקם בשדרה השלישית רח` 49. ההדר ואווירת המכובדות הולמים מאוד את המקום, כמו גם את חתך החליפות והעניבות היושבים ליד השולחנות. מלצרים חמורי סבר משהו, בודקים את מצבך מקרוב ומרחוק בכל רגע, עד הרגשה לפעמים של אי נעימות. שחררו, תנו אוויר. חברי הזמין מנה של פילה מיניון ברוטב יין (36 $) ואנוכי הסתפקתי בפריים ריב 600 גר` באותו המחיר.
הפילה היה מצוין, רך מאוד ובעל טעם עשיר וביחד עם רוטב היין היה שילוב מצוין. הפריים ריב היה אכזבה רבה. מה שנחת לשולחני לא היה בעל מראה מלבב, למרות הגודל. הבשר הגיע כשהוא שוחה בנוזלים, ונראה לפי צבעו ובעיקר טעמו כאילו יותר בושל מאשר נצלה. זה הסגנון של מנה זו, כך התברר לי. לא חבל להרוס? באמצע הארוחה כבר דיי התייאשתי, החזרתי את המנה למלצר וביקשתי להוציא נוזלים, לחמם ולצלות שוב. נו… היה שיפור כלשהו, אבל זה לא זה. סיימנו ויצאנו ברגשות מעורבים. האמת, די התאכזבתי, ובוודאי שזה לא משתווה לפיטר לוגר בברוקלין או בסניף החדש בלונג אילנד, שם ביקרתי כבר בעבר ומומלץ מאוד.

סטייק טרטר בביסטרו צרפתי במנהטן
את הבקרים נהגתי לפתוח במסעדות הבייגל הפרוסות כמעט בכל מקום. בייגל קטן אך בגובה ענק, ממולא מכל טוב ,ובעיקר בסוגי נקניקים שונים. בייגל כזה יכול לעזור עד מאוד להעביר את רוב היום.
בהזדמנות אחרת גיוונתי בביסטרו צרפתי בשדרה השנייה פינת רח` 47. אז כדי שיהיה צרפתי מאוד, קינחתי בצהרי היום במנה של סטייק טרטר קלאסי, מלווה בצ`יפס צרפתי קלאסי גם הוא. היה מוצלח ביותר, התערובת הייתה בנויה כהלכה ממרכיבים שונים וטעימים, ועם לחם צרפתי המנה הייתה מושלמת. מנה טעימה ומספקת, להעביר את הצהריים.

ספייריב פריים, עשה זאת במו ידך
איך אפשר גם שלא לעשות זאת במו ידיך ועוד באמריקה. דעו לכם, וזה לא חוכמה, שהבשר בארה"ב "קצת" יותר טוב ממה שמוכרים לנו כאן. משרד הבריאות האמריקאי מחלק את איכות הבשר לשלוש רמות: Select, Choice, Prime .
ה- Prime היא הרמה המובחרת ביותר, וגם היקרה בהתאם. כל הבשרים חייבים להיות מסומנים עם רמת האיכות כפי שנקבע במקור. קל לזהות את איכות הבשר ולקבל בדיוק מה שאתה רוצה. דרך אגב, לא רק ברשתות המזון סימון הבשר הוא כך, גם המסעדות מחויבות לציין את רמת איכות הבשר בדרך זו. עם מידע זה הצטיידנו והגענו לאחת מרשתות המזון, ורכשנו אנטריקוטים משובחים, ספייריבס מהממים, ועוד ועוד. על גריל פחמים משובח על שפת הבריכה, צלינו בשר כמעט בכל ערב שני. הערב הראשון היה מוקדש למסעדה.

צלעות טלה, נתח קצבים, פריים ריב, טי-בון – בשירות עצמי, מה צריך לבקש יותר
כל נתח סטייק חתוך מראש במשקל של כ 450 גר`, מרשים מאוד, והטעם פשוט מצוין. הבשר מעולה. רך, עסיסי, מרקם השומן כמו שצריך, ולמעט מלח גס שהוספנו, היה פשוט מושלם. את הספריבס טבלנו במרינאדה שהורכבה כמעט מכל רוטב שאתם מכירים (קטשופ, ברביקיו, חרדל, דבש, שום, ועוד ועוד ככל העולה בדמיון). הטעם פשוט גן עדן, והבשר פשוט נופל מעצמו מהעצמות ישר לפה, עם פיצוץ של טעמים. אז לא חייבים רק לבקר במסעדות, אפשר בקלות לעשות בעצמך וליהנות מאוד.
בהזדמנות אחרת פשטנו על קצביה מקומית עם חבר מקומי, והצטיידנו בנתחי אנטריקוטים, סינטות, פורטר-האוס ונתחי קצבים משובחים. נסו לדמיין את הערב והלילה ותמרות העשן מעל הגריל, וקולות השמחה והאושר למראה הבשרים הנצלים, ועוד יותר בזמן אכילתם. קשה קשה..

טקסס במנהטן – בשר משובח, רוסטביף מעושן
בדרך לבוסטון, כ- 5, 6 שעות נסיעה מניו-יורק, לא פסחנו על מסעדות בדרכים, רשתות די ידועות כמו outbeak ו- Chili`s, אך לא נתעכב יתר על המידה עליהן. נחמד, טוב שיש בדרכים מסעדות כאלו, אך לא כמטרה לשמה למחפשי הסטייקים המעולים. לכן אציין את המיוחדים שבהם נתקלתי.
במנהטן זכיתי להכיר מסעדה מיוחדת העונה לשם Hill Country, הממוקמת ב- 30 West 26th street. מסעדה בסגנון טקסאני, שילוב של מוסיקה וברביקיו לפי משקל. עיצוב עץ, חלל גדול ומרשים, עומדים בתור לבחירת המנה העיקרית. מבחר ענק של נתחי רוסטביף שונים, והגריל-מן חותך לך לפי משקל מכל סוג שתבחר. על מגש עם נייר מיוחד מוגש הבשר, וישירות הולכים לשולחן, כאשר מלצריות חביבות מספקות שתייה בקנקני ענק. תוספות לפי בחירה. שווה ביקור. הבשר מעולה, האפשרויות השונות עשירות ומגוונות. כל ביס היה עם טעם של עוד, חוויה מרנינה.

צ`ארלס גיבסון – אנטריקוט פריים, 1 ק"ג של הנאה צרופה
חבר ששמע על ביקורי ועל אהבתי לבשר, שכנע אותי לבקר במסעדת בשר מקומית בלונג-איילנד. לדבריו היא עולה רבות על המסעדות המפורסמות, ואפילו משתווה לפיטר לוגר. נו, עם כזאת המלצה שלא אנסה?
נסענו יחדיו למסעדת Charles Gibson Steakhouse הממוקמת ב- 44 Stauderman Avenue, Lynbrook. מסעדת סטייק האוס עם כל המאפיינים של תאי ישיבה מיוחדים, צבע עץ כבד, בר ארוך ומרשים, חדר אורחים מיוחד, מערכת סאונד עם מוסיקה תואמת, אך הכי חשוב הבשר.
בעלת המקום, אמריקאית חמודה, שמחה לארח אותי, ואפילו זכיתי לסיור במטבח ולשיחה עם שף המסעדה. המקום חדש, נפתח במהלך השנה האחרונה, והיא שמה לה למטרה להיות שם דבר בתחום מסעדות הבשר.
תפסנו את מקומנו על הבר, ובלי הרבה היסוס הזמנתי לי את סטייק הבית, מנה בשם Cow Boy – שהיא בעצם נתח אנטריקוט ברמת Prime במשקל 32oz, שווה כמעט ל- 1 ק"ג, ובמחיר מצחיק של 32 $ כולל התוספות.
חברים יקרים, הסטייק היה מושלם. עשוי במידה הרצויה MR, פריך מבחוץ, עסיסי ונימוח בתוכו, פשוט תענוג מדהים. רבות מהמסעדות לא מתקרבות לדרגה הזו, ובטח לא במחיר המצחיק הזה, ועם כל הכבוד, סמית ווילנסקי רחוקים מאוד מהרמה הזו. אז כל מי שנמצא באזור, זוהי המסעדה המומלצת ביותר, באיכות הבשר ובמחיר ההוגן שלה.

כריך סטייק בפריימהאוס, שווה כל ביס
לקראת סוף ביקורי ביבשת, הספקתי לבקר במסעדה די טובה נוספת במנהטן, Primehouse שמה, הממוקמת ב- Park Avenue South at 27th Street. מהסוג של אנשי העסקים המכובדים, עם אירוח מרשים ואבזור לא פחות. השירות מאוד לבבי ומזמין ,והבשר מרמות האיכות הגבוהות ביותר.
כאן דווקא ניסיתי את כריך הבית, נו צריך בכל זאת לגוון. אז עם איכות לא מתווכחים, אם מקור הבשר והנתחים הנכונים, גם כריך עם נתחי סטייק עסיסי ובשילוב תוספות טעימות, שווה גם הוא לחך ובמידה ניכרת. נסו, לא תפסידו.

קשה לעזוב מקום שכזה, ארה"ב, עם שפע של מסעדות בשר מצוינות, ועוד יותר עם שפע של איכות בשר גבוהה וזמינה בכל רשתות המזון, לכל החפץ לשמח את קיבתו. אני יודע שיש עוד רבות מסעדות טובות ומצוינות, לא רק במנהטן וסביב לה במרחק נסיעה של 5 עד 6 שעות, יש עוד מדינות רבות ביבשת שיש להן להציע רבות. טוב, אז זו סיבה מצוינת לחזור שוב ובמהירה בימינו. דרך אגב, רשימה מסודרת וכתובות עדכניות של מסעדות מומלצות בכל רחבי ארה"ב, ניתן למצוא באתר לשימושכם החופשי ולהנאתכם.

www.meetthemeat.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר