החלה עונת בציר ענבי היין: השנה 47 אלף טון ענבים

צחי דותן מציין כי השנה יינטעו כ- 5,000 דונם כרמי יין חדשים ברחבי הארץ, וכ- 5,000 דונם נוספים מתוכננים לנטיעה במהלך השנתיים הבאות. לדבריו, משרד החקלאות יתמוך השנה במענקי נטיעות כרמים ובמענקים למיכון חוסך ידיים עובדות וציוד חוסך במים.

החלה עונת עונת בציר ענבי היין, והשנה יבצרו 47 אלף טון ענבים בכרמי הארץ המשתרעים על 45 אלף דונם .

צחי דותן, מנכ"ל המועצה לגפן היין בישראל, אומר כי הכמות שתיבצר השנה מהווה גידול לעומת כ- 45 אלף טו בשנה שעברה. עונת הבציר תימשך עד סוף חודש אוקטובר.
דותן מציין כי השנה יינטעו כ- 5,000 דונם כרמי יין חדשים ברחבי הארץ, וכ- 5,000 דונם נוספים מתוכננים לנטיעה במהלך השנתיים הבאות.
לדבריו, משרד החקלאות יתמוך השנה במענקי נטיעות כרמים ובמענקים למיכון חוסך ידיים עובדות וציוד חוסך במים.

דותן מוסיף, כי בתקופה של שנה שחונה ומחסור במים לחקלאות, כמו גם המגמה של משרד האוצר לקצץ במכסות עובדים זרים, מציע ענף היין חסכון במים ובכוח אדם.
צריכת המים בכרם יין עומד על 150-250 קוב לדונם בלבד, בניגוד למטעים וגידולים אחרים הזקוקים לכמות מים רבה יותר. רוב העבודה החקלאית בכרם ובבציר הענבים מתקיימת כיום בשיטת מיכון חדישה ומשוכללת ובמעט כוח אדם.
.
"בנוסף לחיסכון הגדול במים ובכוח אדם, קיימת התקשרות ארוכת טווח של החקלאים עם היקבים, עובדה המבטיחה את יציבות הענף לאורך זמן ושמירה על קרקע חקלאית לאומית, הקמת כרם כרוכה בהשקעה של 12 אלף ₪ לדונם, ולכן תמיכת משרד החקלאות ועידוד ענף כרמי היין בישראל במענק לנטיעת כרמי יין הינה מבורכת", אומר דותן.

יקב הרי גליל
יקב הרי גליל בקיבוץ יראון, פתח את עונת הבציר בהשקת יין "מירון" בלנד אדום מבוסס זן סירה מבציר 2006, ובהופעה של יהודה פוליקר לקהל של 2000 איש.
ביקב  צפוי להיקלט יבול של כ- 1,000 טון ענבים. במקביל לבציר הענבים נכנס לביצוע שלב א' בתוכנית ההרחבה ביקב לקליטת 1,800 טון, הכולל בניית אולם חביות נוסף ואולם ביקבוק ואחסון.
רונית בדלר, מנכ"ל יקב הרי גליל, אומרת כי תמיכת המועצה לגפן היין ומשרד החקלאות בפעולות לעידוד נטיעות כרמי יין בארץ, חיונית ומבורכת, כאשר במקביל, בצד הביקושים, משלימה אותה פעילותו של מכון הייצוא המסייע בתערוכות ואירועים לקידאטו על הבציר אצלם.ום יצוא היין הישראלי.

יקבים נוספים מוזמנים לדווח לאכול ושאטו על הבציר אצלם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר