הטרקלין: פורטרהאוס באפלו מיושן על העצם כבר אכלתם?

המנה העיקרית נבחרת מבין שלוש אפשרויות: סטייק אנטריקוט 350 גרם מיושן על העצם, פורטרהאוס 500 גרם מיושן על העצם, או ניו יורק סטייק 500 גרם – סינטה מיושנת על העצם. צילום אפיק גבאי
חגיגות יום ההולדת ה-15 של אחת מהמסעדות המיוחדות בתל אביב באה לידי ביטוי עם תפריט מיוחד המתלווה לתפריט הקבוע של המסעדה. מה מיוחד בו? ההתבססות על בשר באפלו שעבר יישון במשך 40 יום. שחר בן-פורת טעם ומדווח

חגיגות יום ההולדת ה-15 של אחת מהמסעדות המיוחדות בתל אביב באה לידי ביטוי עם תפריט מיוחד, המתלווה לתפריט הקבוע במסעדה של הסומלייה המצטיין והשף יוסי בן אודיס, השוכנת במבנה שימור היסטורי בו פעלה לפני שנים מסעדת כתית של השף מאיר אדוני. מה המיוחד בתפריט זה של הטרקלין? ההתבססות על בשר באפלו שעבר יישון במשך 40 יום.

צילום אפיק גבאי

באפלו הוא השם המחבר יחדיו שלושה סוגים שונים של בעלי חיים ממשפחת הפרים, בהם הביזון והתאו. זהו בשר כשר, למי שסוגייה זו חשובה לו, והוא נחשב לבריא יותר מבשר בקר בזכות אחוזי שומן וכולסטרול נמוכים יותר. בתפריט המיוחד שיצרו במסעדת הטרקלין מקבלים ארבע מנות ראשונות, מנה עיקרית אחת אותה בוחרים מתוך שלוש אפשרויות, וקינוח אחד, שגם אותו בוחרים מתוך שלוש אפשרויות. כל זה תמורת 500 שקלים, לא כולל שתייה ודמי שתייה – תשר.

פטה הטרקלין. צילום אפיק גבאי

המנות הראשונות הן קבועות, ואין כאן אפשרות בחירה. בטרקלין השכילו לשלב  מנות ידועות וטובות: חציל קלוי עם טחינה גולמית, צנוברים וסלסת עגבניות; קרפצ'יו מבשר סינטה עם בלסמי מצומצם, שמן זית ופרמז'ן; טרטר משייטל של באפלו; ופטה כבדי עוף בריבת בצל ויין אדום. כל אלה מוגשים עם לחם מרוקאי הנאפה על חלוקי נחל.

קרפצ'יו הטרקלין. צילום אפיק גבאי

הטרטר הפתיע לטובה, עם טעמים לימוניים שאיזנו את טעמו של הבשר ויצרו מנה מרעננת, כך שגם מי שלא אוהב מנות של בשר נא ייהנה ממנה זו. הפטה, כמו הקרפצ'יו, הם דוגמה לסיבה שמסעדת הטרקלין מצליחה בזמן שרבות נסגרות. ההקפדה על איכות חומרי הגלם, הדיוק באופן ההכנה, תשומת הלב לפרטים הקטנים והחשובים, והעדרו של ניסיון יומרני להמציא את הגלגל מחדש, הם שהופכים את המנות האלה למצוינות. גם החציל, מנה כמעט נדושה בארצנו, הוא אחד הטובים שטעמנו – קלייה מדויקת, סלסה מתובלת נכון, ושילוב מדויק עם הצנוברים והטחינה.

פורטהאוס עם יין מיקב המסעדה. צילום אפיק גבאי

המנה העיקרית נבחרת מבין שלוש אפשרויות: סטייק אנטריקוט 350 גרם מיושן על העצם, פורטרהאוס 500 גרם מיושן על העצם, או ניו יורק סטייק 500 גרם – סינטה מיושנת על העצם. כל אחת מהן מוגשת על קערה לא גדולה של פלחי תפוח אדמה צלויים. הקשבנו להמלצת המלצר והזמנו את הפורטרהאוס. לשולחן הגיעה צלחת ברזל גדולה ורותחת, ועליה הבשר מפורק עד (כמעט) העצם. הבשר הוגש עשוי למחצה, כך שמי שרוצה יכול להמשיך את הצלייה על הצלחת לעוד מספר דקות.

האם הצלחנו להבחין באופן חד משמעי כי מדובר בבאפלו ולא בבקר? לא. אם זו היתה טעימה עיוורת, לא היה לנו באמת מושג. אבל אנו כן יודעים להגיד שהבשר טופל היטב ונעשה בדיוק כפי שצריך. כך שבאפלו או לא, זו מנת בשר מספקת במיוחד.

כדור שוקולד במילוי קרם שוקולד ועוגיות. צילום אפיק גבאי

הקינוח יכול להיות כדור שוקולד במילוי קרם שוקולד ועוגיות, מלבי וניל עם דבש תמרים, או סורבה. אנחנו בחרנו במלבי; וריאציה מפתיעה וקלילה לארוחה גדולה, משביעה ומיוחדת במינה, תרתי משמע. התפריט הייחודי מוגש בימים א'-ה' מהשעה 18:30, ובשבת בצהרים.

הטרקלין ביסטרו בשר ויין בנווה צדק – היכל התלמוד 4 תל אביב, 03-5660013

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר