הישראלים מזהים את נתחי הבשר השונים

בתוך שלוש שנים עלה מספר המזהים את חלקי הבשר מ- 46% ל- 67%. תוצאות הסקר החדש תואמות את המגמה ההולכת וגדלה של צריכת בשר בשנים האחרונות, והמאמץ שעושות החברות השונות לחינוך הציבור

מסקר שבוצע על ידי חברת הסקרים "המרכז למחקרים צרכניים" בהזמנת ארגון "התג הירוק", מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינרים, עולה כי כ- 67% מהישראלים מזהים את חלקי הבשר השונים.
לפי הסקר, 29% מהנשאלים ידעו לזהות את כל חלקי הבשר, ו- 38% מהנשאלים, ידעו לזהות חלקים גדולים.

סקר דומה שנערך לפני שלוש שנים, גילה אז כי 54% מהצרכנים אינם מבחינים ואינם יודעים להבדיל בין סוגי הבשר השונים (טרי, מעובד, מצונן ומיושן), המשווקים ברשתות השיווק ובאטליזים. בנוסף עלה מן הסקר שנערך לפני 3 שנים, כי 47.6% מהצרכנים אינם יודעים להבחין בין חלקי הבשר השונים. כיום המצב שונה מאד: רק 33% מהנשאלים לא ידעו לזהות את חלקי הבשר השונים.

ד"ר ישראל גלס, יו"ר הסתדרות הרופאים הווטרינרים אומר כי תוצאות הסקר החדש תואמות את המגמה ההולכת וגדלה של צריכת בשר בשנים האחרונות, והמאמץ שעושות החברות השונות לחינוך הציבור. ד"ר גלס מדגיש שעקב צריכת הבשר הגדולה יש להקפיד על רכישתו במקומות הנמצאים תחת פיקוח הרשויות המוסמכות, ולא לרכוש רק במקומות זולים שאין בהם פיקוח מספק.

הסקר נעשה ע"י המרכז למחקרים צרכנים על פי הזמנת ארגון "התג הירוק", מטעם הסתדרות הרופאים הווטרינרים, ונסקרו בו 400 נשאלים ישראלים מהמגזר היהודי, בארבע מתחמי קניות: פתח-תקווה, חולון, ירושלים ומפרץ חיפה.

הארגון מציע לציבור להתקשר לקו החם בכל מקרה של שאלה בנושאים הקשורים לטיב המזון מהחי, בטלפון 03-6049691.
את רשימת החברות והיצרנים בעלי התג ניתן לראות גם באתר האינטרנט של "התג הירוק" בכתובת www.tagyarok.org.il.

"התג הירוק" הינו הארגון הווטרינרי לפיקוח וולונטרי בתחום המזון מהחי, הן בתהליכי הייצור, והן בתהליכי ההובלה והשיווק. "התג הירוק" שם לו למטרה לשדרג את רמת איכות ייצור המזון והובלתו, מעבר לכללים והתקנות המחייבות, שנקבעו על ידי משרדי הבריאות, החקלאות וגופים אחרים. העיקרון המרכזי ב"תג הירוק", הוא הסכמתם של כל המצטרפים, לקבל עליהם מרצון, את כללי הפיקוח המחמירים של ארגון "התג הירוק" ולהיות כפופים להנחיות המקצועיות של המומחים הווטרינרים מ"התג הירוק".

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

מאמרים קשורים

הרשמה לניוזלטר