החברה לפיתוח הגליל: השקעה של מיליון ₪ במערכת לניטרול ריחות במפעל עוף הגליל

הפרוייקט ארך כחצי שנה וכלל כיסוי בריכות הטיפול במעטה פלסטיק המרכז את כל הגזים הנפלטים בתהליך חמצון הקולחין, ומנקז אותם ללפיד השורף את הגזים ומונע פליטת ריחות מזהמים. הפרוייט הינו חלק מהשקעה לטובת איכות הסביבה במפעלי החברה לפיתוח הגליל

מפעל עוף הגליל, השייך לחברה לפיתוח הגליל בבעלות קיבוצי הגליל העליון, סיים השקעה של מיליון ₪ במערכת לניטרול ריחות במתקן טיהור השופכין (מט"ש) של המפעל.
הפרוייקט ארך כחצי שנה וכלל כיסוי בריכות הטיפול במעטה פלסטיק המרכז את כל הגזים הנפלטים בתהליך חמצון הקולחין, ומנקז אותם ללפיד השורף את הגזים ומונע פליטת ריחות מזהמים.
הפרוייט הינו חלק מהשקעה לטובת איכות הסביבה במפעלי החברה לפיתוח הגליל.

היחידה לאיכות הסביבה של המועצה האזורית גליל עליון שלחה למפעל עוף הגליל מכתב הוקרה על שיתוף הפעולה וההשקעה הרבה בקידום הנושא.
במכתב צויין כי את התוצאות ניתן כבר לחוש, וכי נוצר שוני משמעותי במניעת מפגעי הריח באזור.

אחיקם ברלוי, מנכ"ל החברה לפיתוח הגליל, אומר כי הקמת המתקן נעשתה כצעד משלים לסגירת מכון הפסדים בעוף הגליל לפני שנים מספר ושליחת הפסדים במיכלים סגורים למפעל פסדים בעמק הנמצא ליד עפולה. כמו כן התקינה עוף הגליל מתקנים מסוג "דאף" לניקוי הקולחין מחומרים אורגניים ושומניים העלולים לגרום ליצירת מפגעי ריח.

ברלוי מוסיף כי הוא מקווה שבמתקן הקולחין הסמוך השייך לתאגיד "התנור" שהוא משותף לקריית שמונה, מטולה והמועצה האזורית גליל עליון, יקימו מתקן דומה היות ושם עדיין קיים מפגע ריח, "אני מקווה כי גם המפעלים הסמוכים יפעלו בדומה לעוף הגליל ויתקינו את המערכות הנחוצות לטובת איכות הסביבה", אומר ברלוי.

משחטת עוף הגליל הינה מהגדולות והמשוכללות הפועלות בארץ. היקף פעילות מפעל עוף הגליל עומד על 43% מכלל פעילות מפעלי קונצרן החברה לפיתוח הגליל (מתוך 10 מפעלים). עוף הגליל הינו המפעל הגדול ביותר בקרית שמונה והסביבה, ומעסיק מעל 350 עובדים. המפעל מגלגל מחזור שנתי של 200 מיליון ₪.
בשנים האחרונות הרחיב המפעל את כושר שחיטת העופות מ- 25 אלף טון בשנת 2002, ל- 30 אלף טון בהשקעה כוללת של 23 מיליון ₪ . כחמישה מיליון שקלים הושקעו בשלוש השנים האחרונות בנושא האקולוגי – הסדרת שפכים, ניקוז ומניעת ריחות, כולל הפרוייקט האחרון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר