בצריכה מתמדת: אוזני המן 2020

מתוקה. צילום בני גם זו לטובה
כל עוד אתם יכולים לצאת מהבית, זה הזמן לקנות אוזני המן לחג. ניסינו כמה סוגים וחזרנו עם טעמים והמלצות שימתיקו את פורים הקורונה, בו אין עדלאידות ומסכה היא אביזר בטיחותי

מתוקה

מתוקה. צילום בני גם זו לטובה
מתוקה. צילום בני גם זו לטובה

העובדה שהרשת השיקה אוזני המן מלוחות היא סיבה למסיבת פורים מושקעת. במגש המלוחים תמצאו גבינת עיזים וריבת בצל בבצק פריך מתובל בתימין; בולגרית פסטו וצ'אטני בטטה בבצק פריך שומשום; וגבינת שמנת ואפרסק בבצק פריך מנוקד בפרג. השילוב של שמנת עם אפרסק לא היה מוצלח לטעמנו, לעומת זאת, זה עם גבינת העיזים היה פשוט מעדן שנשמח לאכול כל השנה. ומה במתוקים? פיסטוק ופטל – בצק חמאה ופיסטוק במילוי פיסטוק ופטל; תמרים כוסמין – בצק כוסמין פריך במילוי תמרי מג'הול; פטל ומקרון ורוד – בצק חמאה במילוי פטל ומרנג "מקרוני" צרפתי מעל; בצק פריך ממולא בפאדג' שוקולד; פרג – בצק פריך מנוקד בפרג עם מלית פרג מבושלת בחלב; קרמל ואגוזים – בצק קינמון במילוי אגוזים קלויים וטופי; חלבה וקפה – בבצק פריך מנוקד בסומק במילוי קרם חלבה וקפה טורקי; וכן חלבה נוגט ותמרים ואגוזי מלך, שני סוגים טבעוניים. מבחר יצירתי כתמיד עם שילובים מעולים, כמו הפיסטוק והפטל או הקרמל והאגוזים, והכל בבצק חמאה מצוין.  המחיר 76-130 שקלים לחצי ק"ג עד ק"ג של מלוחים, 39/105 שקלים ל-250/800 גרם של מתוקים. להשיג בסניפי הרשת וב-1-700-723-723.

ציון: 10

בוטיק סנטרל

בוטיק סנטרל. צילום טל סיון ציפורין
בוטיק סנטרל. צילום טל סיון ציפורין

בצק החמאה המשמש להכנת אוזני ההמן, מהווה בסיס איכותי לאחד מהמוצלחים שטעמנו השנה: אוזני המן במילוי קוקוס ורוד. יש גם במילוי פרג או שוקולד, אבל אלה עם הקוקוס הוורוד – שהזכירו לנו את ממתקי הקוקוס הוורוד שהיו פופולאריים בילדותנו, היו גולת הכותרת. הבצק במקום טוב באמצע בין פריך לרך, המילוי בכמות מכובדת, והמתיקות מעודנת. בנוסף יש גם אוזני המן לטבעונים בטעם פובידל – עם שמנת צמחית וטחינת שקדים, מאפי שמרים בצורת אוזני המן, ועוגות פרג שונות.  המחיר 34 שקלים ל-220 גרם. 12-64 שקלים לשאר המוצרים. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 9

לחם יין

לחם יין. צילום בועז לביא
לחם יין. צילום בועז לביא

אוזני המן במילוי פרג, שוקולד חלב, חלבה ופיסטוק, תמרים ואגוזי מלך, קרם לימון, מרנג וגרידת לימון, ריבת אגסים ופיסטוקים, ואוזני המן ג'ינג'ר וקינמון במילוי ריבת תות – את אלה הרשת מציעה ללקוחותיה. שווה לנסוע עד ליהוד כדי לטעום אותן – הן קטנות יחסית, הבצק חמאתי במיוחד, והמילויים, גם אם הכמות שלהם לפעמים מדודה, טעימים ומספקים. המחיר 38 שקלים ל-300 גרם. להשיג בלחם יין וב-03-6321793/4.

ציון: 9

ביסקוטי

ביסקוטי. צילום בועז לביא
ביסקוטי. צילום בועז לביא

החוויה שלנו עם ביסקוטי הייתה מעורבת. אוזני ההמן שהיא מציעה בחג הזה מבוססים על מילויים שהושקעה בהם עוד מחשבה. לפרג התווספו הדרים, לחלבה הוסיפו פקאן, לתמרים אגוזים, לקפוצ'ינו פולי קפה גרוסים, והשוקולד הוא בכלל בלגי. התוצאה: טעמים יותר מורכבים ומהנים לאכילה. כל אלה נמצאים בתוך בצק עשיר בחמאה. אבל התוצאה אינה אחידה – בחלק מהמקרים אוזני ההמן היו קשים, במקרים אחרים רכים. לעומת זאת, העוגות שניסינו היו מצוינות: פלאן פרג – בצק עלים במלית של פלאן וניל עשיר ושכבת מלית פרג, סיפקה שילוב מפתיע של טעמים ומרקמים, שצריך לאכול ביד כדי שלא תתפרק למרכיביה על הצלחת. גאלט פרג מסקרפונה – תחתית בצק פריך, מעל מלית פרג וגבינת מסקרפונה, ולבסוף ציפוי של שטרוייזל שקדים ואגוזים – היה אמנם עשיר גם בסוכר, אבל בסך הכל מאוד טעים. המחיר 38 שקלים לאוזני המן, 108 שקלים לעוגות. להשיג בביסקוטי וב-03-5704015/8.

ציון: 8

ארקפה

צילום ארקפה
צילום ארקפה

הם נמנים על אוזני ההמן הגדולים יחסית, עשויים מבצק חמאה טוב ויש בהם כמות מספקת במיוחד של מילויים. בצד אוזני ההמן הוותיקים, במילוי קרם פטיסייר ופצפוצי שוקולד, פרג, תמרים ושוקולד, השיקה הרשת אוזני המן במילוי קרמל מלוח ואוזני המן שוקולד. השילוב עם קרמל מלוח עלול להרתיע את מי שמחפש חידושים – ראינו הרבה מוצרים עם קרמל מלוח בשנים האחרונות, אבל כאן הכל משתלב טוב ביחד. המחיר 11-85 שקלים ל-3-28 יחידות. להשיג בסניפי הרשת.

ציון: 8

קפה גרג וביגה

גרג. צילום גליה אבירם
גרג. צילום גליה אבירם

מפעל אחד מייצר את אוזני ההמן לשתי רשתות בתי קפה אלה, של אותם בעלים. בגרג מציעים אוזני המן במילוי שוקולד או פרג, ואילו בביגה מציעים גם במילוי של חלבה ותמרים (כולל אפשרות לרכוש אוזני המן ללא גלוטן וללא סוכר). הבצק עבה יחסית ופחות חמאתי מהקולגות, אם כי עדיין פריך וטעים במידה. המילויים בכמות מספקת, ולמרות שאינם יצירתיים במיוחד, הם יספקו את מי שמחפש בדיוק את המילויים האלה. שני טועמים נוספים דגמו אוזני המן אלה. י. טעמה את זו בטעם שוקולד של גרג: "הבצק מזכיר קצת את רולדין; פריך עם הרבה חמאה. השוקולד בטעם שוקולד השחר". גם א. טעם אוזן המן של גרג: "טעימה, אך לטעמי לא מרגישים מספיק מתיקות. אני מעדיף טעם חזק יותר".

ציון: 7

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר