הטרקלין: מנות בשר איכותיות ומוקפדות

במבנה המרהיב בו שכנה בעבר מסעדת כתית של השף מאיר אדוני פועלת בשנים האחרונות מסעדת הטרקלין של המסעדן והסומלייה יוסי בן אודיס. צילום מהאתר
הטרקלין של המסעדן והסומלייה יוסי בן אודיס שבשנת 2018 זכה בתואר הסומלייה הטוב בעולם היא מסעדה ותיקה ומוכרת המתמחה בבשר ויין ומציעה בצד האפשרות לסעוד בה כמו בכל מסעדה אחרת גם "ארוחה מהסרטים" – קונספט ייחודי שאין דומה לו

במבנה המרהיב בו שכנה בעבר מסעדת כתית של השף מאיר אדוני פועלת בשנים האחרונות מסעדת הטרקלין של המסעדן והסומלייה יוסי בן אודיס, שבשנת 2018 זכה בתואר הסומלייה הטוב בעולם. שתי המסעדות כמעט החליפו זו את זו במיקום: כתית עברה אז לרחוב נחלת בנימין בתל אביב, ואילו הטרקלין עזבה את אותו הרחוב בדיוק ועברה למשכנה הקודם של כתית, ברחוב היכל התלמוד בתל אביב. הטרקלין היא מסעדה ותיקה ומוכרת המתמחה בבשר ויין, ומציעה בצד האפשרות לסעוד בה כמו בכל מסעדה אחרת, גם "ארוחה מהסרטים" – ערב שנמשך מספר שעות, בו צופים בקטעים מתוך סרטי קולנוע ידועים ואז אוכלים מנות שנעשו בהשראתם. זהו קונספט ייחודי שאין דומה לו, אבל אנחנו הגענו לארוחה "רגילה", עד כמה שאפשר להגדירה ככזו.

צילום שחר בן-פורת
צילום שחר בן-פורת

מצד אחד, המנות בתפריט המסעדה לא היו חדשניות: קרפצ'יו סינטה, פטה כבד עוף, סינטה וסטייק רוקה. מצד שני, מעטים המקומות שמקפידים להכין מנות אלה באיכות גבוהה כל כך. קחו למשל את הקרפצ'יו – נתח איכותי, הבשר עשוי נכון, מוגש עם בלסמי, פרמז'ן ורוקט טרי-טרי. פשוט ומלא טעם (52 שקלים). או פטה כבד עוף עם מרקם חלק, עשיר בחמאה, מוגש עם כמות מדויקת של טוסטונים פריכים במידה, וריבת בצל טובה (52 שקלים). לצערנו, לקבל מנות אלה באיכות מוקפדת כזו אינו דבר מובן מאליו במרבית המסעדות.

צילום שי בן-אפרים
צילום שי בן-אפרים

אפשרנו לראשונות להתעכל זמן מה, ואז עברנו למנות העיקריות. מנת הסינטה מיועדת לצריבה – מקבלים צלחת עם פרוסות סינטה וראש שום גדול צלוי, יחד עם צלחת נוספת ועליה אבן לוהטת (142 שקלים). אני מניח שאתם מכירים את העניין: כל אחד צורב את הסינטה על האבן על פי רצונו. הבשר שומר על איכות גבוהה, והעיקר – המלצרים דואגים להחליף את האבן כך שבכל רגע נתון יש אחת חמה במיוחד על השולחן.

צילום אפיק גבאי
צילום אפיק גבאי

סטייק הרוקה זו מנה המורכבת מנתחי שייטל שמוגשים על פלחים של תפוח אדמה ובצל, רוקט ופרמז'ן (128 שקלים). שילוב טעמים מפתיע אם דואגים לשלב בכל ביס מעט מכל הרכיבים (זו הגבינה שנותנת את הטוויסט), ובכל מקרה מנה מספקת מאוד. סיימנו עם מלבי, המוצע בגרסה רגילה ובגרסה טבעונית (42 שקלים). זו הרגילה משלבת שמנת ווניל עם סילאן מעל – המרקם מענג, וטעם בדיוק כפי שאנו אוהבים, גם אם הסילאן הוסיף יותר מתיקות מכפי שצריך.

הארוחות כאן מלוות בתפריט יינות עשיר, כולל יינות שנעשים ביקב שבבעלותו של בן אודיס. אם אתם מחובבי יין, הקשיבו להמלצות על היין המתאים וכך תיהנו מחוויה מספקת בכל הרבדים.

הטרקלין – היכל התלמוד 4 תל אביב, 03-5660013. א'-ו' 19:00 עד אחרון הסועדים, שבת 13:00 עד אחרון ה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מתכונים חדשים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר