היתרונות הבריאותיים של חלב עיזים

חג השבועות הוא חג החלב. רובנו צורכים את חלב הפרה ומוצריו, כאשר דווקא לחלב עיזים, אשר פחות מבוקש ונראה במדפי החנויות, יתרונות בריאותיים רבים העולים על זה של החלב פרה.

חלב העיזים מהווה מקור מצוין לחלבון בעל ערך ביולוגי גבוה, החשוב לבניית רקמות הגוף ולגדילה תקינה של ילדים ובני נוער. הוא גם מקור תזונתי טוב לרכיבי תזונה חיוניים כמו חלבון, סידן, ויטמין 2B, מגנזיום ועוד.

חלב עיזים מכיל הרכב חלבונים אשר פירוקו בקיבה קל ומהיר יותר. המעבר המהיר בקיבה מהווה יתרון אצל פעוטות, ילדים, קשישים, ואצל אנשים הסובלים מבעיות עיכול שונות. חלב עיזים משמש כפתרון ותחליף לרגישים ללקטוז ולחלב פרה.

אחת העובדות הידועות ברפואה העממית לגבי חלב עיזים, היא יכולתו המפתיעה לרפא פצעים בפה (אפטות), במיוחד בקרב תינוקות וילדים. מסתבר, כי לחלב עיזים יש גם היכולת לתרום באופן משמעותי לעלייה בצריכת הסידן ולבניית העצמות בקרב ילדים, ולמנוע הידלדלות של העצמות, אוסטיאופורוזיס, בקרב מבוגרים; שכן חלב העיזים מכיל לפחות 20% יותר סידן מאשר חלב פרה.
חשוב לדעת, כי כוס חלב עיזים מספקת כ- 30% מהקצובה היומית של סידן למבוגרים.

מנתונים של מחקרים ראשוניים חדשים נמצא כי יעילות ספיגת הסידן טובה יותר מחלב עיזים לעומת חלב פרה, וכן טובה לספיגתם המירבית של מינרלים נוספים. בזכות העובדה שלחלב עיזים מבנה כדוריות שומן קטנות יותר, המכילות יותר חומצות שומן קצרות ובינוניות מאשר בחלב פרה, מתנהל תהליך העיכול בצורה קלה יותר. הדבר יכול להשפיע על הרגשה טובה ועיכול נוח יותר, במיוחד בקרב אנשים הסובלים מבעיות עיכול שונות.
אחד ההסברים המדעיים היא העובדה, שחלב עיזים דומה בהרכבו לחלב אם אנושי, מאשר לחלב פרה.

מדלן גולדשטיין היא תזונאית רשת בתי הטבע "עידן הטבע", טל. 7315665 – 03






היו הראשונים להגיב...

כתבו תגובה