חצר גולדמן – כשהבראנץ' הוא גם לאנץ'

קוראים לה רבע כרובית צלויה בדיוק כפי שהרבי קבע – בפועל זו כרובית קטנה שנצלתה בשלמותה. צילום שחר בן-פורת
הקונספט של הבראנץ' בחצר גולדמן פשוט: 115 שקלים לסועד ותמורתם בוחרים 5 מנות ראשונות מהן ניתן לבקש עוד ועוד; או 150 שקלים לסועד כאשר המחיר כולל בנוסף גם אחת המנות העיקריות

מסעדת 'חצר גולדמן' ממוקמת באחת הנקודות היפות ביותר בעיר תל אביב-יפו – הכניסה הצפונית ליפו, בצמידות לטיילת, עם חצר גדולה (כמובן) שמשקיפה כולה לים. הגענו לכאן בסוף השבוע – המועד בו הבראנץ' מוצע לסועדים, ומהר מאוד הבנו מדוע כל כך הרבה אנשים המתינו בתור, מחכים לרגע בו שולחן יתפנה: זה מקום אידיאלי לבראנץ' תל אביבי.

צילום שחר בן-פורת

הקונספט של הבראנץ' פשוט: 115 שקלים לסועד, ותמורתם בוחרים 5 מנות ראשונות, מהן ניתן לבקש עוד ועוד; או 150 שקלים לסועד כאשר המחיר כולל בנוסף גם אחת המנות העיקריות. יש 9 מנות ראשונות לבחור מתוכן ו-14 מנות עיקריות, מבחר גדול ומספק. עם זאת, יש להודות, כל המוצע כאן יותר מתאים להגדרה של לאנץ' מאשר בראנץ'. מנות מבוססות ביצים, למשל, לא תמצאו כאן. מנות מבוססות דגים ופירות ים, לעומת זאת, יש כאן בשפע (8 מנות עיקריות בסך הכול). במילים אחרות, בואו מוכנים ורעבים לארוחת צוהריים.

גולדמן צלמים

מה בתפריט? אם אתם מכירים את המסעדה, תזהו חלק מהמנות המוצעות בבראנץ'. מהראשונות אנחנו ממליצים על חומוס ביירות, שמוגש עם גרגרי חומוס ומשוואיה חריפה – מרקם חלק, טעם עשיר ומספק, עם חריפות שמשדרגת את החומוס ולא מאפילה עליו, בדיוק כמו שאנו אוהבים. רבע כרובית צלויה בדיוק כפי שהרבי קבע (בפועל זו כרובית קטנה שנצלתה בשלמותה) – מוגשת עם יוגורט עיזים, טחינה ושקדים. כמו הבייבי חציל – חציל קלוי עם טחינה, יוגורט עיזים וקולי רימונים; לא מדובר במנות שונות ממה שאנו מכירים, אבל הן עשויות טוב. הזוקיני הצלוי, עם מלפפון, יוגורט-טחינה ונענע, הוא מנה פחות מוכרת, קלילה ומרעננת.

צילום שחר בן-פורת

תפריט המנות העיקריות מתהדר במספר רב של מנות מהים, שמתוכן בחרנו בפילה דניס – עשוי עם חמאת לימון ומוגש עם תרד ועגבניות שרי על פירה תפוחי אדמה. ממנות היבשה בחרנו באוסובוקו טלה – נעשה בבישול ארוך עם ערמונים, שזיפים והל, ומוגש גם כן על פירה. שניהם נעשו כהלכה, תוך שמירה על העסיסיות של הדג והבשר, עם תבלינים ותוספות שהעשירו את הטעם והפכו כל מנה למיוחדת בדרכה. הפירה היה פשוט וטוב, מהסוג שמשתלב עם מה שהונח עליו.

צילום שחר בן-פורת

אם אתם בענייני קינוחים, תמורת 36 שקלים מציעים בבראנץ' של גולדמן כנאפה רוש'ה – כדורי כנאפה במילוי גלידת "קאמיק", פיסטוק וקרם פרש; או פטיפור איסטנבול או "אטאייף" – כיסונים במילוי גבינת עיזים שומרונית ומי דבש ופיסטוקים; שעטנז ישראלי לא לגמרי ברור של מילים ומנות מהמזרח התיכון. אנחנו העדפנו את הקרם ברולה הקלאסי, שעשוי בדיוק כפי שצריך, כלומר בדיוק כפי שאנחנו אוהבים.

חצר גולדמן – נחום גולדמן 6 תל אביב, 03-6822111. שישי ושבת 12:00-16:00

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר