בוגרי החינוך המיוחד סיימו קורס ייחודי בטבחות ושולבו במקומות תעסוקה

על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, רק כ-20% מאנשים עם נכות מצליחים להיקלט בעבודה. לעומתם, 85% מסיימי הקורסים לטבחות נקלטים בהצלחה, כולל כאלה הסובלים מאוטיזם

בוגרי בית הספר לחינוך מיוחד ממרכז השיקום לנוער בתל-אביב, השתלבו בקורס ייחודי לטבחות אשר אורגן על ידי הקרן המנהלת את המוסד והנהלת מלון דיוויד אינטרקונטיננטל. התלמידים הם מתבגרים בעלי צרכים מיוחדים, אשר סובלים ממגבלות התפתחותיות רבות.

בטקס הענקת תעודות גמר לבוגרים, אמרה שרת החינוך יולי תמיר, שבירכה את הבוגרים ומשפחותיהם על סיום קורס הטבחות בהצלחה. כי הבוגרים יוכלו ליהנות ממקצוע מלהיב וטרנדי, וגם לזכות בעצמאות חברתית וכלכלית. עוד אמרה תמיר כי "מדובר בהישג מרשים, והיא מודה במיוחד ליוזמי ולמפעילי הקורסים – ביה"ס לחינוך מיוחד במרכז שיקום נוער ת"א של הקרן, ולצוות של מלון דיוויד אינטרקונטיננטל, שעושים עבודת קודש הן מבחינה חברתית והן מבחינה כלכלית".

יעקב פינקלשטיין, מנהל המרכז, אמר: "ייחודו של הפרוייקט מתבטא במחויבות המוחלטת שלנו לשבץ כל בוגר במקום עבודה ראוי ומכובד. רוב בוגרי הקורס כבר שובצו לעבודה בתפקידי טבחות או עיסוקים אחרים המעניינים אותם, על-פי בחירתם ויכולותיהם".

בומה ברח"ד, מנכ"ל הקרן – רשת מרכזי אבחון ושיקום מקצועי, אמר: "על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, רק כ-20% מאנשים עם נכות מצליחים להיקלט בעבודה. לעומתם, 85% מבין מסיימי הקורסים לטבחות עובדים בהצלחה, כולל גם כאלה הסובלים מאוטיזם".

אם של אחד הבוגרים סיפרה: "יש לי בן מוכשר שהוא אוטיסט, שהתחיל ללמוד במסגרת אלו"ט וסיים בי"ס תיכון עם בגרות. הוא גם פסנתרן ומנגן מוסיקה קלאסית, אבל אנחנו והוא עצמו היינו מוטרדים מאוד בשאלה מה יעשה כאשר יסיים את הלימודים, והנה בא קורס הטבחות של ביה"ס לחינוך מיוחד ופתר לנו את השאלה הסבוכה. עכשיו הבן שלנו הוא טבח מוכשר ומאותגר, וגם קונדיטור מאוהב: רק נוגע בבצק, וכבר הוא מלא חיוכים של אהבה".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר