ברי ססלוב מתחיל בחגיגות הסוביניון בלאן הניו זילנדי שלו

"אני אוהב מאד יינות לבנים, ובמיוחד סוביניון בלאן", מתוודה ברי ססלוב. "בעונת הבציר שלנו, המתחילה בסוף אוגוסט ומסתיימת באוקטובר, אני מתמסר כולי לעשיית יינות אדומים. את הדרך לעשות יין לבן יבש למדתי מהייננים המעופפים, המשתתפים בשני בצירים בשנה"

ברי ססלוב, שלא רק התאהב בניו זילנד, נופיה, כרמיה ויינותיה, אלא הקדיש את שהותו שם לייצור יין, מתחיל בחגיגות לרגל הגעת הסובניניון בלאן הניו זילנדי שלו לארץ הקודש.

"אני אוהב מאד יינות לבנים, ובמיוחד סוביניון בלאן", מתוודה ברי ססלוב. "בעונת הבציר שלנו, המתחילה בסוף אוגוסט ומסתיימת באוקטובר, אני מתמסר כולי לעשיית יינות אדומים. את הדרך לעשות יין לבן יבש למדתי מהייננים המעופפים, המשתתפים בשני בצירים בשנה. בחצי הכדור הדרומי מתקיים הבציר בחודשים מרץ-אפריל. במרץ 2005 נסעתי לניו זילנד לסיור ארוך ומקיף ביקבים. חברתי ליינן ביקב איכותי באיזור מרלבורו ובחרתי יחד איתו את הכרמים בהם ייבצר הסוביניון בלאן שלי. ביקב עשו עבורי את היין לפי הנחיותי ובימים אלה הוא הגיע לארץ".

אין ספק שברי ססלוב, שחידש בתחומים רבים בתעשיית היין בארץ והטביע חותם משלו על הענף, מציג כאן פריצת דרך נוספת של יין ישראלי המיוצר במרחקים. צפו לייננים נוספים שיגיעו לקצה העולם.

היין מורכב מסוביניון בלאן שגדל בשלושה כרמים באיזור מרלבורו שבצפון מזרח של האי הדרומי, כאשר כל כרם מוסיף ליין את זהות מבנה האדמה שלו.
שני כרמים הנמצאים באיזור צפון מזרח של מרלבורו, ב"גולדן מייל" – אותו איזור של היין הניו זילנדי המפורסם ביותר: "קלאודי ביי"; וכרם אחד נמצא בצד המערבי של מרלבורו.
הכרמים באזור צפון מזרח מרלבורו נותנים ליין את הטעמים של פירות אקזוטיים, מנטה ועשבי תיבול האופיניים כל כך לאזור זה של מרלבורו, ואילו הכרם בצידו המערבי של מרלבורו מוסיף ליין טעמים בשלים של פירות כתומים וצהובים של אפרסק, משמש ואננס, ומעניק רכות ומלאות ליין.

המיץ המקורר הותסס על מבחר של שמרים בטמפרטורה נמוכה, ולא התיישן בחביות עץ, כדי לקבל את עושר הטעמים הטהורים של הפרי.
מוצע להגיש את היין בטמפרטורה של 10 עד 15 מעלות צלזיוס, לצד גבינות בשלות, מאכלי ים, פסטה ועוף.

מחיר: 77 ש"ח.
להשיג בחנויות היין, ב"אדום כהה" – 03-5290029, וביקב ססלוב: 09-7492697.




כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר