החברה הסקוטית נערכת לחגיגות הבוז'ולה ב- 16.11 בחצות עם בוז'ולה וילאז' נובו של ז'וזף דרוהין

ז'וזף דרוהין נחשב ליקב היוקרתי והמוביל בחבל בורגנדי, והוא נמנה עם היקבים המובילים בעולם. ה"בוז'ולה וילאז' נובו" הראשון של "ז'וזף דרוהין" הוצג לפני למעלה מ- 100 שנה, והוא דוגל בעקביות ביין אותנטי מאיכות מעולה

"החברה הסקוטית לשיווק ומסחר" נערכת לקראת השקת יינות בוז'ולה נובו 2005 מבית ז'וזף דרוהין.

דן ליאור, מנכ"ל החברה הסקוטית, נציגת ז'וזף דרוהין בישראל, אומר כי היינות יגיעו לישראל דרך האויר במשלוחים מיוחדים על פי חוקי הבוז'ולה. שיווקם יחל בלילה שבין ה- 16 ל- 17 לנובמבר בחצות בדיוק, במקביל לכל השווקים ברחבי העולם.

החברה הסקוטית מייבאת מגוון רחב של יינות ז'וזף דרוהין (כ- 14סוגים), כגון: שאבלי, בוז'ולה וילאז' (הרגיל, ניתן לשתייה למשך שנתיים שלוש), פומאר, נואי סן ז'ורז', ועוד.

אירועי הבוז'ולה מציינים היסטוריה בת למעלה מ- 100 שנה של חגיגות ליין צעיר, וישראל הצטרפה לחגיגות אלה לפני כ- 15 שנים.
ה"בוז'ולה וילאז' נובו", הנו יין ראשון עם ארומה נעימה של ענבי גאמיי (המגיעים מאזור הבוז'ולה בלבד) בעל חומציות קלה, מוגדר כיין עם אופי עמוק ומלאות.

לפי דיווחים ראשונים שהגיעו מהיקב, 2005 הוכרזה כאחת מהשנים הטובות בבורגונדי. צבע היין אינטנסיבי בגוון כחול אדמדם המאפיין את הבוז'ולה. לאחר טעימות ראשונות ביקב, לבוז'ולה ווילאז' נובו צבע ומבנה מצוינים. ליין ארומות של אוכמניות ודומדמניות. יין צפוף במרקמו ועשיר עם טאנינים רכים.
כל זה מעיד על היינות קרו שעומדים לצאת לשוק מבציר זה.

מחירו של היין יעמוד, בדומה למחירו בשנה הקודמת על כ-79 ₪.

להשיג בכל חנויות היין המובחרות, ובמרכז המכירות של "החברה הסקוטית", מגרשי התערוכה הישנים, סוף רחוב דיזנגוף, תל-אביב.


על "בוז'ולה וילאז' נובו"
שלושה תתי אזורים יש בבוז'ולה: בוז'ולה, בוז'ולה וילאז' ובוז'ולה קרו. מהשני שבהם יוצא הבוז'ולה וילאז' נובו, שהוא היין הידוע של האיזור ולבטח אחד הידועים בעולם, אם לא הידוע מביניהם, יין ששמו הפך שם נרדף לחגיגת יין המתקיימת סימולטנית בכל רחבי העולם, מדי שנה, במועד קבוע.

הבוז'ולה מיוצר מענב הגאמיי, אשכולות הענבים מותססים בשלמותם לשמירת רעננות הפרי, ועם תסיסתם עוברים השריה פחמנית. התהליך מדגיש את הפירותיות על חשבון החומציות והטאנין. היין המתקבל הוא יין צעיר הנועד לצריכה בטווחי שנת הייצור (לפחות 6 חודשים), ולמרות היותו אדום הוא מוגש צונן, והנו נעים ופירותי מאוד.

אומנם היין קל מאוד, דל בטנין ואינו ניתן ליישון, אך הוא מלא קסם ולפעמים ניחן במורכבות. בולטת הדוגמא של 1991 בה יוצר בבוז'ולה יין עשיר יותר בעוד שאר צרפת ייצרה ברובה יין בינוני ומטה. היין מתאפיין בצבע אדום דובדבן ובקשת ניחוחות וטעמים רבי קסם הנעים בשובבות בין מסטיק לבין אוסף גדול של פירות אדומים וגרגרי יער כגון : דובדבן, פטל, אוכמניות, קסיס, תות ולפעמים אפילו בננה או משמש.

ז'וזף דרוהין – "בוז'ולה וילאז' נובו"
ז'וזף דרוהין נחשב ליקב היוקרתי והמוביל בחבל בורגנדי, והוא נמנה עם היקבים המובילים בעולם. ה"בוז'ולה וילאז' נובו" הראשון של "ז'וזף דרוהין" הוצג לפני למעלה מ- 100 שנה, והוא דוגל בעקביות ביין אותנטי מאיכות מעולה.
היבואנים אומרים כי בז'וזף דרוהין לא נכנעים לתכתיבים המסחריים ולא משתמשים בטכניקות המתערבות בהתפתחותו הטבעית של היין.

בישראל ישווק גם השנה "בוז'ולה וילאז' נובו", המוגדר כיין רציני יותר שענביו גדלו בכפרים המוגדרים כאזור בוז'ולה וילאז' בלבד. זהו יין עם יותר אופי, עומק ומלאות.
"החברה הסקוטית" משווקת באופן שוטף גם את הבוז'ולה וילאז' של ז'וזף דרוהין מזה שנים רבות.


כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר