דגים כחול לבן בימי קורונה ולקראת פסח 2020

דגים כחול לבן בימי קורונה ולקראת פסח 2020
מארגון מגדלי הדגים מסרו למערכת אכול ושאטו כי חברי האיגוד ערוכים לספק לצרכן הישראלי 1,600 טונות של דג ישראלי טרי בשבועות הקרובים, ביניהם אמנון, בורי, קרפיון, בס, ברמונדי וגם לברק הגדל בבריכות, ודניס הגדל בכלובים בים

מסקר שערך ארגון מגדלי הדגים באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה ב- 9.3.20, עולה כי בעקבות התפשטות נגיף הקורונה הביעו 49.6% מהמשיבים חשש מצריכת מוצרי מזון שמקורם מסין. 78.4% אמרו כי הם מעדיפים תוצרת חקלאית ישראלית, לעומת 3.5% שהשיבו כי יעדיפו תוצרת חקלאית מיובאת. 65.3% מהמשיבים ענו כי הם מעדיפים לרכוש דגים שגדלו בישראל, בעוד רק 3.1% השיבו כי הם מעדיפים דגים שיובאו מחו"ל.

באיגוד אומרים: "בימים אלה, לאור משבר הקורונה, אנו מותחים מעל למקסימום את התפוקה שלנו כדי לאפשר לציבור בישראל להמשיך וליהנות מדגים טריים, בריאים ואיכותיים בתקופה זו, וכן בחג הפסח המתקרב".

נקודת מבט מעניינת על הנעשה בשוק הדגים מציג מורדי ללוש, מנכ"ל  'ברמונדי ישראלי' המשווקת של אקווטאק פישריז שמגדלת דגי ברמונדי ישראלי. הוא מדווח על עליה של עשרות אחוזים בצריכת דג ברמונדי בתקופה זו, וגידול עליה של  פי שלושה בצריכה ביחס לתקופה שלקראת הפסח לפני שנה. ללוש אומר כי יש בשוק מחסור בדגי דניס ולברק המיובאים מטורקיה וקפריסין, זאת עקב ההחלטה על ביטול טיסות והפסקה מוחלטת של ייבוא דגים מחו"ל, מה שמביא לעלייה בביקוש לדגים תוצרת כחול לבן. "כתוצאה מכך תגברנו את כוח האדם, ואנחנו ערוכים עם מלאים לקראת החג", אומר מורדי ללוש, ומציין כי "אני מקווה שעם חלוף המשבר הנוכחי, תיבחן מחדש מדיניות האוצר בכל הקשור בצורך בחיזוק הייצור החקלאי המקומי, ללא תלות ביבוא, לשמירה על ביטחון המזון לאזרחי המדינה".

מערכת אכול ושאטו מצטרפת לדברים אלה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר