הווארד שולץ חוזר לתפקיד המנכ"ל של Starbucks

Starbucks הכריזה על יוזמה אסטרטגית להגברת הערך של בעלי המניות; כאשר יושב הראש הווארד שולץ חזר לתפקיד המנכ", לחידוש המיקוד על חווית לקוח וחדשנות.
Starbucks מתכוונת להאט את הצמיחה בסניפיה בארה"ב, ולהאיץ את ההרחבה הבינלאומית.

שולץ שירת בתפקיד מנכ"ל החברה משנת 1987 עד שנת 2000. במהלך תקופה זו החברה הונפקה ונהנתה מצמיחה יוצאת דופן בארה"ב ובעולם כולו – פרט לישראל, הנחשבת לכישלון משמעותי של רשת הקפה מס' 1 בעולם בהתרחבות הגלובלית ואסטרטגיית הצמיחה הבינלאומית של החברה, אשר כעת כוללת נוכחות ב- 43 מדינות.

כיו"ר ומנכ"ל יהיה שולץ אחראי על הכיוון האסטרטגי הכולל של החברה, עם מיקוד עיקרי בכל דבר אשר נוגע בלקוח.

"אני נלהב מהחזרה שלי לתפקיד מנכ"ל לטווח הארוך, ונרגש להוביל את Starbucks ושותפיה המסורים (העובדים) לגבהים גבוהים אף יותר של הישגים ברמה גלובלית," אמר שולץ. "אנחנו חייבים להתמודד עם האתגרים שבפנינו, ואנו יודעים מה יש לעשות. בפשטות, אנחנו מחייבים את עצמנו מחדש למה שעשה את Starbucks ואת חוויית Starbucks לכה מיוחדת; בצורה מוסרית ליצור ולקלות את האיכות הגבוהה ביותר של קפה בעולם; המיקוד חסר הפשרות בלקוח; האמון שבנינו עם אנשינו, והסיכון היזמי שאנו לוקחים, חדשנות ויצירתיות אשר הינם חותמת האיכות של הצלחתינו".

שולץ ציין שהאג'נדה שלו תכלול את שיפור המצב הנוכחי של הפעילות העסקית בארה"ב על ידי מיקוד מחדש בחוויית הלקוח בחנויות, מוצרים חדשים ואלמנטים של עיצוב בחנות, כלים חדשים להדרכה של שותפי החנויות של החברה על מנת לעזור להם להקנות ללקוחות חוויה עילאית.
כמו כן יואט קצב פתיחת סניפים בארה"ב וייסגרו מספר מיקומי סניפים שביצועיהם נמוכים, על מנת לאפשר לרשת לחדש את המיקוד שלה על כלכליות ברמת החנות; להצית מחדש את החיבור הרגשי עם לקוחות, ולחדש את הקשרים שיש ללקוחות עם הקפה, המותג, האנשים והחנויות של Starbucks.

כן תואץ ההרחבה של Starbucks מחוץ לארה"ב, כולל פרישה מחדש של חלק מההשקעה שהוקצתה במקור לצמיחת סניפים בארה"ב, לטובת צמיחה של פעילות עיסקית בינלאומית – כך שמי יודע, אולי הרשת תחזור שוב לישראל, והפעם תצליח.

שולץ ציין שלא קיימים פתרונות בזק לתיקונים בין לילה, וההצלחה טמונה בביצוע קפדני של המטרות שהגדיר לחברה. "המיקום שאנחנו מחזיקים היום בלב ובנשמה של הלקוחות והשותפים שלנו ברחבי העולם אינו זכות. עלינו להרוויח את האמון של לקוחותינו מדי יום – באופן בו אנו מנהלים את העסקים שלנו, איך אנחנו מתייחסים אחד לשני כבני אדם, ואיך אנחנו פועלים כאזרח תאגידי אחראי".

הווארד שולץ, המוכר בתור האדריכל של תדמית המותג של Starbucks, הצטרף לחברת Starbucks Coffee Company כדירקטור התפעול והשיווק בשנת 1982, כאשר לחברה היו רק 4 חנויות. באוגוסט 1987 שולץ רכש את Starbucks Coffee Company. תחת הנהגתו של שולץ, Starbucks היתה אחת החברות הראשונות בצפון אמריקה שהציעה שתי הטבות יחודיות לשותפיה במשרה מלאה ובמשרה חלקית: הטבות ביטוח רפואי, והענקת אופציות, שמכונות "מניות פולים" (Bean Stock).

ביוני 1992, היתה Starbucks חברת ההתמחות בקפה הראשונה שהנפיקה מניותיה לציבור וכיום הנה הקמעונאי, חברת קליית הקפה ומותג ההתמחות בקפה המוביל בעולם. בנוסף לסניפיה הקימעונאיים בצפון אמריקה, אמריקה הלטינית, אירופה, המזרח התיכון ובשולי האוקיינוס הפסיפי, Starbucks מוכרת מוצרי קפה ותה באמצעות מערך התפעול המומחה שלה, ובאמצעות חנויות מורשות.







היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה