בציר 2006 יצא לדרך: דיווחי יקבי הצפון והדרום

למרות המלחמה שהסתיימה בצפון והקטיושות הבודדות שנחתו על רמת הגולן, החל בציר שנת 2006 של יקבי רמת הגולן, עם בציר ענבי מוסקט קנלי, ממנו ייוצר היין הצעיר והפופולרי גולן מוסקטו 06, שישווק לקראת ראש השנה

החלה עונת הבציר ביקב המסרק
עונת בציר 2006 החלה ביומיים האחרונים של חודש אוגוסט ביקב המסרק.
עונת הבציר נפתחה עם בציר ענבי שרדונה מכרם נוה אילן.
הענבים נבצרו בבציר ידני לארגזים קטנים של היקב באור בוקר ראשון, והועברו במהירות ליקב למניעת פגיעה מקרני השמש.
הענבים הופרדו משזירותיהם ונסחטו והועברו למיכל הפרדה לצורך הפרדת התירוש מהמשקעים.
לאחר 24 שעות מועבר התירוש למיכל התסיסה בעזרת הוספת שמרים תחל תסיסת היין בטמפרטורה נמוכה לשמירת הארומות הייחודיות לזן זה.

החל בציר 2006 ביקבי רמת הגולן; השנה עתיד היקב לבצור 6,000 טון ענבים
כמדי שנה, בתקופה זו מתחיל הבציר ביקבי רמת הגולן. גם השנה, למרות המלחמה שהסתיימה זה עתה בצפון והקטיושות הבודדות שנחתו על רמת הגולן, החל בציר שנת 2006, עם בציר ענבי מוסקט קנלי, ממנו ייוצר היין הצעיר והפופולרי גולן מוסקטו 06, שישווק לקראת ראש השנה.
בציר 06 הינו הבציר ה-24 של יקבי רמת הגולן. השנה עתיד היקב לבצור 6,000 טון ענבים, כ- 70% מהם זנים אדומים, בדומה לבציר הענבים בעונה הקודמת. כרמי היקב מתפרשים על פני כל רמת הגולן, ממושב אודם שבצפון הגולן ועד קיבוץ גשור שבדרום הגולן ובקדש נפתלי שבגליל העליון. האקלים הקריר ברמת הגולן גורם להבשלת ענבים מאוחרת יותר ביחס לכרמים השונים בארץ. עונת הבציר בכרמי הגולן תימשך עד סוף חודש אוקטובר.
במהלך הימים ייבצרו הענבים האדומים, ובלילות הלבנים. בתחילה נבצרו, כאמור, ענבי המוסקט קנלי בדרום הגולן, אחר כך יבצרו ענבים לבנים במרכז וצפון הגולן ולבסוף הענבים מן הזנים האדומים. הבציר, בפיקוחם של צוות הייננים של יקבי רמת הגולן יתקיים במשמרות סביב השעון, 24 שעות ביממה, במהלך החודשים הבאים. רוב הכרמים יבצרו בעזרת 4 בוצרות מכאניות חדשניות ומודרניות. מיעוט קטן יבצר באופן ידני.
מנכ"ל יקבי רמת הגולן, שלום בלייר, מוסר כי בתקופת הבציר יקלטו עובדי היקב את הפרי במשמרות של 12 שעות יום ולילה: "צוות הייננים יחל בהכנת היינות במיכלי הנירוסטה ובחביות עץ האלון הקיימות ביקב. גם השנה קלטנו ציוד חדיש ונוסף לקליטת ענבים, התססת יין וחביות חדשות" עוד מוסיף בלייר: "כמובילים את ענף היין, אנו מתחייבים להמשיך ולקדם, ביתר שאת, את תרבות היין בארץ".


יקב הרי גליל על גבול לבנון פתח את בציר 2006
יקב הרי גליל החל הבציר הענבים, שימשך עד תחילת אוקטובר.
השנה צפוי יבול של כ- 1,000 טון ענבים, עליה של 30% ביחס לשנה שעברה, והיקב עומד בפני הרחבת הייצור לכמות של כ- 1,500 טון ענבים במהלך חמש השנים הקרובות.
כרמי היקב, הממוקמים על גבול לבנון, משתרעים על שטח של 800 דונם, ושייכים לישובים יראון, מלכיה, יפתח, משגב-עם ומירון.
השנה יבצרו לראשונה שני זנים חדשים: ברברה וויונייה; יחד עם הזנים הוותיקים: מרלו, קברנה סוביניון, פינו-נואר, סנג'יובזה, שרדונה, סוביניון בלנק, סירה ופטיט ורדו.
רונית בדלר, מנכ"לית יקב הרי גליל, מציינת כי למרות מגבלות הלחימה נקט צוות היקב בכל הפעולות הנדרשות לקליטת הענבים, הן ביקב והן במעקב והנחיות לקראת בציר בכרמים.
סל המוצרים של יקב הרי גליל כולל שמונה סוגי יינות: "הרי גליל קברנה סובניון", "הרי גליל מרלו", "הרי גליל פינו-נואר", "הרי גליל שרדונה", "הרי גליל סוביניון בלנק", "הרי גליל שיראז קברנה", "הרי גליל רוזה" ו"הרי גליל יראון" – יין הדגל של היקב.
יקב הרי גליל
טל. 6868740 -04
www.galilmountain.co.il



בציר 2006 של יקב דלתון מתחיל השבוע
יקב דלתון הנמצא רק קילומטרים ספורים מגבול הלבנון, סבל במלחמה מתקפת קטיושות כבדה, ומאות טילים נחתו באזור היקב. כרמי היקב שנמצאים באזור בן-זימרה, מירון וספסופה נפגעו. יקב דלתון נאלץ לסגור את מרכז המבקרים, עבודת היקב שובשה, ונגרמו הפסדים גדולים כתוצאה מכך.
על אף הקשיים והמלחמה – שברגע זה הנה כבר מאחורינו, יחל ביום רביעי 16 באוגוסט הבציר הידני של היינות הלבנים בהשתתפות פועלים רבים.
משה חביב, מנכ"ל יקב דלתון, אומר: "השנה עומד היקב לבצור 850 טוןענבים – גידול של 20% מהשנה הקודמת. זני הענבים שייבצרו הם מוסקט, שרדונה, סוביניון בלאן, קברנה, מרלו, ברברה, שיראז וזינפנדל".

יקבי רקנאטי התחילו את הבציר בכרמי מנרה
נועם יעקובי, מנכ"ל יקבי רקנאטי, הודיע כי בציר ענבי השרדונה והפינו נואר של היקב החל במועד המתוכנן. "הפסקת האש הצילה את הבציר, היות וכרמי מנרה ממוקמים בסמוך לגבול", הוא אמר.
ענבי היקב נבצרים בכרמים שונים ברחבי הארץ, כש-80% מהם ממוקמים בגליל העליון, מרביתם בקיבוץ מנרה. השנה ירשום היקב גידול של 35% בכמות הענבים הנבצרת, ובכרמי מנרה בלבד תיבצר כמות כפולה מאשתקד. ולצורך כך אף נרכש ציוד נוסף לקליטת הענבים, בהשקעה של כמיליון וחצי שקלים.
"כורמי היקב המשיכו לטפל בכרמים וכך לא נפגעה איכות הענבים. למזלנו, נגרם נזק מזערי בלבד לכרמים, בעיקר על ידי הטנקים שנעו בשטחם על מנת לפרוץ דרכים", אמר יעקובי. "אני מעריך כי מבציר 2006 יפיק יקב רקנאטי כ-700 אלף בקבוקי יין מ-12 זנים, ביניהם קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, ברברה, שרדונה, סוביניון בלנק, ועוד.

יקבי בנימינה החלו את בציר 2006 הצפוי לרשום שיא עם למעלה מ- 3,000 טון ענבים
יקבי בנימינה החלו את בציר 2006 בסוף יולי באזור כפר תבור עם ענבי הגוורצטרמינר. הבציר המשיך עם ענבי השרדונה והסוביניון בלאן באזור צרעה, ועתה מתחילים לבצור באזור הגליל העליון ורמת הגולן. בציר 2006 יתקיים גם באזורי לכיש, מצפה רמון, גדרה ומורדות הכרמל.
ביקב מעריכים כי יקלטו השנה כמות שיא של 3,000 טון ענבים, גידול של 10% לעומת אשתקד, מהם יופקו כ- 3 מיליון בקבוקים בסדרות השונות של היקב.
השנה יבצור היקב בשני כרמים חדשים במצפה רמון, וקיימת ציפייה רבה לתוצאות משביעות רצון.
בהמשך למסורת אותה החל היקב בשנים האחרונות גם השנה יבצרו זנים חדשים ומסקרנים: פטי וורדו המשמש כתוספת חשובה ביינות בלנד בסגנון בורדו, והמלבק אשר מקורו בארגנטינה וספרד.


יקב יתיר החל בבציר ענבי השיראז בכרמי יער יתיר
מזג האוויר היציב ששרר השנה באזור אשר התאפיין בטמפרטורות לילה נמוכות, רמת לחות טובה במשך היום והעדר שרבים קיצוניים, מוביל למה שנראה כבציר איכותי במיוחד.
תנאים אלו רומזים על הפוטנציאל הגבוה של הבציר הנוכחי המתבטא בהבשלה אופטימלית ובריכוזי צבע, ניחוחות וטעמים.
לנתוני בציר אלו מצטרף הטיפול הקפדני ברמת כל תת חלקה בכרם, הציוד העדכני ביותר בשילוב עם צוות ייננים וכורמים מקצועיים המאוהבים באומנתם.
הבציר הלילי בטמפרטורות הנמוכות ביער והסמיכות של הכרמים ליקב הינם מרכיב חשוב בהתהוותו של יין איכותי.
ביקב יתיר צופים שבציר זה יצטרף לבצירים הקודמים באפיון והבלטת יער יתיר כבית גידול (טרואר) ייחודי המביא ליידי ביטוי את ה"אופי היתירי" של יינות היקב הזוכים להצלחה רבה בארץ ובעולם.
יעקב בן-דור, מנכ"ל יקב יתיר, אומר: "בימים אלה ליבנו עם עמיתינו בצפון. יקב יתיר מזדהה עם כורמי, יינני ואנשי ענף היין בצפון ומקווה להרבה סיבות טובות להרמת כוס יין במהרה".


כרם ענבי היין של האחים נקש בחלוצה שבנגב מניב לראשונה
זה התחיל בשמן זית בנגב – ועכשיו יין. בהמשך להצלחת האחים נקש בייצור ובשיווק שמן זית "חלוצה", בשת"פ עם קיבוץ רביבים שבנגב, מדווח עתה על יבול ראשון בכרם ענבי יין של האחים נקש שניטע בחולות חלוצה.
בכרם ניטעו 16 דונמים של ענבי יין מהזנים קברנה סוביניון, מרלו, שיראז, פטיט ורדו וזינפנדל.
בחודש הקרוב יחלו בבציר יבול הבכורה של הענבים, שיימכרו ליקבי הבוטיק המקומיים.
בשלב הנוכחי אין בכוונת החברה לבנות יקב או להתחיל בייצור עצמי של יין, אלא רק לגדל ולמכור את הענבים ליקבים.


בציר עם שחר ביקב גוש עציון
החל מסוף אוגוסט תיפתח ביקב גוש עציון פעילות בציר עם שחר. קהל המבקרים ביקב יוכל לצאת בבוקר לבצור את הענבים בכרמים, לסייר ביקב ולהשתתף בתהליך הפקת יין. לאחר מכן ניתן יהיה ליהנות מארוחת בוקר בשילוב עם טעימות ממגוון היינות שהיקב מפיק. כל זאת במסעדת הגורמה של היקב הצופה על נוף הכרמים הקסום שבגוש עציון.
יקב גוש עציון הוא יקב בוטיק, השוכן במבנה חדש ומעוצב בצומת גוש עציון. ביקב מרכז מבקרים שעוצב כך שהמבקרים יוכלו לצפות בהליכי הייצור. את אולם הייצור חוצה גשר המשמש למעבר המבקרים ומאפשר צפייה בחדר אחסון החביות דרך ויטרינות שקופות. מדובר בחוויה רב-חושית המשלבת את ניחוחות השמרים, התסיסה והיין המתיישן בחביות. כל זה מצטרף לתצפית בשלבי הכנת היין ולטעימות מהמבחר הקיים במדפי היקב.
יקב גוש עציון הוקם באמצע שנות ה-90 על ידי משפחת רוזנברג מהיישוב אפרת שהחליטה לחדש את ענף כרם היין באזור ונטעה כרמים בשיתוף קיבוצי האיזור. היום נטועים בסביבה כ- 300 דונם כרם מהזנים: קברנה סוביניון, מרלו, שירז, פינו-נואר,קברנה פרנק, פטיט וורדו, ריזלינג לבן, שרדונה, סוביניון בלאן, וויאוניה וגווירצטמינר.
היקב מגדל בשיטות גידול אורגניות זנים של ענבים מסוג שרדונה ומרלו, והוא בין היקבים הבודדים בארץ שיש להם מערכת נפרדת לייצור יין אורגני.
מחיר לאדם (כולל בציר, ארוחת הבוקר, סיור ביקב וטעימות יין):70 ₪ למבוגר, 50 ₪ לילד עד גיל 5
טל. 02-9309220
[email protected]
www.gushetzion-winery.com





כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר