האם רשת סטארבקס תעבור למכירת יין, בירה וגבינות?

האם רשת סטארבקס מרימה ידיים בקרב על הקפה? לא ברור עדיין, אבל המהלכים האחרונים שלה, מרמזים על אפשרות שבעוד מספר שנים תהיה הרשת בעלת אופי שונה לחלוטין. זאת מאחר שמנהליה בודקים עתה קונספט חדש הכולל יין מיקבים אזוריים, בירה, ופלטה של גבינות אף הן מתוצרת אזורית

האם רשת סטארבקס מרימה ידיים בקרב על הקפה? לא ברור עדיין, אבל המהלכים האחרונים שלה, מרמזים על אפשרות שבעוד מספר שנים תהיה הרשת בעלת אופי שונה לחלוטין. זאת מאחר שמנהליה בודקים עתה קונספט חדש הכולל יין מיקבים אזוריים, בירה, ופלטה של גבינות אף הן מתוצרת אזורית.
כך מדווח TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות.

אזור הפעולה של הבריסטה יעוצב כך שניתן יהיה לשבת סביבו, כדי ללגום כוס קפה, יין או בירה, ולנגוס בגבינות מעוררות תיאבון. המסר הנוסף של קונספט זה הוא השתלבות משמעותית יותר במגמה הירוקה הקובעת כי הובלה של מוצרי מזון תהיה תמיד מגידולים באזור בו הם נמכרים. המשמעות הנוספת של גישה מהפכנית זו, היא שבתי הקפה-ברים של סטארבקס יקבלו צביון מקומי ואזורי מה שמצביע על אפשרות של יציאה מהיוניפורמיזציה של הרשת, שהחנויות שלה זהות בעיצוב ובתפריט בכל מקום.

פרשנות שמחה סיגן, עורך TRENDS: בשנתיים האחרונות, מאז שרשת דאנקן דונאטס מכרסמת בנתח השוק של סטארבקס, ובעקבותיה גם רשת מקדונלד'ס, נראית האסטרטגיה של סטארבקס כסוג של תזזית מזגזגת – פיילוטים רבים, החדרת קפה נמס לשימוש ביתי, סגירת 600 בתי קפה, הקמת ברים לקפה בסופרמרקטים, שירות עצמי לסוגי קפה קלים להכנה ועוד.
מהלכים אלה מצביעים על מצוקה בתחום האסטרטגיה, והם תוצאה של שאננות ותחושת עליונות שאפיינו את הרשת כשהייתה בשיאה. תופעה דומה נראתה כבר לפני שנים ברשת בלוקבסטר שנרדמה בשמירה, ועתה היא עומדת בפני פשיטת רגל.

פורסם ב- TRENDS – הידיעון המקוון למגמות שיווקיות
www.trends-news.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר