האיחוד האירופאי מציע להשמיד 4 מיליון דונם של כרמים

מגדלי גפנים באחדות מארצות הגידול המובילות באירופה, אינם מרוצים מהתוכנית. שר החקלאות הצרפתי פרסם מייד הצהרה הדוחה את ההצעה, כשהוא מציע למקד את המאמצים בתמיכה בשיווק ומכירה של יינות אירופאים

נוכח עודפים כרוניים של יין – כיום 750 מיליון בקבוקים בשנה, הציעה הוועדה החקלאית של האיחוד האירופאי (EU) כי מגדלים יעקרו יותר מ- 4 מיליון דונם (מיליון אייקר) של גפנים במהלך חמש השנים הבאות.
זהו רק חלק מרפורמה גורפת מתוכננת בתעשיית היין האירופאית, מתוך תחושה של ייצור יותר מדי יין עבורו אין שוק.

אך מגדלי גפנים באחדות מארצות הגידול המובילות באירופה, אינם מרוצים מהתוכנית. כך, לדוגמא, שר החקלאות הצרפתי, שפרסם מייד הצהרה הדוחה את ההצעה, כשהוא מציע למקד את המאמצים בתמיכה בשיווק ומכירה של יינות אירופאים.

ארצות ה- EU מייצרות 60 אחוז מהיין בעולם, אך הצריכה יורדת ברחבי היבשת, ובמקביל יצרני עולם חדש כמו אוסטרליה וצ'ילה נוגסים בנתח שוק. הנציבות האירופאית צופה כי אם המגמה הנוכחית תימשך, ב- 2015 יהיה היקף העודפים 15 אחוז מהתוצרת באירופה, ובמקביל היבשת תייבא יותר יין מכפי שהיא מייצאת.
צרפת, איטליה וספרד הן היצרניות הגדולות ביותר, והמתנגדות הקולניות ביותר לתוכנית, אם כי הן מודעות לעומק הבעיה.

אחד הפתרונות המוצעים הוא פישוט הסיווגים בתוויות יין ויצירת שתי קטגוריות – יינות עם מקור גאוגרפי ספציפי, ויינות בלי ציון כזה. זאת לעומת סיווג נוכחי כ"יין איכותי" ו"יין שולחני". כל מדינה חופשית לאכוף מערכות סיווג מחמירות יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר