בסתיו הקרוב תלבשי שמלת קוקטייל

אני מניחה שהמושג "מסיבת קוקטייל" נשמע כמו ארוע פלצני משהו, שמתאים יותר לחתונה קטנה אירופאית או מסיבה נוצצת בהמפטונס, מאשר לארוע בחצר האחורית שלנו פה בארץ ישראל

אני מניחה שהמושג "מסיבת קוקטייל" נשמע כמו ארוע פלצני משהו, שמתאים יותר לחתונה קטנה אירופאית או מסיבה נוצצת בהמפטונס, מאשר לארוע בחצר האחורית שלנו פה בארץ ישראל.

אנחנו הישראלים התרגלנו, בצער, לארועים בהם שולחנות האוכל קורסים תחת משקלן הכבד של המון מנות.

בחמש השנים שאני עורכת אירועים, ארוחות ומסיבות כשפית פרטית, הפקתי ובישלתי לאין ספור מסיבות קוקטייל. אני אמנם משוחדת בנוגע לחיבתי העזה לארועים בנוסח מסיבת קוקטייל, ועם זאת, בכל פעם מחדש אני מאושרת להיווכח שגם הלקוחות ואורחיהם מופתעים ומאושרים מהסגנון היוקרתי של העדר כסא, שולחן, מזלג, צלחת.

הם נרגשים מהאווירה הלא ממש מוכרת והשינוי המרענן, ממגוון המנות במסיבה שכזאת, והכי חשוב – ההפתעה שמהרבה מנות קטנות אפשר לשבוע בענק – וזאת ללא תחושת כבדות של יותר מדי אוכל במגוון מצומצם.

אכן, התענוג הגדול במסיבת קוקטייל טמון בעובדה שבמשך כל הארוע מסתובבים מלצרים עם שלל מנות קטנות ומגוונות מאוד .
המנות יכולות להיות פינגר-פוד – אותם דברים קטנים ונפלאים שלוקחים ביד ושמים בפה, כגון מיני קיש בצל ופרמז'ן, קרוסטיני פטה כבד עוף עם ריבת תאנים, סנדוויצ'ונים של רוסטביף, ריבת בצל, חרדל-קסיס ורוקט, וגם שרימפס עטוף בטטה מתקתקה בציפוי פריך פיקנטי.

אבל הדברים המעניינים ביותר וההפתעות הגדולות מגיעות בצורה של מנות קטנות בצלוחיות, בכוסיות, על כפיות, ובשלל צורות מיוחדות שמתאימות במיוחד לארועים שכאלו. אלו מנות לא שגרתיות ומורכבות הרבה יותר מכל מנה אחרת שתוגש בבופה רגיל. הן קטנות ועשויות מחומרי הגלם המשובחים ביותר, יש תמיד טוויסט בטעמים, וזאת דווקא בגלל שהן קטנות וזה אפשרי .

פה נוכל לטעום משיפוד ענף רוזמרין ועליו נתח טלה צלוי במרינדה סודית, צלוחית עם פילה דג ים לבן ברוטב הולנדייז על קרם שורשים לבנים, פנכה של ניוקי בטטה בקרם פרש רוקפור ואורגנו טרי, שיפוד קטן ועליו גבינת עזים חמה עם תאנה וקרוטון עסיסי, כפית ובתוכה ריזוטו פירות ים בזעפרן ושמן כמהין, מנת טורטליני קטנים של דלעת ריקוטה בחמאת מרווה ושום אפוי, מנה קטנה של סינטה צרובה ברוטב יין אדום עם גרטן תפו"א זעיר, וכמו כן קדרת ציידים חמודה עם בקר או טלה בקארי ירוק, חלב קוקוס ושורשים קיציים.
כל המנות מוגשות בכלים קטנים ומתאימים, ובכל כמה דקות מגיע לפינו תענוג אחר ושונה בתכלית השוני מקודמו.

בדיוק כשחשבנו שכבר אכלנו כל כך הרבה מנות קטנות ומשגעות – או אז מגיעים שלל קינוחים מעולים, מגוונים ומענגים, וגם הם בשלל צורות: טארטלטים בבצק פריך עם פירות וקרם וניל או מוס חלבה וסילאן ישר לפה, כוסיות ובתוכן קרמבל תפוחים וסיידר, גם קרם וניל או עם פירות אדומים ומסקרפונה, מיני קרם ברולה בארבעה טעמים, אצבעות שוקולד בלגי עם טראפלס נוגט ושבבי פולי קפה, קינוח אישי הבנוי משכבות של ופל תחרה דקיק, תותים בשמפניה ומנטה ומסקרפונה איטלקית, וגם נתענג על שכבות דקות של מוס תפוז, שוקולד לבן, ביסקוויט פיסטוק ותלתלי מרנג איטלקי .

כמו בכל מסיבת קוקטייל – בר השתייה והאלכוהול הוא הליווי המושלם לאוכל משובח. הבר המרשים מצויד היטב בכמה קוקטייליים קלאסיים פחות או יותר, כגון קפיריניה, וודקה, ג'ין וטריפל–סק עם כדורוני אבטיח ועלעלי מנטה, למברוסקו איטלקי מבעבע מחוזק במרטיני דריי ואוכמניות טריות, וכמובן קיר רויאל צרפתי מרענן.
בבר מוגשים כל המשקאות האלכוהולים והקלים, והברמנים שלנו יציעו לכם מגוון עשיר של משקאות, קוקטיילים, ושילובים שטרם טעמתם.
אספרסו, מקיאטו, הפוך, גרניטה קפה, תה בשבעה טעמים, וגם קפה שחור, יוגשו בבר הקפה לאורך כל הערב.

לקביעת פגישות להפקת ארוע ובניית תפריט: סיון גולדברג השפית
טל. 052-4044250
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר