גפן ותאנה – יין והדרכה

כיום דקל כהן הוא עצמאי בעל חברת בשם "גפן ותאנה" להדרכות יין מקצועיות, שליבת הפעילות שלה עבור חברות וארגונים במשק, ומספקת שירותי הדרכות יין ליקבים ישראליים ויבואני יין

הביטו בתמונה. נראה לכם מוכר? אין להתפלא. את דקל כהן הכרתי לראשונה בחנות רשת "דרך היין" בקניון רננים ברעננה. חיוכו שובה העין, מקצועיותו והחן שליוו אתדקל כהן השירות שנתן בחנות, יצרו בינינו את ההיכרות הראשונית.

לימים פגשתי אותו שוב ושוב כשהוא אמנם מחליף כובעים, אבל עיקר עיסוקיו ופעילותו היו ונשארו יין.
מאחר וכאמור חובבי יין מושבעים אנחנו, פגשתי בדקל פעם באירוע כזה ופעם בטעימת יין כזו. הפעם היה לי הכבוד לפגוש בו במסגרת מסע אישי אותו אני עושה כאשר אני מוצא זמן איכות פנוי לביקור ביקבים ולמפגש לראיונות אחד על אחד עם בעלי יקבים, ייננים ומנהלי שיווק – מסע בארץ ושיחות, שאני סבור שיעניינו רבים.

בדיוק בחצות הלילה שבין יום רביעי ליום חמישי השלישי של חודש נובמבר, כמדי שנה, מיליוני חובבי יין ברחבי צרפת ובעולם כולו יחלצו את הפקקים של בקבוקי יין; מעשה אותו עושים במסורת בת למעלה מ-50 שנה עת חוגגים ברחבי העולם את אירוע השקת יינות הבוז'ולה, שהנם יינות הביכורים של אותה השנה.

ביום רביעי 17.11 מזמין אתכם דקל לערב ייחודי ברוח חגיגות הבוז'ולה ב"ביסטרו תמרה"בתל אביב, כשבכוונתו לצקת תוכן לאירוע על ידי הנחיית הערב בהרצאה קלילה תוך כדי שילוב מרתק של הטעמת ארבעה יינות פחות מוכרים מחבל בורגונדי, אך כאלו שייפתחו אצל הטועמים אותם עניין ובעיקר חוויה, כשהאחרון שבהם יהיה יין בוז'ולה:
Bouchard – Bourgogne Blanc Aligote 09
Louis Max – Bourgogne Grand Ordinaire Rouge 05
Faiveley Mercurey Rouge 05
Joseph Drouhin – Moulin a Vent rouge Beaujolais Cru 07

היינות יוטעמו לצד מנות אותן ירקח במיוחד לערב האירוע שף המסעדה בנצי קיסר.
זו תהיה הזדמנות להיחשף לטעמים חדשים של יינות, אך בעיקר למצוא את החיבור שבין אותם יינות למנות האוכל ולחוויה.

תפריט האוכל והיין של הערב:
Bouchard – Bourgogne Blanc Aligote 09
סלט קצוץ מעשבי תיבול טריים בניחוח הדרים עם שרימפס בתחמיץ קליל
Louis Max – Bourgogne Grand Ordinaire Rouge 05
נתח פרגית בגריל על סלסת עגבניות שרי וכרישה בליווי תערובת אורז בסמאטי ואורז בר
Faiveley Mercurey Rouge 05
נתח קצבים בגריל בציר עגל ופטריות שמפיניון בליווי תפוחי אדמה אפויים
Joseph Drouhin – Moulin a Vent rouge Beaujolais Cru 07
נתח של סינטה מפרה שמנה ביין אדום וציר בקר בליווי פירה תפוחי אדמה
לקינוח
טראפלס שוקולד ונענע בליווי רוטב וניל לוונדר, או פנה קוטה אספרסו ורוטב שוקולד
הארוחה תלווה בבקבוקי מים מינרלים סן בנדטודקל כהן

המסעדה ערוכה לקלוט באותו ערב 60 סועדים, למעשה 30 זוגות, כשהמחיר לאדם יעמוד על 158 ₪, לא כולל דמי שירות.

דקל מספר שהמטרה היא לחשוף בפני המוזמנים יינות שלא תמיד נמצאים באור הזרקורים, ומדובר ביינות שנותנים תמורה הרבה יותר מהולמת למחירם, ואפילו תמורה  מצוינת.
.
דקל כהן, עוסק מזה עשר שנים בתחום היין, והוא מדריך יין בשש השנים האחרונות. הוא העביר מספר הרצאות ב"דרך היין", והיה כשלוש שנים מדריך יין בכיר ביקבי בנימינה.

דקל הוא בוגר לימודי דיפלומה ב- "WINE AND SPIRIT EDUCATIONAL TRUST" במכללת "WSET" בלונדון, הוא בוגר הקורס השנתי לעשיית יין של יקב שורק, ושימש כשופט בתחרות יינות ישראל 2008 של מגזין "יין גורמה ואלכוהול".

כיום דקל הוא עצמאי בעל חברת בשם "גפן ותאנה" להדרכות יין מקצועיות, שליבת הפעילות שלה עבור חברות וארגונים במשק. כמו כן היא מספקת שירותי הדרכות יין ליקבים ישראליים ויבואני יין.

דקל מעיד על עצמו שבעיקר הוא אוהב יין מושבע, ואת זה הכי אהבתי לשמוע.
החברה של, הוקמה ב- 2009 וההדרכות מגיעות אל ימי עיון, ערבי הוויי וימי כייף, ועד לאירועי הדרכה והטעמה פרטיים מ- 10 איש ומעלה.
עם השנים בנה דקל לעצמו שם בענף היין הישראלי, כאדם רציני המבצע עבודה מקצועית, כשלדבריו הלויאליות היא הקו המנחה אותו.

מה שדקל מבקש כיום, זה להגיע אליכם ולצבור לעצמו כמה שיותר לקוחות. הוא מעיד על עצמו כ"פריק" של הדרכה המבקש להנחיל מהידע שלו לאחרים, והכול בגובה העיניים ובקלילות.

דקל מספר שקהל היעד צמא, תרתי משמע, לשמוע ולטעום יין. אצל אחדים המטרה הראשונית עשויה להיות לימוד, אצל אחרים די בחוויה לכשעצמה. הוא מגיע להדרכות עם גביעי יין איכותיים מזכוכית, ועם מגוון רחב מאוד של יינות כשרים בכדי למשוך לטעימה את מירב הציבור. 

בהיכרותו מקרוב את שוק היין הישראלי, דקל אף משמש כאיש ביניים המחבר את לקוחות הקצה באופן אישי ובלתי אמצעי, עם יינות יקב צרעה, יינות שממילא איכותם וטעמם מדברים בעד עצמם ומשווקים ומופצים ברחבי הארץ על ידי חברת האחים שקד.

גפן ותאנה – ייעוץ, הרצאות, הדרכות יין, אירועים מיוחדים
דקל כהן
טל. 052-3608088, 09-7493377
[email protected]

ביסטרו תמרה
רח' החשמונאים 95 ת"א
טל. 03-6240707

צילומים: דני רובין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר