בית מרקחת במטבח – על סגולות המרפא של צמחי התבלין

בדרך כלל אנו משתמשים בצמחי התבלין לשם שיפור טעם המזון. רובנו לא מודעים לסגולות המרפא של התבלינים שאנו צורכים, למרות שסגולות הריפוי של התבלינים מלוות אותנו עוד מהעת העתיקה. לפניכם מידע על ריפוי מחלות ע"י צמחי תבלין שונים

בדרך כלל אנו משתמשים בצמחי התבלין לשם שיפור טעם המזון. רובנו לא מודעים לסגולות המרפא של התבלינים שאנו צורכים, למרות שסגולות הריפוי של התבלינים מלוות אותנו עוד מהעת העתיקה. לפניכם מידע על ריפוי מחלות ע"י צמחי תבלין שונים.

זוטה: משפחת הזוטה כולל ארבעה מינים: זוטה מעורקת, זוטה צפופה, זוטת סיני וזוטה לבנה. הזוטה הנה צמח רב שנתי בעל ארומה חזקה, המשמש להכנת תה ריחני. במקרה של צינון, הזוטה יעילה לפתיחת דרכי הנשימה ע"י שתיית תה המוכן מעלי הזוטה.

הדס: כדי להפיק מן ההדס שמן ריחני שמרענן ומנקה את העור, יש להכניס לכלי אטום ענף עם עלים וחצי ליטר שמן שקדים, לאטום ולתת לשמן לנוח על אדן החלון כעשרה ימים.

כדי להרגיע כאבי ראש יש להכין תה בשילוב אחד התבלינים הלימוניים, כגון מליסה, לואיזה, ועשב לימון.

מרווה: יהודי מרוקו היו מכינים מעלי המרווה תה, שהיה טוב נגד פצעים בדרכי העיכול, חום גבוה, חולשה כללית ועוד. המרווה המשולשת טובה בעצם לכל מחלות הגוף: בצורת התה היא מרגיעה כאבי בטן ואפילו מונעת אותם, משככת את כאבי כיב הקיבה, מרפאת הצטננות, מרגיעה כאבים באזור הלב, משחררת גזים, מורידה את לחץ הדם, משככת רעידות בידיים וכאבים בחזה, ומקילה על כאב ראש ושיעול חזק.
לריפוי מחלת הדיזנטריה מכינים תה, בו חולטים כמות גדולה של עלים וחריפותו הרבה גורמת להקאה. לריפוי הצטננות קשה מבשלים עלי מרווה משולשת בקדרה קטנה, מכסים את הראש בכיסוי בד ונושמים דרך האף את האדים העולים מהקדרה.

פטרוזיליה: הפטרוזיליה יכולה להפחית או להוריד לגמרי הפרעות בעיכול, לחץ דם גבוה, ריח רע מהפה, גזים, הפרעות בתפקוד הפרוסטטה, ועוזרת לטיפול בדרכי השתן ובאבנים בכליות. בנוסף, הפטרוזיליה עשירה בויטמינים A, C, וברזל.

כוסברה: צמח הכוסברה הינו צמח חד-שנתי, בעל עלים מנוצים. זרעי הכוסברה מהווים מרכיב עיקרי בתערובות הקארי ההודי. זרעי הכוסברה ממריצים ומפיגים גזים במעיים.

חרדל: ברפואה העממית משתמשים בחרדל כממריץ זרימת דם חיצוני. מריחת גרגירי החרדל על העור גורמת לגירוי קל הממריץ את זרימת הדם, ובכך משחרר ומרפא את כאבי השרירים.

אורגנו: היוונים הקדמונים השתמשו בעלי האורגנו להכנת רטיות לחבישת פצעים, ולהקלה במקרה של כאבי שרירים. בנוסף לשימושים הנ"ל, הרפואה הסינית המסורתית משתמשת באורגנו באמצעות חליטה להקלה על חום, הקאות, שלשול, צהבת וגירוד בעור. באירופה, לעומת זאת, האורגנו משמש לשיפור העיכול ולהקלה על שיעול.

כמובן שקיימים עוד צמחי תבלין-מרפא רבים שלא מוזכרים במאמר. מידע נוסף על צמחי התבלין ניתן למצוא באתר האינטרנט של חישתיל www.hishtil.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר