ברקן אלטיטיוד 2006: מה קרה ל- 720?

שני יינות הרזרב החדשים של ברקן מכוונים לצרכן היין מגבוה; לא רק מכרמים גבוהים, אלא יינות הראויים להימצא בכבוד בין יינות הפרימיום של תעשיית היין הישראלית

שלושה ייננים להם ליקבי ברקן (ורביעי במשפחה – ביקב סגל של ברקן), והם עושים יין – הרבה וטוב. המבוגר והבכיר מביניהם הוא אד זלצברג, יינן ותיק ורב מוניטין הפעיל ביקבי ברקן מאז שנת 1995. הוא אחראי על ניהול צוות הייננים העובדים לצידו ועל כל פעילות ייצור היין ביקב, וגם על אנשי המעבדה והייצור. יש האומרים שעם הזמן תרומתו של אד זלצברג ליקבי ברקן הינה גבוהה לאין ערוך.
בד בבד עם סגולותיו, ניחן אד בענווה ובצניעות, והוא מפנה בכל פעם את הבמה לייננים הצעירים –  עירית שנק בוקסר ויותם שרון, על מנת שהם אלה שיהיו בחזית.
הפעם, באירוע ההשקה של היינות החדשים בסדרת הפרימיום של יקבי ברקן -אלטיטיוד קברנה סוביניון רזרב 2006, שהתקיים במסעדת דיקסי של השף חיים כהן בתל אביב, היה תירוץ טוב שלא להיות נוכח, מאחר והוא בביקור לימודים בקליפורניה.
מי שכיכבו בארוע, לצידו של שמואל בוקסר – מעתה מנכ"ל יחיד של היקב, לאחר שהוא ושותפו יאיר לרנר מכרו את מניותיהם לטמפו, ולרנר פרש לעיסוקיו האחרים; היו עם מוצר מצוין הייננים הצעירים עירית שנק בוקסר ויותם שרון, שמחרים מחזיקים אחרי זלצברג בעשייה הנפלאה.

יקבי ברקן חנכו עתה שני יינות רזרב שמגיעים אלינו ומכוונים לצרכן היין מגבוה; תרתי משמע, שכן הכרמים הגבוהים אבני-איתן בדרום רמת הגולן (+412) ועלמה בגליל העליון (+624), העניקו כבעבר פרי איכותי ומובחר שמאפשר לייננים העושים במלאכה לא רק ליצור יין שענביו מגיעים מגבוה, אלא גם יין שראוי להימצא בכבוד בין היינות הגבוהים – יינות הפרימיום של תעשיית היין הישראלית.

מוותרים על ה- 720+ בשנת 2006
נאמנים לתפיסת עולם ייננית המבקשת להביא אל צרכן היין יינות איכות וברמה הכי גבוהה שניתן, ומתוך הכרה שסדרת אלטיטיוד הייתה ונותרה סדרת עילית, ועליה לכלול אך ורק יינות ברמה עליונה, גם אם המחיר הכלכלי והמסחרי לכך הוא גבוה, ויתרו הפעם אנשי יקבי ברקן על יין הפרימיום מהכרם הגבוה ביותר ה- 720+.

מסתבר כי כרם דובב, ממנו היו אמורים להגיע הענבים ליין זה, אכזב בבציר 2006 – אם תרצו: קרבן נוסף למלחמת לבנון השנייה של אותו קיץ. לדעתם של אנשי היקב, היין היה חסר את השילוב המרתק כל כך בין פרי ועוצמה לאלגנטיות קרירה ו-finesse שאפיינו את קודמיו, ולפיכך בלב כבד קיבלו הייננים את ההחלטה שלא להפיק בשנה זו את יין אלטיטיוד +720.

קברנה סוביניון אלטיטיוד רזרב + 412 בציר 2006
היין מורכב מ- 100% ענבי קברנה סוביניון המגיעים מכרם אבני איתן בדרום רמת הגולן. גובה הכרם העיקרי 412 מטר.10% מהענבים מגיעים מכרם דישון בעמק קדש.
היין התיישן 14 חודשים בחביות, רובן חדשות מאלון צרפתי (יצרן חביות ורנו הצרפתי היה אורח של שמואל בוקסר בארוע ההשקה, ואמר כי אנשי יקבי ברקן הם חברים נהדרים אך אנשי עסקים קשוחים), ומיעוטן מאלון אמריקאי. מהיין הופקו 6,700 בקבוקים. אלכוהול 14%.
היין שטעמתי היה נגיש ועכשווי, כהה מרוכז מאוד. הטאנינים איתנים ומוחשיים החומציות נוכחת ותומכת בפירותיות מודגשת. היין מתמסר, מתחנף, מדמה מתיקות מושכת. יין עוצמתי וטוב. ברקע רמזים לקופסת סיגר וטבק וקפה, עם נגיעות ציפורן, דובדבן ופרי שזיף שחור, תות עץ שחור ונגיעות עץ. עושר טעמים, וסיומת ארוכה כייפית ומהנה.
מחירו לצרכן 135 ₪.

קברנה סוביניון אלטיטיוד רזרב + 624 בציר 2006
היין מורכב מ- 100% ענבי קברנה סוביניון. הענבים מגיעים מכרם עלמה. גובה הכרם 624 מטר. היין התיישן 14 חודש בחביות עץ אלון רובן צרפתי. מהיין הופקו 6700 בקבוקים. אלכוהול 13.5%.
היין שטעמתי ביקש זמן לעצמו. זה יין שירוץ למרחקים ארוכים. לפי שעה הוא סגור בהשוואה מול אחיו ה- 412+. צבעו כהה, מביא עמו הרבה פרי שחור ובשל, פטל ותותים, אניס, קינמון, וגם נגיעות ציפורן, וניל, רמזים לשוקולד, נגיעות פלפל אנגלי ודובדבן בשל.
זהו יין מורכב טוב ואלגנטי. גוף מלא. איזון טוב. יין נעים, טעים, ולצידו גם רכות וגם עידון. השנים, כך סבורני, ישביחו טעמיו וארומותיו. הסיומת בינונית משהו, אבל מורכבת ורבת עניין, ומבטיחה את הבאות.
מחירו 135 ₪.

צילומים בהשקה: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר