החודש טיול קולינרי בטוסקנה של ישראל: יקבים, כרמים, גבינות ושוקולד

יין, גבינות ושוקולד – האם יש שילוב טוב מזה? את כל אלו נוכל לפגוש בסיור קולינרי בצפון הירוק משיפולי הכרמל ועד הגליל, המכונה כיום "טוסקנה של ישראל", שמאורגן ע"י CookinIsrael – טיולים קולינריים בישראל

יין, גבינות ושוקולד – האם יש שילוב טוב מזה? את כל אלה תוכלו לפגוש בסיור קולינרי בצפון הירוק משיפולי הכרמל ועד הגליל, המכונה כיום "טוסקנה של ישראל", השמאורגן ע"י CookinIsrael – טיולים קולינריים בישראל, ששלחו לנו את המידע המלא על הסיור שיתקיים ב- 22 ביוני:

נצא לסיור מאזור המרכז וניסע ליקב תשבי, שם נתחיל בארוחת בוקר עשירה. נסייר ביקב ובכרמים, נקבל הסברים על תהליך ייצור היין והברנדי ועל הטרואר (תנאי המקום והקרקע) של הכרמים. נטעם מיינות היקב שזוכים להצלחה בארץ ובעולם.

לאחר מכן נמשיך צפונה לביקור במחלבת הנוקד – מחלבת בוטיק  תוך התמחות בגבינות צאן ועזים אורגניות. בביקור במקום נקבל הסברים על תהליכי ייצור הגבינות, וכמובן נטעם ממעדני המחלבה.

נאכל צהריים במסעדה גלילית ערבית בכפר ראמה: מסעדת "עזבה" המתמחה במטבח הערבי-גלילי האותנטי, תוך שימוש בהרבה עשבי-תיבול וצמחי מאכל מהסביבה, והיכרות ממקור ראשון עם מעדנים פשוטים מהסוג שערביי האזור אוכלים בבית.

לאחר ארוחת-הצהריים נמשיך לביקור הדרכה וטעימות ביקב "רימון" המייצר "יין" מרימונים – היקב מתבסס על זן רימונים מיוחד הגדל בבוסתן ליד מושב כרם בן-זמרה.

מרחק קטן משם צפונה נגיע ליקב מילס בכרם בן זמרה לטעימה של יינות בוטיק. יקב מילס, יקב משפחתי קטן ואיכותי מאוד, שמתאפיין בהקפדה רבה על כל שלבי הפקת היין. מתוך אמונה שהתהליך חייב להתחיל בטיפול נכון בגפנים, עושים בני משפחת מילס את כל העבודה בעצמם, מהטיפול בגפנים ובאשכולות הענבים ועד ליישון היין בחדר המיוחד המיועד לכך.

אין דבר שימתיק יותר את דרכנו חזרה למרכז הארץ מאשר שוקולד איכותי. וכזה אכן מצוי בקריית טבעון, מתוצרת "מישי". שוקולד גורמה המשמש בסיס להכנה ידנית מוקפדת של פרלינים שנמסים בפה. נוגט ופירות, מרציפן וגנש, במילוי אלכוהול ובשלל מילויים נוספים,

המחיר למשתתף 650 ₪, כולל רכב צמוד, הדרכה, סיור ביקבים ובכרם, ביקור וטעימות במחלבה, ארוחות בוקר וצהריים וטעימות שוקולד.

הסיור הקרוב ביום שני 22 יוני, 2009. נפגשים בשעה 08:15 בסינמה סיטי.
מספר המקומות מוגבל.
הרשמה ופרטים נוספים אצל אורלי 054-4649706

CookinIsrael
טיולים קולינריים בישראל
www.cookinisrael.com
[email protected]

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר