בית היין בהרצליה – יותר מ- 3000 מותגי יין ואלכוהול

בסמוך לבניין בו שכנה פעם חברת המחשבים דיגיטל, מנוחתה עדן, וממש בצמוד למסעדת לחם ארז בהרצליה פיתוח, פועלת כבר יותר משלוש שנים חנות "בית היין" לשיווק יינות ומשקאות במחיר סיטונאי

בסמוך לבניין בו שכנה פעם חברת המחשבים דיגיטל, מנוחתה עדן, וממש בצמוד למסעדת לחם ארז בהרצליה פיתוח, פועלת כבר יותר משלוש שנים חנות "בית היין" לשיווק יינות ומשקאות במחיר סיטונאי, בבעלותה של משפחת פולידיאן, לה יש כבר 30 שנה חנות בשם זה ברחוב העליה בתל-אביב, ובניהולו של קובי ששוני.

מה שבולט לעין במבט ראשון על פנים החנות, הוא מבחר עצום של יינות, ויסקי, וודקות ואלכוהולים אחרים – אפשר למצוא כמעט הכול, עם למעלה מ- 3000 מותגי יינות ואלכוהולים שונים.
במקררים תראו בקבוקים מיוחדים, כמו מוטון רוטשילד, פיליפ רוטשילד, ויינות יקרים מיוחדים אחרים מאיטליה, צרפת, ספרד ומרחבי העולם.
.
קובי, מי הקונים שלכם?
בעיקר עובדי אזור התעשייה ותושבי הרצליה פיתוח, אבל גם לקוחות שמגיעים מתל אביב חיפה, רמת גן, ואפילו ירושלים. אנשים מגיעים מרחוק בזכות המבחר והמחירים וחווית הקניות והשירות. אנחנו נותנים גם יעוץ מקצועי לחתונות ומסיבות.
המחירים שלנו ברמה סיטונאית, והלקוחות נהנים מכך שהחנות קונה כמויות גדולות וכך יש הנחות נוספות.

איזה מבצעים אתם מציעים?
יש מבצעים משתנים לאורך השנה. למשל עכשיו באוקטובר יש במבצעים וודקה וואן גוך דאבל אספרסו – ליטר ב- 199 ₪. זה מחיר דיוטי פרי. יש מגוון ענק של יינות במבצע של 3 בקבוקים ב- 100 ₪.
גם למברוסקו וקאווה מוצעים במבצע. בכלל, עכשיו זה טרנד חזק מאוד ולמברוסקו וקאווה נמכרים בכמויות גדולות. לא היה דבר כזה בארץ.
יש לנו יינות טפרברג במבצע, ושאטו גולן קברנה סוביניון ב- 99 ₪ במקום 125 ₪
ביינות היקרים: גאיה פרומיס שמחירו בדרך כלל 260 ₪, נמכר באוקטובר במבצע ב- 199 ₪. אנחנו מוכרים שאבלי ויליאם פאבר ב- 108 ₪ במקום 119 ₪.

איזה פעילויות שיווקיות נוספות אתם עושים?
אנחנו מפעילים מועדון לקוחות עם כ-1300 חברים, שמקבלים הנחה קבועה בעיקר על היינות – 5% (לא כולל כפל מבצעים) ,וצ'ופרים נוספים על הקניות. אנחנו אוהבים לפנק את הלקוחות.
כל יום שישי יש אצלנו טעימות, כל שבוע יקב אחר, ויש אנשים קבועים שעושים ביום שישי סבב טעימות בחנויות היין של האזור ומגיעים גם אלינו. במשך השבוע יש לנו בקבוקים פתוחים, ומי שמעוניין תמיד מוזמן לכוסית.

מה לקוחות אוהבים ביינות ישראלים?
בעיקר אוהבים יקבי בוטיק, בין הבולטים אמפורה, קדש ברנע, שילה.
יש כאלה שהולכים רק על יינות מוכרים להם, כמו רקנאטי ויתיר. הצרפתים שמגיעים אוהבים מאוד את יינות יקב קסטל שמשווקים היטב בפריז.

איך הולכים יינות לבנים?
קשה לאנשים לקנות יינות לבנים. אבל האמת היא שהרגשתי שינוי בקיץ האחרון, ואנשים שתו גם יינות לבנים, לא רק אדום. בחורף האדומים חוזרים לשלוט.

ומה הולך מיינות תוצרת חוץ?
בעיקר יינות איטלקיים וספרדים מהעולם הישן. מהעולם החדש אוהבים יינות אמריקאים ואוסטרליים, ובזמן האחרון מבקשים גם יינות דרום אפריקאים.
אני משתדל מאוד לשנות את המגוון המוצג בחנות, כי אנשים אוהבים לראות דברים חדשים בכל ביקור – תוויות חדשות, יינות מעניינים.
ההיי-טקיסטים נוסעים הרבה לחו"ל ונחשפים ליינות רבים, ומעניין אותם לראות את היינות פה ולקנות אותם בארץ.

בעת הביקור שלי נוכחתי באיש היי-טק שהגיע עם משימה לקנות שני בקבוקי יקב בוטיק מובחר, שלא נחשוף את שמו מסיבות מובנות. לא שהאדם מתמצא ומבין, אבל אמרו לו לקנות. לקובי לא היה בדיוק היין אותו רצה ונתן לו שני בקבוקים מובחרים אחרים (אני מאשר) ,והלקוח שילם ויצא מהחנות תוך שתי דקות כשהוא לא יודע בדיוק מה הוא קנה.

מה הולך בוויסקי ובוודקה?
הרבה ג'וני ווקר וסינגל מאלטים. בוודקות בעיקר הפרמיום, וגם וודקות חדשות שנכנסו כמו סובייסקי הפולנית שהולכת מצוין, וכמובן פינלנדיה וסמירנוף – המותגים הבסיסיים.

יש לך סיפורים פיקנטיים?
בדרך כלל לחתונות של בעלי ממון ואוליגרכים, הם מגיעים וקונים וודקות סופר פרמיום כמו קאופמן, גריי גרוס, רוברטו קוואלי, דונאלד טראמפ. הם קונים כמויות גדולות לכל השולחנות.

אני רואה אצלך גם הרבה בירות
בהתחלת פעילות החנות לא החזקנו בירות. כיום יש לנו מבחר גדול מאוד, שהתרחב בזמן האחרון, כולל בירות אנגליות, בלגיות וגרמניות. במיוחד זוכות להצלחה הבלגיות, ולמחפשי המבצעים יש לנו גרולש ההולנדית ב-30 ₪ לשישייה – תמורה מעולה לכסף.

מה אתה אוהב לשתות?
בעיקר יין אדום ו- וויסקי. באדומים: יתיר, רקנאטי, קסטל. וויסקי: ג'וני ווקר שחור וגלנפידיך.

בית היין הרצליה
רח' משכית 13 הרצליה פיתוח
טל. 09-9577957
[email protected]
www.winehouse.co.il

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר