היקבים סומק ומאור: יינות מהכורמים

אלון גונן טעם יינות של יקב מאור מעין גב המייצר שתי סדרות יין עיקריות: סדרת מאור היוקרתית וסדרת קלאסיק העממית; ושל יקב סומק עליו אומר גונן כי יש משהו נעים כאשר שותים את יינותיו

בטעימה שנערכה לפני החג בשיתוף פעולה עם יקב אבידן בקיבוץ אייל כמארח, הציגו והטעימו היקבים מאור וסומק את יינותיהם.

יקב סומק: WOW וכל מילה מיותרתהילה וברק דהן, יקב סומק
ברק והילה דהן
מתגוררים ועובדים בזכרון יעקב. ברק הוא חקלאי שאהבת האדמה וגידול גפנים מובילה אותו בעשייה, והילה זוגתו הדידקטית שולטת בכל נושא ייצור היין מהבציר עד לביקבוקו. יחד, במקצוענות ראויה לשבח, מייצרים ביקב סומק יינות איכותיים ולא מתפשרים.
יש משהו נעים כאשר שותים את היינות של יקב סומק. יש תחושה שאהבה של הכורם ושל הייננית עוברת בנוזל המשובח שלהם. צניעות, מקצוענות והבנה שיין זה בסך הכל מיץ ענבים, שעם מינימום התערבות הופכים אותו ליין משובח.

קריניאן 2005
24 חודשי חבית ועוד שנה בבקבוק. צבעו של היין סגול בוהק, כמעט אטום.
ריחות משובחים של עשבי תיבול בוקעים ממנו, ומתעצמים עוד ועוד. פלפל שחור, זעתר ועקצוץ של מרווה, הופכים את היין הזה לכל כך ארץ ישראלי. בטעימה היין פירותי מאוד וממלא את הפה בטעמים בשלים של פרי טוב. מעט חמיצות מרעננת ואפטר טייסט מאוד חמאתי, מלווה במעט וניל ומעט שוקולד מריר, הופכות את הקריניאן של סומק למאוד מרגש .
מחיר היין הפתיע אותי: הוא עומד על 90 שקלים. בכל יקב אחר מחירו היה תלת ספרתי. שאפו על התמחור השפוי. קריניאן סומק – לא לוותר.

בקעת הנדיב רזרב 2004 
בלנד של 40% ענבי קברנה סוביניון, 40% ענבי מרלו, 15% ענבי קריניאן, ו- 5% ענבי פטיט סירה.  30 חודשי חבית ועוד 18 חודש בבקבוק.
צבע היין שחור בוהק ואטום לחלוטין. ריחות טובים של פירות יער סגולים, שזיפים בשלים  ופלפל ירוק בוקעים מכל עבר, היין משחרר עוד ועוד ריחות עם כל ערסול הכוס.
בטעימה: היין מאוד לעיס, שזיפים בשלים, פירות יער ריבתיים, שוקולד מריר, מעט טבק ועקצוץ של אספרסו חזק ממלאים את הפה בחווייה של טעמים.
היין לא נותן לפה ולמוח מנוחה, ומשחרר עד ועוד טעמים שגורמים לטועם לחייך ולנסות להבין מה עוד אפשר לקבל מהיין הזה.
הגוף מלא עם טאנינים טובים שמעניקים עוצמה ליין. האפטר טייסט הוא של פרי בשל, ומעט חמיצות המאזנת את המתיקות.

יקב סומק מציע סיורים מודרכים חווייתיים ביקב, הכוללים הסבר על הכרמים, מיקומם, זני הענבים והטיפול בכרם.
בסיור לומדים על תהליכי ייצור היין והתאמתם לפילוסופיית העולם הישן של היקב, מבקרים בחדרי החביות ומדברים על תהליכי היישון של היין בחביות. הסיור מסתיים בטעימה מודרכת של יינות היקב.
היקב פתוח לביקורים כל יום, כולל שישי-שבת, מ- 08:00 עד 20:00.
הביקור ביקב בתיאום מראש בלבד, ומתאים לבודדים, זוגות וקבוצות.
מחיר סיור לאדם: 30 ש"ח.
רח' הרצל 16, זכרון יעקב. טל. 04-6397982, 050-
5346490/1 
[email protected] , www.somek-winery.co.il

יקב מאור: חקלאי שמכיר את טרואר רמת הגולן
השנה עבר היקב לאזור התעשיה של קיבוץ עין גב, לא רחוק ממסעדת מרינדו. היקב מייצר שתי סדרות יין עיקריות: סדרת מאור הנחשבת לסדרה היוקרתית, וסדרת קלאסיק – הסדרה העממית. בארוע הטעים היינן דני מאור גם את הרוזה שלו.
דני מאור הוא היינן של היקב; חקלאי שמכיר את טרואר רמת הגולן ועוסק גם בגידול גפנים.

רוזה
עשוי מענבי קברנה סוביניון, 13.5 אחוזי אלכוהול.
יין בגוון אפרסקי, צלול, ריחות טובים של פרי צעיר. בטעימה היין קליל , ענבי הקברנה מאוד מימיים, ואין כל תחושת עפיצות או טעם כל שהוא שממלא את חלל הפה. מעט מרירות מלווה את בליעת היין, ואין כל אפטר טייסט.

קלאסיק 2007
בלנד בורדו קלאסי מענבי קברנה סוביניון, מרלו וקברנה פרנק.
בהרחה היין מאוד בעייתי. ריחות החווה הקלאסיים הצרפתים שאמורים להיות ביין, מקבלים בבלנד של מאור ריחות די מעופשים ולא נעימים. בטעימה היין ממלא את הפה בפרי טוב ומעניין, היין שומני בכוס ויש אפטר טייסט נפלא. העפיצות מאוד נעימה ומורגשת. לצערי אי אפשר לנתק את האף מהכוס, וחבל.

מאור 2005
מיוצר מענבי קברנה סוביניון ומרלו.
צבע היין ארגמני, נוטה לאטום. ריחות טובים של חציר, אדמה לחה ותבלינים טריים. מעט מרווה וטימין מתחבאים להם, ופורצים החוצה מדי פעם.
עולם ישן קלאסי. היין שהה שנתיים בחבית וספג טעמים מורכבים של פרי שחור בשל מאוד, היין בעל גוף חסון , מאוד חמאתי בבליעה. העפיצות לא משתלטת אבל מעניקה תחושת יובש וניקיון בפה. יופי של יין.

מאור 2004
עשוי מענבי קברנה סוביניון ומרלו.
גם כאן יש עולם ישן במיטבו, וריחות חווה מפתים עולים בכוס. בטעימה יש חמיצות נעימה, וטעמי דובדבן בשל בוקעים בכוס.היין בעל 14 אחוזי אלכוהול שמעניקים תחושה טובה בפה. אפטר טייסט נפלא.

מאור 2003
100 אחוז קברנה סוביניון.
בהרחה היין מעט מאופק, ומאפשר לריחות הפלפל והפרי הבשל להיות מינורים לעומת הטעימה, בה הפירותיות הטובה משתלטת על הפה, ומעניקה תחושה טובה גם בבליעה וגם באפטרטייסט. הפה מתמלא בטעמי וניל וקרמל עם חמיצות עדינה שעושה נעים מאוד.

אפשר לבקר ביקב מאור בכל ימות השבוע, עם עדיפות לסופי שבוע. אין שעות פעילות מוגדרות, את היינות אפשר לרכוש גם ביקב .
הביקורים בתיאום בלבד, מומלץ לתאם מספר ימים מראש. הסיור ביקב ללא תשלום.
לתיאום: דני מאור 054-6713011
www.maorwinery.co.il 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר

הרשמה לניוזלטר