בפתיחת תערוכת היין הבינלאומית בת"א: במטרה להכפיל את יצוא היין לארה"ב הוקם מאגד היין שיכלול עד 30 יקבים

יקבי כרמל, יקבי רמת הגולן, יקבי ברקן, יקבי בנימינה, יקבי אפרת ויקב תשבי כבר הבטיחו את השתתפותם במאגד; תקציב המאגד כ-1 מיליון דולר לשנה המשותף ליקבים, משרד התמ"ת ומשרד החקלאות; המאגד ינוהל ע"י מכון היצוא

במטרה להכפיל את יצוא היין לארה"ב לכ- 15 מיליוני דולרים לשנה תוך 3 שנים, הוקם מאגד היין הישראלי, שיכלול 30-20 יקבים.
יקבי כרמל, יקבי רמת הגולן, יקבי ברקן, יקבי בנימינה, יקבי אפרת ויקב תשבי כבר הבטיחו את השתתפותם במאגד. כך מסר יחיאל אסיה, מנכ"ל מכון היצוא, בפתיחת תערוכת היין הבינלאומית בגני התערוכה, ת"א, שתינעל ביום חמישי 15 ביוני.

בשנת 2005 הסתכם יצוא היין לארה"ב (צפון אמריקה) ב- 7.5 מיליון דולר.

מנכ"ל מכון היצוא הוסיף כי תקציב מאגד היין, שהוקם בסיוע המועצה לגפן היין ומכון היצוא, יעמוד על כ- 1 מיליון דולר לשנה וימומן ע"י היקבים, התמ"ת ומשרד החקלאות. מכון היצוא ינהל את המאגד.

מאגד היין יסייע ליצור מודעות בשוק האמריקאי ליין הישראלי, הן בין מובילי דעת הקהל והן בקרב הקהל המקצועי. המאגד יעסוק בכל ההיבטים של המטריה השיווקית בעינים אמריקאיות, ואילו היקבים עצמם יתמקדו במכירה והפצה.

בין השאר מתכנן מאגד היין לקיים אירועי טעימה יזומים לקהל מקצועי בארה"ב בקרב חנויות, מסעדות, השתתפות בירידים ובתערוכות מקצועיות בארה"ב ועוד; הקמת מרכזי מידע על תעשיית היין הישראלית, הקמת אתר אינטרנט אינפורמטיבי תוך מתן מידע ליקבים, מידע על הזדמנויות עסקיות ועוד, לערוך מחקרי שוק על מבנה וצריכת היין, מחירים, נקודות מכירה, גורמי השפעה וכו'.

מיכל נאמן, מנהלת ענף היין במכון היצוא, ציינה כי החודש תיבחר החברה האמריקאית שתנהל עבור המאגד בארה"ב את פעילות השיווק, קידום ויח"צ של מאגד היין.

מנכ"ל מכון היצוא ציין כי תוך 5 שנים תהווה ארה"ב את השוק הגדול ביותר בעולם בכמויות יין נמכרות. כיום שוק היין בארה"ב כולל 296 מיליון ארגזים, דהיינו גידול של 5% בשנה. מדובר בצריכה של 12.5 ליטר בשנה לאדם בארה"ב. עוד מתברר כי בשנה האחרונה חל מהפך בארה"ב, ולראשונה הצרכן האמריקאי מעדיף יין על בירה (39% מעדיפים יין ו- 36% בירה).
נשים אחראיות על 55% מרכישת היין בארה"ב, ו- 72% ממכירות היין בכמויות מתבצעות בארה"ב בחנויות יין מקצועיות וברשתות.

מסקר שנערך בארה"ב על ידי חברת RF Binder בקרב כ- 135 צרכני יין "כבדים" לגבי יין ישראלי וכשר, 50% טענו שמעולם לא שתו יין ישראלי; 5% ענו כי הם שותים יין ישראלי לעיתים או לעיתים קרובות; 50% אינם יודעים אם יין ישראלי הוא יין כשר; 8 מתוך 10 אמרו שהם אינם יודעים דבר על יין ישראלי; הרוב מסרו שהם מוכנים להגיש יין ישראלי בחגים, אולם התפישה היא שיין זה יהיה פחות איכותי. עוד עולה מהסקר, כי ישנה נכונות ללמוד יותר על היין הישראלי, וכי מי ששותה כבר יין ישראלי מודע לאיכויותיו, 2/3 מהנשאלים מסרו שיעדיפו לטעום יין ישראלי בבית ולא במסעדות.

סקר נוסף נערך בקרב כ- 55 חברי US Wine Trade ביחס ליין הישראלי ויינות כשרים. מסקר זה עולה כי הרוב המוחלט הודו כי יש להם ידע מועט על היין הישראלי וחשיפה מועטה ליין הישראלי, הרוב הודו שיש להם מודעות נמוכה לטיב המוצר וידע כללי; הנחת הנשאלים, יין ישראלי שייך בסגנונו ליינות ים תיכוניים. קהל היעד המקצועי הביע סקרנות ורצון ללמוד על היין הישראלי.

בשנת 2005 גדל יצוא היין מישראל בכ- 5.8% לעומת השנה שקדמה לה והסתכם בכ- 14.5 מיליון דולר. ברבע הראשון של שנת 2006 ירד יצוא היין בכ- 9% והסתכם בכ- 4.9 מיליון דולר.
55% מיצוא היין הישראלי הוא לארה"ב, 35% לאיחוד האירופי, וכ- 10% ל-30 מדינות ב- 5 יבשות.

מנתוני המועצה לגפן היין נמסר, כי כמות טונאז' הענפים גדלה כל שנה בכ- 10%, ותעמוד בשנת 2010 על כ- 60 אלף טון יין ישראלי למכירה.



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר