דניאל רוגוב ז"ל – צפו בראיון האחרון של רוגוב עם ניב גלבוע

מחלת הסרטן שהחלה בריאות והתפשטה למוח, הביאה למותו של דניאל רוגוב – מבקר היין וסופר היין; האיש שלא נפרד מהסיגריות והאספרסו, ובכל זאת טעם לדבריו למעלה מ- 100 יינות ביום

מחלת הסרטן שהחלה בריאות והתפשטה למוח, הביאה הלילה למותו של דניאל רוגוב דניאל רוגוב– מבקר היין וסופר היין; האיש שלא נפרד מהסיגריות והאספרסו, ובכל זאת טעם לדבריו למעלה מ- 100 יינות ביום.
התעלומות סביב רוגוב רבות: מה היה שמו האמיתי? דיויד ג'ורוף. מה היה גילו? כאן הדעות חלוקות, בין 75 ל- 80. מה באמת עשה כל השנים בחו"ל בנעוריו ובבגרותו? על כך יש אגדות רבות.

לי אישית היה מרכיב ביוגרפי משותף אחד עם רוגוב: שנינו היינו בפריז בזמן מהומות הסטודנטים במאי 1968, הוא כמרצה בסורבון שאירח בדירתו סטודנטים שנמלטו מהממשטרה, ואני כתלמיד תיכון שבא עם חברים מדי לילה אל הרובה הלטיני בפריז כדי להתעמת עם השוטרים.
יהי זכרו של דניאל רוגוב ברוך. חותמו ישאר על תעשיית היין בישראל עוד שנים רבות.

לפני שבועיים נפרדה מרוגוב תעשיית היין והמסעדנות, וזה מה שכתבנו אז:
באירוע מרשים ביותר שהתקיים באולם האירועים של מלון דן פנורמה בתל אביב, דניאל רוגוב  ומני פאר מנחה הערבהצדיעה תעשיית היין הישראלית, ולצדה גם מסעדנות הצמרת בארץ, לדניאל רוגוב, שלא בושה לכנות אותו דניאל רוגוב האגדי – מבקר היין של עיתון הארץ, ובעבר גם מבקר המסעדות של העיתון, וכותב נחשב בעיתונות היין העולמית – האיש שטועם עשרות יינות ביום, לוגם עשרות ספלוני אספרסו, ולצערנו גם מעשן עשרות סיגריות ביום.

רוגוב הוא גם המחבר השקדן של מדריך רוגוב ליינות ישראל – אשר שש שנים יצא באנגלית וב- 2011 לראשונה בעברית, עם סיקור של יותר מ- 240 יקבים ו- 2600 יינות אותם טעם ודירג.

מרבית בעלי היקבים והייננים בארץ הגיעו לאירוע המרגש לכבוד רוגוב החולה במחלה קשה, שכניסתו לאולם הקימה את כל הנוכחים על רגליהם לתשואות ממושכות שלוו גם בדמעות.

אחרי ברכות מצולמות ומוקראות מחו"ל, בירכו את רוגוב וסיפרו מחוויותיהם איתו היינן צילום wines-israelהראשי של יקבי רמת הגולן ויקטור שונפלד, ואדם מונטפיורי – מנהל הפיתוח העסקי של יקבי כרמל – שניהם אנגלוסקסים במוצאם כמו רוגוב, ושניהם חברים ותיקים שלו מזה עשרות שנים.
את עולם המסעדנות ייצגו כדוברים שלום מחרובסקי ממסעדת מול ים ואייל שני – הסלון, צפון אבקסס, מאסטרשף; כשבקהל נראו בין השאר ויקטור גלוגר מקלואליס, שף אלון גונן, ואיציק המל ממסה.

רוגוב הנרגש ביותר מהמחווה לכבודו, השיב לברכות הרבות במילים קצרות, כשקולו נחנק מעוצמת ההתרגשות.

את ערב ההצדעה לרוגוב יזמו וארגנו טל גל-כהן, אלדד לוי, אבי בן עמי, חיים שפיגל מהנהלת מלונות דן, ורבים אחרים שתרמו מזמנם ויכולותיהם.מני פאר הנחה בחן רב ובאהבת אמת לרוגוב – אותה אהבה שממלאת את לבם של רבים בענפי היין, המסעדנות והעיתונות – עוסקים בתחומים אלה, וקוראיו של רוגוב.

קראו את ההספד של רוגוב על עצמו

צפו בכתבה המרגשת של ניב גלבוע ביומן השבוע של ערוץ 10 ב- 16.9.11, ובראיון האישי המיוחד עם דניאל רוגוב שבוע לפני מותו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר