החבר הטוב של היין: שמן זית ראשון המסיק 2006 בחנויות

בשבוע שעבר הושק ברוב חגיגיות "ראשון המסיק" שמן הזית הראשון של העונה. ובחנויות רשת דרך היין מצאו בהחלט סיבה טובה לשלב את הטעמות היין עם טעימות שמן "ראשון המסיק" שאך עתה החלו יוצאים לשוק

בשבוע שעבר הושק ברוב חגיגיות "ראשון המסיק" שמן הזית הראשון של העונה. ובחנויות רשת דרך היין מצאו בהחלט סיבה טובה לשלב את הטעמות היין עם טעימות שמן "ראשון המסיק" שאך עתה החלו יוצאים לשוק.

במהלך חודש נובמבר תקיים רשת "דרך היין" הטעמת שמני זית ישראליים מקוריים של יצרני שמן זית כחגיגת השקה בזעיר אנפין. בכל יום שישי תוכלו לטעום שמן זית מהמסיק האחרון בשילוב טעימת היינות.

שמן הזית של ראשון המסיק הוא שמן בתולי, ירוק, כזה שלא עבר סינון או הצללה. חמיצותו נמוכה והארומה שלו טובה, עם צמיגות סמיכה אך לא אגרסיבית של טעם השמן.
מדובר בשמן שמופק מזיתים אותם מכנים "בכורים", שנמסקו אך לפני ימים עד שבועות ספורים. אלו מגיעים לבית הבד מיד לאחר המסיק, ושם מופק השמן הצעיר הבתולי והטהור.

ברור כי מדובר בתחילת הדרך, ויצרני השמן ומגדלי הזיתים מחכים לראות כיצד יצאה התוצרת ואיזה איכות שמן היא נתנה. לפיכך, טעימת ראשון המסיק משלבת תהייה בפני הבלתי נודע, ציפייה לבאות, הרחה, גרגור השמן בפה, בחינת צבעו עומקו וסמיכותו, והתוצאה בדרך כלל אינה מאכזבת.

בחנות דרך היין באור יהודה היה לי הכבוד לטעום, להתפעם לנוכח צבע השמן וטעמו העדין של שמן הזית ראשון המסיק וראשון הטעימות מבית משק הלפרן משק מולר שבמושב שדה יעקב הסמוך לצומת אלונים וצומת יקנעם על כביש 722.
ספק שמן זית זה מלווה הרבה אירועי הטעמת יינות של הרשת. בדרך כלל לקוחות רבים יוצאים את אירועי הטעימה עם יין, אבל תמיד גם עם שמן זית של משק הלפרן.

טעמתי את השמן. הוא הזכיר לי טעם של עשב ירוק ועגבניות ירוקות. טעם הפרי מורגש וממלא את הפה. הטעם מגיע מהזיתים הצעירים שיעבירו לשמן אחר כך גם את המרירות האופיינית והחריפות. אבל הצבע הירוק הבולט מזכיר יותר מיץ ממותק בצבע קיווי, מאשר שמן זית שאנו רגילים לראות. השמן אינו צלול. הוא משווק כמו שהוא, ללא הצללה, ירוק יפה בינוני עד כהה ללא סינון. כך מיד לאחר האצירה הוא מבוקבק.

השמן מתאים לשימוש למאכלים בתנור, הוא יהיה קצת בעייתי אם תחליטו לטגן איתו, שכן מרכיבי הסדימנטים (משקעי נחלים) שבו טרם שקעו, ומן הסתם מהמחבת יעלה לכם עשן סמיך שיציף המטבח, כך שעדיף להימנע מכך.

אבל טוב תעשו אם תיקחו את השמן הירוק הזה, ילד קטן של ממש, צעיר אמיתי; ותנגבו אותו בפיתה טרייה עם נגיעות של מלח גס. או הוסיפו אותו בנדיבות על חומוס סמיך עם עלי זעתר בזוקים מלמעלה. או תנסו כמוני להכין אנטי פסטי בתנור עם המון ירקות שורש, טימין, רוזמרין, פלפל שחור גס גרוס ומלח ים בגרגרים שמנים.

שמני הזית של משק הלפרן משק מולר הנם שמנים זניים – לצ'ינו, פיקואל, פרנטויו, קורנייקי, יווני, ומוריליו טוסקני, בדרגת כתית מעולה (extra virgin) המופקים בכבישה קרה.
להשיג בחנויות כמו דרך היין, SPICES ולחם ארז, אבל אפשר לרכוש או להזמין אותם גם ישירות מהמשק.
טל. 04-9837439, 054-4844441/2



כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר